Stoptekens Transparanten BOA's

Auteur Topic: Stoptekens Transparanten BOA's  (gelezen 39836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2016, 15:47:01
Óók nu vind ik, ongeacht of het transperant gebruikt mag worden of niet, dat deze BOA èn z'n motor véél te veel op een motoragent lijkt. Tot zelfs de bies op de broek. Als ik weet dat het een BOA is die mij met een transparant aanhoudt, dan rijd ik gewoon door en bel gelijk 112.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2016, 17:05:24
Citaat van: j@ck link=msg=1433094 date=1467208021
Als ik weet dat het een BOA is die mij met een transparant aanhoudt, dan rijd ik gewoon door en bel gelijk 112.

Waarom zou je dat doen?
Senior GGP / Oost-Brabant


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2016, 17:30:04
Citaat van: j@ck link=msg=1433094 date=1467208021
Óók nu vind ik, ongeacht of het transperant gebruikt mag worden of niet, dat deze BOA èn z'n motor véél te veel op een motoragent lijkt. Tot zelfs de bies op de broek. Als ik weet dat het een BOA is die mij met een transparant aanhoudt, dan rijd ik gewoon door en bel gelijk 112.
hier nog 1, ik stop alleen voor politie met dit bordje, voor de rest voor niemand.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2016, 18:40:29
Waarom zou je niet stoppen als een stopteken rechtmatig wordt gegeven?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


guest15549

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2016, 19:07:35
Citaat van: pompbediende link=msg=1433111 date=1467214204
hier nog 1, ik stop alleen voor politie met dit bordje, voor de rest voor niemand.  O0

En wat is de reden daartoe?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2016, 19:30:03
Citaat van: j@ck link=msg=1433094 date=1467208021
Óók nu vind ik, ongeacht of het transperant gebruikt mag worden of niet, dat deze BOA èn z'n motor véél te veel op een motoragent lijkt. Tot zelfs de bies op de broek. Als ik weet dat het een BOA is die mij met een transparant aanhoudt, dan rijd ik gewoon door en bel gelijk 112.
Citaat van: pompbediende link=msg=1433111 date=1467214204
hier nog 1, ik stop alleen voor politie met dit bordje, voor de rest voor niemand.  O0

Vooral doen, als je de gevolgen maar accepteert.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2016, 20:38:28
Citaat van: j@ck link=msg=1433094 date=1467208021
Óók nu vind ik, ongeacht of het transperant gebruikt mag worden of niet, dat deze BOA èn z'n motor véél te veel op een motoragent lijkt. Tot zelfs de bies op de broek. Als ik weet dat het een BOA is die mij met een transparant aanhoudt, dan rijd ik gewoon door en bel gelijk 112.

Een motorrijder van de ambulance dienst draagt, tenminste in mijn regio, ook dezelfde broek, jas en helm.
Ook de motorrijders van rijkswaterstaat dragen dezelfde broek en helm.

De motorrijders van de gemeente Rotterdam en Amsterdam zijn voornamelijk bezig met taxi controle. Dit gebeurt ook in de nacht en tijdens de horeca en evenementen. Vandaar dat ook is gekozen voor Fluor geel en een reflecterende bies in de broek.

Als motorrijder ben je sowieso al kwetsbaar, dus opvallen is een belangrijk iets, zeker als je vaak langs en op de weg werkt.

Negeren van het stopteken gegeven door handhaver via de transparant is niet erg slim, het kan namelijk een duur grapje worden.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2016, 20:49:25
Een motorrijder van de ambulance dienst draagt, tenminste in mijn regio, ook dezelfde broek, jas en helm.
Ook de motorrijders van rijkswaterstaat dragen dezelfde broek en helm.

De motorrijders van de gemeente Rotterdam en Amsterdam zijn voornamelijk bezig met taxi controle. Dit gebeurt ook in de nacht en tijdens de horeca en evenementen. Vandaar dat ook is gekozen voor Fluor geel en een reflecterende bies in de broek.

Als motorrijder ben je sowieso al kwetsbaar, dus opvallen is een belangrijk iets, zeker als je vaak langs en op de weg werkt.

Negeren van het stopteken gegeven door handhaver via de transparant is niet erg slim, het kan namelijk een duur grapje worden.
De taxicontrole kan kloppen maar wat controleert de BOA dan? Volgens mij geeft hij een stopteken in kader van WVW of RVV.
Maar de grote vraag is en blijft wat de transparant op een motor doet.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2016, 21:18:06
Citaat van: Bert65 link=msg=1433173 date=1467226165
De taxicontrole kan kloppen maar wat controleert de BOA dan? Volgens mij geeft hij een stopteken in kader van WVW of RVV.
Maar de grote vraag is en blijft wat de transparant op een motor doet.

Onder andere de standplaats vergunning. In Rotterdam mag een taxi op een taxi standplaats staan, mits in het bezit van een RTx (taxikeurmerk). Bij deze parkeerplaatsen staat het bord E05, met onderbord "alleen voertuigen in het bezit van RTx keurmerk" of iets dergelijks. Tevens zijn er ook gebieden waar een c12 (gesloten verklaring) bord staat. Dit bord heeft op bepaalde locaties het onderbord "uitgezonderd taxi's in het bezit van RTx keurmerk"

Hoe dit gecontroleerd word weet ik niet. Het kan zijn dat de transparant gebruikt word in het geval dat de bestuurder van het voertuig zonder keurmerk de handhaver aan ziet komen en snel weg rijd.

In iedergeval een mooie casus dit. Ben erg benieuwd naar de uitkomst!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2016, 21:28:45
In Amsterdam kreeg ik een volgteken vanaf een motor van een BOA. Hij had mijn raamkaart (ontheffing gebruik lijnbusstrook) achter het raam gezien. Ik reed niet over de lijnbusbaan maar wilde dit toch controleren. Dit is toch iets wat helemaal niet bij zijn werk hoort op dat moment?