Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 68516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2016, 13:57:06
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1432769 date=1467113946
Al zou slechts een aantal van de waslijst van kritiekpunten uit het onderzoek van Demmers waar zijn, dan lijkt het me nog dat haar positie onhoudbaar is, en ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Lonink ook zijn steun gaat intrekken, bang dat het voor hem ook een valkuil gaat worden....

Dit soort mensen hebben een grote plaat voor de arrogante kop. Als je de schijn op deze manier tegen je hebt kan je maar 1 ding doen, direct je ontslag aanbieden.

Als het haar echt om de publieke zaak, de veiligheidsregio en de brandweer zou gaan was ze al vertrokken omdat ze nu enorme imagoschade toebrengt aan deze diensten.

Iedere clown, ongeacht of het de burgemeester of de PR-juf van de veiligheidsregio is, die nog probeert om de media, twitter of gefrustreerd personeel de schuld hiervan te geven, begrijpt zelf ook niet dat ze gewoon ambtenaren zijn en burgers dit niet pikken. Burgers hebben recht op een betrouwbare overheid.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2016, 14:05:42
Citaat van: oma link=msg=1432776 date=1467115026
Dit soort mensen hebben een grote plaat voor de arrogante kop. Als je de schijn op deze manier tegen je hebt kan je maar 1 ding doen, direct je ontslag aanbieden.

Als het haar echt om de publieke zaak, de veiligheidsregio en de brandweer zou gaan was ze al vertrokken omdat ze nu enorme imagoschade toebrengt aan deze diensten.

Iedere clown, ongeacht of het de burgemeester of de PR-juf van de veiligheidsregio is, die nog probeert om de media, twitter of gefrustreerd personeel de schuld hiervan te geven, begrijpt zelf ook niet dat ze gewoon ambtenaren zijn en burgers dit niet pikken. Burgers hebben recht op een betrouwbare overheid.

eens, maar niet alleen de burger, maar ook de medewerkers zelf van de VRZ verdienen een betrouwbare leiding.. (al kun je die ook onder burgers scharen)

Helaas lees ik maar al te vaak, ook binnen deze site, schaamteloze kritiek op medewerkers van diverse Veiligheidsregio's....
dit terwijl ik uit de praktijk weet dat veel van diezelfde medewerkers maar 1 (gezamenlijk) doel hebben, het beter en veiliger maken van de gemeenschap, met de middelen die ze hebben.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2016, 14:09:44
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1432774 date=1467114781
Ik ben meer dan regelmatig bij de VRZ in Middelburg geweest, en geloof mij, een Maserati past daar niet op die kleine parkeerplekjes, een Opeltje wel....
(en valt wat minder op)

Hoe kan het Opeltje niet zijn opgevallen als de veiligheidsregio het voor haar heeft gekocht?


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2016, 14:10:25
Citaat van: oma link=msg=1432781 date=1467115784
Hoe kan het Opeltje niet zijn opgevallen als de veiligheidsregio het voor haar heeft gekocht?

Zou het geen schaalmodel geweest zijn? :D 0098


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #34 Gepost op: 28 juni 2016, 14:13:14
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1432780 date=1467115542
Helaas lees ik maar al te vaak, ook binnen deze site, schaamteloze kritiek op medewerkers van diverse Veiligheidsregio's....
dit terwijl ik uit de praktijk weet dat veel van diezelfde medewerkers maar 1 (gezamenlijk) doel hebben, het beter en veiliger maken van de gemeenschap, met de middelen die ze hebben.

Prima, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Deze directeur is fout maar iedereen die het al jaren wist en de bek heeft gehouden is net zo fout. Het is te goedkoop om je te verschuilen achter angstcultuur of te roepen dat je een integere vent bent die het beste voor de brandweer wil bereiken maar zwijgt omdat hij bang is dat het anders zijn baantje kan kosten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #35 Gepost op: 28 juni 2016, 14:17:03
Citaat van: oma link=msg=1432784 date=1467115994
Prima, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Deze directeur is fout maar iedereen die het al jaren wist en de bek heeft gehouden is net zo fout. Het is te goedkoop om je te verschuilen achter angstcultuur of te roepen dat je een integere vent bent die het beste voor de brandweer wil bereiken maar zwijgt omdat hij bang is dat het anders zijn baantje kan kosten.

Zolang het goed gaat gaat het goed, dat denkt zowel hoog als laag in de VR's.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #36 Gepost op: 28 juni 2016, 14:34:00
Citaat van: oma link=msg=1432784 date=1467115994
Prima, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Deze directeur is fout maar iedereen die het al jaren wist en de bek heeft gehouden is net zo fout. Het is te goedkoop om je te verschuilen achter angstcultuur of te roepen dat je een integere vent bent die het beste voor de brandweer wil bereiken maar zwijgt omdat hij bang is dat het anders zijn baantje kan kosten.

Dat geldt wellicht voor u, en in zekere mate voor mij, maar ik vind niet dat je mensen die elke dag gewoon hun stinkende best doen het verwijt kunt maken dat ze niet in hebben gegrepen, omdat ze toevallig net niet de assertiviteit hiervoor hebben....

Momenteel is er in mijn ogen maar 1 echte bad guy buitenom de directeur om, en dat is dhr. Lonink die in plaats van te handelen in de verdediging schiet.....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #37 Gepost op: 28 juni 2016, 15:10:16
Brandweerlieden etc. kunnen maar moeilijk een vuist maken daarvoor zijn ze ook primair niet bij die diensten gegaan.
Ook de organisaties leggen het op de lange duur af tegen het management dat meer bekwaam is in het afschepen en alles wat daaraan verbonden is dan het werkelijke vak.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 28 juni 2016, 16:15:11
En als we dan moeten gaan bezuinigen doen we dit maar bij de repressieve dienst. Want ja, we willen wel in een knappe wagen naar die vergaderingen in dure restaurants of vakantie huizen kunnen rijden. En als de olie ververst moet worden laten we dit toch doen in de garage bij de brandweer, daar hebben we geen dealer voor nodig. Kost geld. >:( >:(


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #39 Gepost op: 28 juni 2016, 16:36:19
Polman: Als bestuur VRZ niet ingrijpt, doe ik het (video)

OOST-SOUBURG - Als het bestuur niet ingrijpt bij de problemen met het bestuur van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ), doet commissaris van de Koning Han Polman het. Dat zegt Polman in reactie op de problemen rond Gerrie Ruijs, de directeur van de VRZ.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-06-28/1017940/polman-als-bestuur-vrz-niet-ingrijpt-doe-ik-video#.V3KLKfmLS70