GRIP 1 zeer grote brand (basisschool) Weerdslag - Zutphen 30-06-2016

Auteur Topic: GRIP 1 zeer grote brand (basisschool) Weerdslag - Zutphen 30-06-2016  (gelezen 25961 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
p2kflex
09:13:12 03-07-16GROUP-2P 2 Nablussen : Berkel de : Weerdslag : 14 b 7206BR Zutphen 068232
0804043BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Bevelvoerders)
0804045BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Kazernecode)
0804051BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (kazerneploeg)
0804070BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Lichtkrant)
0804071BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Infocode klein Incident)
0806646BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (TS 8232)
0806240Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode)
p2kflex
09:27:37 03-07-16GROUP-2P 2 Nablussen : Berkel de : Weerdslag : 14 b 7206BR Zutphen 068251
0804043BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Bevelvoerders)
0804045BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Kazernecode)
0804055BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Bemanning HW)
0804070BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (Lichtkrant)
0806659BRW Noord- en Oost-Gelderland (Zutphen) (HW 8251)
0806240Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


The king of paramedic

  • Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
Ben ik de enige die het raar vind dat als er brand in een school uitbreekt onder schooltijden doordeweeks dat ze niet standaard middelbrand geven?
Rvandevorst


guest12562

  • Gast
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1434178 date=1467543600
Ben ik de enige die het raar vind dat als er brand in een school uitbreekt onder schooltijden doordeweeks dat ze niet standaard middelbrand geven?

Sowieso standaard middelbrand geven voordat je ter plaatsen weet wat er daadwerkelijk aan de hand is, is raar.
Als bevelvoerder wordt je geleerd om te plaatsen of aanrijdend in te schatten of je genoeg potentieel om je heen hebt, zo ben je opgeleid.
Daarom is handig om de eerst aankomende bevelvoerder te laten beslissen, hij heeft geleerd dat in te schatten en er wat mee te doen.

Je zou wel het potentieel kunnen laten rijden, maar pas als je daadwerkelijk inzet wordt de kwalificatie er aan gehangen.

Het antwoord op jou vraag zit er dus een beetje tussenin.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
In het centrum van Utrecht wordt bij iedere melding van een brand standaard uitgerukt met 2x TS en 1x RV. Volgens standaard procedure. Heeft meerdere redenen om het zo te doen, maar het inzetvoorstel is dus door ervaring zo ingesteld.

Een vergelijkbaar inzetvoorstel zou je dus  ook in kunnen voeren voor iedere melding "brand onderwijs", en eventueel beperken tot kantooruren. Niets moeilijks aan, gewoon programmeren.
Mister Livingstone, I presume?


The king of paramedic

  • Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
Ik lees wat jullie schrijven, ik weet natuurlijk niet of alle kinderen op het moment dat de brandweer aanrijdend was al buiten waren maar met zoveel kinderen ga je toch voor meer personeel die kan helpen?
Rvandevorst


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1434189 date=1467546350
Ik lees wat jullie schrijven, ik weet natuurlijk niet of alle kinderen op het moment dat de brandweer aanrijdend was al buiten waren maar met zoveel kinderen ga je toch voor meer personeel die kan helpen?
Hoezo? Ontruiming is voor het personeel en/of BHV. Voor de brandweer rest een gebouwbrand.
Citaat van: Walker link=msg=1434187 date=1467545461
In het centrum van Utrecht wordt bij iedere melding van een brand standaard uitgerukt met 2x TS en 1x RV. Volgens standaard procedure. Heeft meerdere redenen om het zo te doen, maar het inzetvoorstel is dus door ervaring zo ingesteld.

Een vergelijkbaar inzetvoorstel zou je dus  ook in kunnen voeren voor iedere melding "brand onderwijs", en eventueel beperken tot kantooruren. Niets moeilijks aan, gewoon programmeren.
Volgens mij is dit niet meer volgens het nieuwe alarmeringssysteem.


The king of paramedic

  • Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
Ja ik vind het inderdaad wel logisch wat je zegt Peter71 maar de brandweer heeft pas na 13 minuten opgeschaald naar een middelbrand als ik eerdere toppics mag geloven. Je zou toch zeggen ondanks dat de school al ontruimd is dat ze uit voorzorg meer opschalen om evt slcahtoffers te voorkomen.
Rvandevorst


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1434191 date=1467546635
Ja ik vind het inderdaad wel logisch wat je zegt Peter71 maar de brandweer heeft pas na 13 minuten opgeschaald naar een middelbrand als ik eerdere toppics mag geloven. Je zou toch zeggen ondanks dat de school al ontruimd is dat ze uit voorzorg meer opschalen om evt slcahtoffers te voorkomen.
VNOGregio ‏@VNOGregio  48 sec.48 seconden geleden
Brand #Weerdslag #Zutphen. Brand in CV-ruimte op zolder. I.v.m hevige rookontwikkeling opgeschaald naar middel brand.
Opschaling ivm hevige rookontwikkeling. Dus de opschaling was nog geen eens direct gekoppeld aan het ontruimen


The king of paramedic

  • Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
Peter71 Je hebt gelijk, In dit geval waren er inderdaad voor de brandweer alleen bluswerkzaamheden.
Rvandevorst


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Peter71 link=msg=1434190 date=1467546427
Volgens mij is dit niet meer volgens het nieuwe alarmeringssysteem.

Jawel. Binnensteden Amersfoort/Utrecht nog altijd direct 2x TS. Is één van de weinige inzetvoorstellen die nog is opgenomen :-)

Voor de rest: als er aanrijdend aanleiding voor is kan je extra voertuigen oproepen, bijvoorbeeld als niet duidelijk is of de ontruiming volledig gelukt is. Als je door krijgt dat er rookontwikkeling op de zolder is en iedereen buiten staat, dan hoeft dat geen indicatie te zijn om op voorhand extra materieel te laten rijden.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding