Gemeentelijke handhavers gaan bestuursrechtelijke boetes schrijven, gemeenten innen zelf

Auteur Topic: Gemeentelijke handhavers gaan bestuursrechtelijke boetes schrijven, gemeenten innen zelf  (gelezen 4934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Dat gebeurd echt niet alleen in Amsterdam, alleen is het jammer dat een kleine groep het verziekt voor de rest.
Want het grote gros doet het wel zoals het moet.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Ja en de bezwaarprocedure bij de Gemeentelijke of in opdracht van gemeentelijke diensten werken, is een gebed zonder eind, dus men "vangt" gewoon.
Bij instappen begint de inzet.


guest15549

  • Gast
Citaat van: Gijs link=msg=1432672 date=1467089737
Ja en de bezwaarprocedure bij de Gemeentelijke of in opdracht van gemeentelijke diensten werken, is een gebed zonder eind, dus men "vangt" gewoon.

Officieren van justitie vegen ook massaal hun achterste af met bezwaarschriften hoor.

Ook de administratieve boetes uitgeschreven door gemeente BOA's kan je voor de rechter laten komen.


Boa Domein 1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: Oscar link=msg=1432629 date=1467056790
Voor een Mulderfeit kan nooit een Naheffingsaanslag parkeren worden opgelegd.
Parkeerbelasting kan alleen op de aangewezen plaatsen geheven worden. Plaatsen zijn aangegeven in het parkeerbesluit van betreffende gemeente.
Op de plaatsen die niet zijn aangewezen als parkeerplaats, kan dus NOOIT een naheffingsaanslag opgelegd worden, denk hierbij aan trottoir, parkeerverbod, gehandicaptenparkeerplaats, binnen 5 meter van een voetgangersoversteekplaats, enz.
Als een (fiscaal)parkeercontroleur op zo'n plaats toch een naheffingsaanslag parkeerbelasting oplegt, moet hij zijn opleiding maar eens overdoen.
De Parkeercontroleur die ook BOA is zal in deze gevallen een Aankondiging van Beschikking uitschrijven.

Een naheffing kan ook op een gehandicapteparkeerplaats opgelegd worden. Er zijn gemeenten die hier ook belasting over heffen, dit is geen landelijke regel maar kan iedere gemeente zelf bepalen!


Boa Domein 1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1432529 date=1467039166
Ik zie het verschil in prijs al hier binnen de gemeente Roermond voor foutparkeren. Als ik fout geparkeerd sta en Stadstoezicht bekeurd mij betaal ik €45 en dit moet ik overmaken naar de gemeente Roermond. Als ik door een agent bekeurd zou worden kost me dit (ik dacht) €90+€9 administratiekosten en komt er post van het CJIB hiervoor.

Daarnaast vraagje: Kan ik als ik fout geparkeerd sta zowel een boete van Stadstoezicht als van de Politie krijgen?
Ja dat kan, alleen wordt deze dan weg geschreven onder Mulder en zal de sanctie hoger zijn. Tevens vloeit het geld niet naar de gemeenten maar naar de staatskas.

m R 403 a parkeren zonder parkeermeter in werking te stellen/dan wel parkeertijd is
verstreken: €90

m R 403 b parkeren terwijl bij parkeermeter reeds een motorvoertuig is geparkeerd
soort voertuig. €90

m R 405 parkeren in parkeervak bij parkeermeter. €90


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Oscar link=msg=1432629 date=1467056790
Voor een Mulderfeit kan nooit een Naheffingsaanslag parkeren worden opgelegd.
Parkeerbelasting kan alleen op de aangewezen plaatsen geheven worden. Plaatsen zijn aangegeven in het parkeerbesluit van betreffende gemeente.
Op de plaatsen die niet zijn aangewezen als parkeerplaats, kan dus NOOIT een naheffingsaanslag opgelegd worden, denk hierbij aan trottoir, parkeerverbod, gehandicaptenparkeerplaats, binnen 5 meter van een voetgangersoversteekplaats, enz.
Als een (fiscaal)parkeercontroleur op zo'n plaats toch een naheffingsaanslag parkeerbelasting oplegt, moet hij zijn opleiding maar eens overdoen.
De Parkeercontroleur die ook BOA is zal in deze gevallen een Aankondiging van Beschikking uitschrijven.
Hoe zit dat dan met foutparkeerders in een betaald parkeerzone? Die overtreden niet alleen via Mulder de wet, maar die onttrekken zich ook van een belastingplicht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
@Boa Domein1:
Inderdaad kan er een Naheffingsaanslag opgelegd worden als de gemeente de Gehandicapten Parkeerplaats heeft aangewezen als betaald parkeerplaats. Echter als er iemand op staat zonder gehandicaptenkaart, gaat het mulder feit voor.
@Hit:
Als iemand binnen een zone betaald parkeren een mulder feit pleegt, b.v. op de stoep parkeert, kan hij alleen voor het Mulderfeit bekeurt worden, omdat stoepen en dergelijke niet in de parkeerverordening zijn aangewezen als betaalde parkeerplaatsen.


Boa Domein 1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: Gijs link=msg=1432592 date=1467050050
Een naheffing van een parkeercontroleur, (niet zijnde een BOA of GOA)kan zeer zeker wel, is op basis van gemeentelijke belastingen, is dan ook een fiscalist, belast met toezicht op betaald parkeren en vergunningsparkeren.
Even een correctie voor je: Vergunningparkeren valt onder de wet Mulder en kan niet afgedaan worden met een naheffing.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Oh, sinds wanneer?
Als ik met een vergunning voor een bepaalde wijk in een andere wijk parkeer krijg ik toch duidelijk een fiscale naheffing. Of aan de verkeerde zijde van de weg als aangegeven.
Bij instappen begint de inzet.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Er zijn twee soorten vergunning parkeren:
De juridische vergunning, aangeduid met bord E10, denk hierbij aan bijvoorbeeld "Green Wheels" waarbij uitsluitend auto's van Green Wheels op de betreffende parkeerplaats mogen staan.
De fiscale vergunning, bijvoorbeeld de bewonersvergunning in een wijk waar fiscaal betaald parkeren is ingevoerd.
Geen Juridische vergunning bij bord E10: Aankondiging van Beschikking. (alleen door opsporingsambtenaar).
Geen Bewoners vergunning in fiscaal betaald parkeren: Naheffings Aanslag. (alleen door ambtenaar die door gemeente is aangewezen om fiscale bonnen uit te schrijven).