Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 68484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2016, 11:53:46
Maar dit is nogal een zware aantijging zeg.. :-X

Citaat
OR
Ruijs zou verder meerdere malen beslissingen hebben genomen waarbij ze meldde dat ze daarvoor toestemming had van de ondernemingsraad van de organisatie. De or bleek in een aantal gevallen nergens van te weten, onjuist te zijn geïnformeerd, stukken niet hebben gekregen of veel te weinig tijd te hebben gekregen om zich in het onderwerp te verdiepen.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-06-28/1017791/spoedzitting-over-problemen-directeur-veiligheidsregio#.V3JI_PmLS70


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2016, 12:21:32
Citaat van: dnkmp link=msg=1432701 date=1467100340
VLISSINGEN - "Het dagelijks bestuur is verbijsterd", reageert burgemeester Jan Lonink op de aantijgingen van oud-collega Letty Demmers.
Volgens de voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland zijn de beweringen van Demmers 'ver bezijden de waarheid' en staan er in haar brief van maandag 'dingen die compleet uit de duim zijn gezogen'. "Kennelijk is Letty Demmers uit op oorlog."

Geprobeerd

Lonink betwist dat hij al vanaf januari persoonlijke gesprekken met medewerkers zou afhouden over misstanden in de organisatie rond directeur Gerrie Ruijs. Het bestuur kon niet met de melders praten, aldus Lonink, omdat Demmers hun naam niet wilde prijsgeven. "Sterker nog. Toen we dat vanaf de eerste dag hebben geprobeerd, is ons dat nadrukkelijk verweten. Wat zij daar over zegt, is een klinkklare leugen. Ze draait de situatie om. Waarom weet ik ook niet."

Brieven

Hij verwijt Demmers dat ze zich op haar vakantie-adres in Frankrijk onbereikbaar houdt voor een direct contact 'en alleen nog maar via brieven communiceert'. Lonink houdt, op basis van het interne accountantsonderzoek, overeind dat de directeur geen misstanden en onregelmatigheden in de schoenen kan worden geschoven, Het dagelijks bestuur van de veiligheidsregio bestaat naast Lonink (Terneuzen) uit Rob van der Zwaag (Veere), Anton Stapelkamp (Kapelle), Gerard Rabelink (Schouwen-Duiveland) en Harald Bergmann (Middelburg).

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/lonink-verbijsterd-over-brief-demmers-1.6145431


Tsja, hij reageert zoals verwacht uiteraard......

Anders geeft hij blijk van zijn eigen incompetentie aangezien het zijn verantwoordelijkheid is......


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2016, 12:53:39
Zolang het goed gaat gaat het goed, dat denkt zowel hoog als laag in de VR's.
Toestanden zoals in Zeeland, ZHZ Hellevoetsluis en bijv. ook NHN (duikongeval) zijn inherent aan de opzet van de VR's.
Overigens niets nieuws in brandweerland waar in het verleden Brandmeester Koperbuik (zie Godfried Bomans) gewoon de dienst uitmaakte en een ieder in de politiek buiten spel zette, soms vriendelijk of soms minder vriendelijk middels het volschuimen van gemeentehuizen etc.
Kennelijk onuitroeibaar als er niet rigoureus vanuit extern het mes wordt gezet in de organisatie


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2016, 13:05:20
Citaat van: Thor link=msg=1432744 date=1467111219
Zolang het goed gaat gaat het goed, dat denkt zowel hoog als laag in de VR's.
Toestanden zoals in Zeeland, ZHZ VRR Hellevoetsluis en bijv. ook NHN (duikongeval) zijn inherent aan de opzet van de VR's.
Overigens niets nieuws in brandweerland waar in het verleden Brandmeester Koperbuik (zie Godfried Bomans) gewoon de dienst uitmaakte en een ieder in de politiek buiten spel zette, soms vriendelijk of soms minder vriendelijk middels het volschuimen van gemeentehuizen etc.
Kennelijk onuitroeibaar als er niet rigoureus vanuit extern het mes wordt gezet in de organisatie


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2016, 13:15:56
Hier valt mijn mond van open.... Vandaag in de PZC



Edit; ik krijg de foto niet goed?!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2016, 13:26:56
Citaat van: dnkmp link=msg=1432756 date=1467112556
Hier valt mijn mond van open.... Vandaag in de PZC


Edit; ik krijg de foto niet goed?!



MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2016, 13:27:51
Citaat van: oma link=msg=1432764 date=1467113216
[IMG]http://i63.tinypic.com/34njx44.jpg[/img

Dank, oma ;)
Lees en verbaast u....


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2016, 13:39:06
Al zou slechts een aantal van de waslijst van kritiekpunten uit het onderzoek van Demmers waar zijn, dan lijkt het me nog dat haar positie onhoudbaar is, en ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Lonink ook zijn steun gaat intrekken, bang dat het voor hem ook een valkuil gaat worden....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2016, 13:47:32
Citaat van: dnkmp link=msg=1432765 date=1467113271
Dank, oma ;)
Lees en verbaast u....

Ik verbaas me over die Opel Mokka, Hubert Mollenkamp van Rochdale ging tenminste nog voor een Maserati. Voor de rest lijken ze aardig op elkaar, de ene moet met belastinggeld zorgen voor veiligheid voor de burger en de ander moest zorgen voor voldoende sociale huurwoningen voor de burgers.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2016, 13:53:01
Citaat van: oma link=msg=1432772 date=1467114452
Ik verbaas me over die Opel Mokka, Hubert Mollenkamp van Rochdale ging tenminste nog voor een Maserati. Voor de rest lijken ze aardig op elkaar, de ene moet met belastinggeld zorgen voor veiligheid voor de burger en de ander moest zorgen voor voldoende sociale huurwoningen voor de burgers.

Ik ben meer dan regelmatig bij de VRZ in Middelburg geweest, en geloof mij, een Maserati past daar niet op die kleine parkeerplekjes, een Opeltje wel....
(en valt wat minder op)