Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 69226 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 29 juni 2016, 19:11:45
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1433138 date=1467220040
Waarmee deze geachte afgevaardigde aangeeft weinig tot niets van de staats- en bestuursrechtelijk context te begrijpen. Maar ook wel onverstandig dat de diverse colleges niet direct hun Raden hebben geïnformeerd. Ook dat zegt veel.....helaas!

Inderdaad hier zou toch iets aan moeten worden gedaan, dit proeft als mss zien ze het niet, eten we lekker mee uit de ruif.
Komt uiteindelijk toch uit, maar vraag me af of de juiste mensen op de vingers worden getikt of worden bedankt, volgens mij hoort dat informeren bij het juist uitvoeren van de functie?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #71 Gepost op: 29 juni 2016, 19:56:06
Citaat van: oma link=msg=1433136 date=1467219763
De SP heeft het al ingecalculeerd in de raadsvragen. Een aantal antwoorden aan het college B&W kan waarschijnlijk niet beantwoord worden omdat alleen het bestuur van de veiligheidsregio het kan weten. De SP verzoekt bij voorbaat het college B&W al om desnoods gebruik te maken van de WOB (wet openbaarheid bestuur).

Wat zeer triest is in het kader van democratische controle.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #72 Gepost op: 29 juni 2016, 19:58:50
Citaat van: Breathe link=msg=1433141 date=1467220305
Inderdaad hier zou toch iets aan moeten worden gedaan, dit proeft als mss zien ze het niet, eten we lekker mee uit de ruif.
Komt uiteindelijk toch uit, maar vraag me af of de juiste mensen op de vingers worden getikt of worden bedankt, volgens mij hoort dat informeren bij het juist uitvoeren van de functie?

Als raad zou je serieus moeten overwegen om B&W weg te sturen vanwege het onjuist informeren cq. achterhouden van informatie. Als meerdere gemeenteraden in de VRZ dit doen wordt het wel landelijk nieuws.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #73 Gepost op: 30 juni 2016, 05:41:50
Citaat van: RemRoof link=msg=1433150 date=1467223130
Als raad zou je serieus moeten overwegen om B&W weg te sturen vanwege het onjuist informeren cq. achterhouden van informatie. Als meerdere gemeenteraden in de VRZ dit doen wordt het wel landelijk nieuws.

Je zal dan eerst moeten weten of het college wel geinformeerd was, als de W's van B&W ook nergens van wisten moet de ongekozen B verdwijnen omdat hij niets begrijpt van democratie en de actieve informatieplicht.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #74 Gepost op: 30 juni 2016, 07:02:20
Citaat
OOST-SOUBURG - De Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) noemt het uiterst bijzonder dat gezien de ontwikkelingen binnen de leiding van de Veiligheidsregio Zeeland, voorzitter Jan Lonink nog op zijn post zit. "Als voorzitter heb je de taak om sturend op te treden en dat heeft hij in onze ogen niet gedaan", aldus Ronald Kraan van de VBV. "Ik zou de eer aan mijzelf houden en een stapje terug doen."

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-06-29/1018441/brandweervrijwilligers-lonink-hou-eer-aan-jezelf


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #75 Gepost op: 30 juni 2016, 08:19:26
De VBV moet nu gewoon doorpakken en niet afwachten totdat de kliek van Lonink & Co in samenspraak met van Strien komt met een "vriendjes" onderzoeksbureau, de rest van het bestuur is ondertussen een slappe hap gebleken die zowel de directeur als de voorzitter rustig hun gang lieten gaan dus daar heb je niets van te verwachten.
En die mijnheer van Strien mag in ieder geval de bestelling van die waardeloze speelgoed brandweerwagentjes snel cancellen, althans als mijnheer van Strien ook niet snel moet opstappen !


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #76 Gepost op: 30 juni 2016, 08:49:29
Citaat van: Thor link=msg=1433236 date=1467267566
De VBV moet nu gewoon doorpakken en niet afwachten totdat de kliek van Lonink & Co in samenspraak met van Strien komt met een "vriendjes" onderzoeksbureau, de rest van het bestuur is ondertussen een slappe hap gebleken die zowel de directeur als de voorzitter rustig hun gang lieten gaan dus daar heb je niets van te verwachten.
En die mijnheer van Strien mag in ieder geval de bestelling van die waardeloze speelgoed brandweerwagentjes snel cancellen, althans als mijnheer van Strien ook niet snel moet opstappen !

Ik zou persoonlijk kiezen voor de laatste optie. Als ik wat Google komt het op mij over dat van Strien veel aanzien heeft in de Nederlandse brandweerwereld en een prachtige loopbaan achter de rug heeft.

Het is die paar knaken niet waard om in 2016 nog een strontvlek op je CV te krijgen door je in deze slangenkuil te willen begeven. Integer willen blijven zegt niet dat zolang iets mag het allemaal prima is, integer willen blijven zegt dat je moet zorgen dat je niet eens de schijn wekt dat je niet helemaal zuiver op de graat bent.

Demmers heeft in haar brief geschreven;

Citaat
Ook is gesuggereerd dat er al banden bestaan tussen de heer Van Strien en de voorzitter en de heer en mevrouw Van Strien en de directeur. Dat lijkt mij ongewenst, gezien mogelijke tegenstrijdige belangen. Mocht dit gerucht onjuist zijn dan is daar nog werk te doen.

Mvg
Letty Demmers
Frankrijk, 27 juni 2016

Zijn naam is al genoemd door de veiligheidsregio/Lonink in het eerste persbericht. Van Strien had toen al een dubbelfunctie op zich genomen, namelijk in dienst treden als tactisch brandweercommandant ondergeschikt aan de directeur (Ruijs (op dat moment nog niet geschorst) en als onafhankelijk onderzoeker. Het is niet uitsluitend Lonink of de veiligheidsregio te verwijten, van Strien had zelf een van beide functies moet weigeren. Als het gerucht over de persoonlijke banden tussen Lonink, Ruijs en Van Strien (& ega) juist is is het zelfs verwerpelijk als je de opdracht tot onafhankelijk onderzoek aangenomen hebt.


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #77 Gepost op: 30 juni 2016, 09:27:04
Citaat
Lonink woedend over kritiek brandweervakbond VBV

OOST-SOUBURG - Burgemeester Jan Lonink van Terneuzen is woedend over de kritiek van de Vakvereniging Brandweervrijwilligers (VBV). Volgens Lonink komt die kritiek van rancuneuze ex-brandweermedewerkers van buiten Zeeland die niet weten waar ze het over hebben.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-06-30/1018492/lonink-woedend-over-kritiek-brandweervakbond-vbv#.V3TJqfmLS70


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #78 Gepost op: 30 juni 2016, 09:30:47
Citaat van: oma link=msg=1433237 date=1467269369
Ik zou persoonlijk kiezen voor de laatste optie. Als ik wat Google komt het op mij over dat van Strien veel aanzien heeft in de Nederlandse brandweerwereld en een prachtige loopbaan achter de rug heeft.

Het is die paar knaken niet waard om in 2016 nog een strontvlek op je CV te krijgen door je in deze slangenkuil te willen begeven. Integer willen blijven zegt niet dat zolang iets mag het allemaal prima is, integer willen blijven zegt dat je moet zorgen dat je niet eens de schijn wekt dat je niet helemaal zuiver op de graat bent.


Schijn bedriegt.
Van Strien heeft in Amsterdam een begin van het Rotterdamse model ingevoerd, beroepstaken vervangen door vrijwillige en bij Damen een peperduur vaartuig speciaal voor de binnenstad besteld dat wordt bemand door de vrijwilligers van Ransdorp en bij de Oranjesluizen ligt en voor de havens een blusponton doorgedreven dat naar de brand moet worden gesleept terwijl de havendienst drie blusvaartuigen heeft.  en wat dat blusponton kan kan ook een moderne pompunit op vrachtauto.
Ook in Rotterdam is er door de heer van Strien maar weinig verandering gekomen behalve dat het goedkoper is geworden maar operationele kwaliteiten van de brandweer verbeterd ?


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #79 Gepost op: 30 juni 2016, 09:32:41
Citaat van: Thor link=msg=1433245 date=1467271847
Schijn bedriegt.
Van Strien heeft in Amsterdam een begin van het Rotterdamse model ingevoerd, beroepstaken vervangen door vrijwillige en bij Damen een peperduur vaartuig speciaal voor de binnenstad besteld dat wordt bemand door de vrijwilligers van Ransdorp en bij de Oranjesluizen ligt en voor de havens een blusponton doorgedreven dat naar de brand moet worden gesleept terwijl de havendienst drie blusvaartuigen heeft.  en wat dat blusponton kan kan ook een moderne pompunit op vrachtauto.
Ook in Rotterdam is er door de heer van Strien maar weinig verandering gekomen behalve dat het goedkoper is geworden maar operationele kwaliteiten van de brandweer verbeterd ?

Ik ben benieuwd wat dhr. Van Strien van de Zeeuwse TS gaat vinden.. Is uiteraard een andere discussie dan dit topic maar aangezien er in Amsterdam geen een TS4 rijdt....