Wateroverlast Bocholter Aa - Dinxperlo 25-06-2016 #nt

Auteur Topic: Wateroverlast Bocholter Aa - Dinxperlo 25-06-2016 #nt  (gelezen 7256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2016, 10:51:05
Op het account van Tamo Vogel (brw. Eibergen) is ook nog interessante informatie en beeldmateriaal te vinden:
https://twitter.com/tamovogel

Het lukt mij helaas niet de foto's te kopiëren; in dat dubieuze Microsoft Edge kan ik de link van een twitterfoto niet meer vinden.

Mooi overigens dat Nederland nu ook eens de oosterburen bij kan staan. In het verleden zijn de Duitsers wel eens in NL ingezet en er ligt voor zover ik weet ook een samenwerkingsverband voor bijvoorbeeld de inzet van grosswasserschadepumpen van de THW als er in Nederland problemen met de waterstand zijn. Kennelijk is de inzet van deze pompen toch voldoende om de kritieke waterstand wat te laten dalen!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2016, 11:06:08
Helpen doet het altijd, al weet ik uit uitgebreide ervaring dat dit een druppel op een gloeiende plaat is  0098. Ons waterschap ( rivierenland ) gebruikt trekkers met vijzels van loonwerkers bij wateroverlast. Daar zijn kennelijk afspraken mee gemaakt, die verpompen een veel grotere hoeveelheid water zoals ik hier boven ook al zag staan.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2016, 12:29:58
Citaat van: pascal link=msg=1432124 date=1466894230
En ook de logistieke eenheid van brandweer Apeldoorn mag gaan rijden om de eenheden ter plaatse van brandstof te voorzien.

p2kflex
00:29:16 26-06-16GROUP-1P 2 Assistentie BTA inzet Duitsland : Hoftgraben : Isselburg 067784
0804499BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Bemanning-3 HA)
0804504BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Coördinator Logistiek)
p2kflex
00:27:03 26-06-16-ALPHA-P 2 assistentie BTA inzet Duitsland : Hoftgraben : Isselburg 067784
0804504BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Coördinator Logistiek)

Hebben ze Daar geen Diesel en tankwagens ?


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2016, 14:08:13
VNOGregio ‏@VNOGregio  30 minuten geleden
Inzet #Bocholt: pompgemaal werkt weer, pompt 60.000 liter per minuut. Brw blijft in ieder geval tot eind vd middag ter assistentie
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2016, 18:25:25
Ik vermoed dat ze deze wel hebben maar dat deze al ter plaatse waren, Ik denk om die reden dat er voor gekozen is om de brandstofaanhanger van de logistieke eenheid Apeldoorn op te roepen, Leuk weetje dit is de eerste inzet van de nieuwe brandstofaanhanger van logistiek brandweer Apeldoorn.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2016, 18:37:01
Citaat van: bart007 link=msg=1432175 date=1466942893
VNOGregio ‏@VNOGregio  30 minuten geleden
Inzet #Bocholt: pompgemaal werkt weer, pompt 60.000 liter per minuut. Brw blijft in ieder geval tot eind vd middag ter assistentie

60.000 liter/minuut is 60 m3/minuut dus 3600 m3/uur lijkt mij wat weinig voor een beetje gemaal.
3600 m3/uur is gemakkelijk op te vangen met bijvoorbeeld een mobiele pomp van 6000 m3/uur zoals forumlid Walker al eerder aangaf.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2016, 20:39:51
Citaat van: Thor link=msg=1432139 date=1466929857
Na bijna 72 uur houdt het ook wel een keertje op met de mogelijkheden, zelfs voor de Duitsers.
Dat kun je ook niet van de brandweer verwachten de brandweer is voor snelle en kortstondige inzetten.

Ik denk dat er een verschil is tussen de Duitse en de Nederlandse brandweer. De mansterkte van de Duitsers is erg groot, en men heeft een uitgebreide procedures voor dit soort lange klussen. De hele Katastrophenshutz (ongeveer 5000x TS + Ondersteund spul) is bedoeld voor zeer langdurige inzetten. Aflossing wordt op tijd gepiept, zelfs al wanneer het niet precies duidelijk is of het wel nodig is. Wanneer de hulp onderweg niet meer nodig blijkt te zijn keren de (rond de) 140 opgeroepen brandweerlieden gewoon terug.

De Duitsers hebben degelijke inzetten behoorlijk goed uitgewerkt. Het brandweerkorps van Hamminkeln was vanaf Donderdagavond tot zaterdagmiddag constant in uitruk geweest met practisch alle voertuigen. Omdat de lokale brandweerlieden dat niet meer vol konden houden werden alle wateroverlasten overgenomen door de Omliggende posten en de Katastrophenschutz. Daarna werden alle brandweerlieden van Hamminkeln naar huis gestuurd. De Feuerwehr uit Wuppertal kwam terplaatse met 3 Autospuiten, een Ladder, een commandowagen en een HV. Zij bleven de hele nacht (en eventueel langer) standby staan zodat de ploeg Hamminkeln ongestoord met de pieper uit konden slapen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2016, 21:59:49
VNOGregio ‏@VNOGregio  4 uur geleden
Inzet #Bocholt: Alle Nederlandse brandweervoertuigen zijn ingepakt en gaan retour naar Nederland.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2016, 16:37:32
Foto reeks van hoogwater inzet vrijdagavond in Hamminkeln op : http://www.brandweer.org/News/918/Noord-Oost-Gelderland-rukt-uit-voor-burenhulp


vuurbal

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2016, 19:35:39
Je ziet veel vaker in Duitsland hele lange inzetten vooral bij hoogwater problemen. Het lijkt nu bij NRW te blijven, maar vorig jaar zijn diverse ploegen uit o.a. NRW naar de Elbe in het oosten geweest om daar af te lossen. Dit geld zowel voor Feuerwehr als voor THW. Nederland heeft alleen een Brandweer voor korte snelle inzetten. duurt iets langer, of word het moeilijk, tja... dan gaan we eens denken over bedrijven, buurlanden of wat dan ook. Defensie zie je niet meer helaas. Bij een bosbrand duurt het maar 6 uur om 1 heli op te laten stijgen. BB waren wel veel mensen, maar wat hadden ze aan materieel??? Misschien word het tijd hier om als een alternatieve militaire dienstplicht een dienstplicht in te voeren voor grote calamiteiten en rampen. Daar hoort dan ook materieel bij. Maar zolang we hier nog blijven kloten met een SIV dat de toekomst moet zijn, zolang we hier niet snappen dat een Schuimblusvoertuig tevens een tankwagen is en met een telescopeerbare arm een HW of AL kan vervangen met blussen, verwacht ik hier geen pressie maatregelen om calamiteiten effectief op te lossen, het toverwoord hierbij zal van de politiek komen. Overmacht!!!! Fijn te weten dat de Oosterburen niet ver weg zijn. nog fijner dat ik ver boven het NAP woon, nu maar hopen dat er geen grote calamiteiten met gevaarlijke stoffen komen in deze regio. Succes en veel sterkte met de inzet in NRW!!!