Nieuwe blusvoertuigen voor de VRU

Auteur Topic: Nieuwe blusvoertuigen voor de VRU  (gelezen 46538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2016, 09:10:05
Hebben we het hier over een VRU aanbesteding of over opbouw fabrikanten ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 3 juli 2016, 09:17:39
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1434131 date=1467529805
Hebben we het hier over een VRU aanbesteding of over opbouw fabrikanten ?
Een paar mensen hebben zo wat persoonlijke voorkeuren gebasseerd op vooral emotie, is niet erg. Maar ervaringen met bepaalde opbouwen en merken zijn belangrijker. Kun je een nette opbouw belangrijker vinden. Ik vindt het belangrijker dat een voertuig functioneert, en doet waarvoor het is aangeschaft. En daar heb ik alle vertrouwen in, aangezien de werkvloer direct betrokken is geweest bij de samenstelling van deze aanbesteding. En er nu een product geleverd kan gaan worden wat op brede steun van de werkvloer kan rekenen. Er zullen ongetwijfeld kinderziektes opduiken, maar dat is bij elk nieuw voertuig. 998765


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #32 Gepost op: 3 juli 2016, 10:12:51
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1434116 date=1467503402
Het probleem is dat DAF niet kan en wil leveren wat er gevraagd word, en daarom niet inschrijft.
Dus is het de fout van DAF dus i.p.v elke keer op dit forum hetzelfde gemekker dat motte gij eens d'n DAF directie achter de vodden zitten dat ze zich inschrijven voor zulke aanbestedingen.
En zolang dat niet gebeurd motte gij en andere Brabanders niet meer zeuren, want d'n DAF directie wil die werkgelegenheid niet.
DAF = Paccar = USA.....


guest12562

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2016, 10:20:15
Persoonlijke heb ik ook het idee dat je de voertuigen mooier kan maken, maar dat is een kwestie van smaak, dus daarover valt niet te twisten.

Wat ik wel bijzonder vind is de discussie hierboven, waar ik me al eerder over heb verbaast.
Namelijk het feit dat de leveranciers/fabrikanten niet inschrijven of willen/kunnen leveren.
Europese aanbesteding moet zo worden geschreven dat meerdere merken in kunnen schrijven, sterker nog er moet op gelet worden dan je niet richting 1 fabrikant schrijft, anders word je hoe dan ook door een partij op de vingers getikt.

Maar wat blijkt nu al een paar keer, men kan inschrijven, maar men doet het niet. Gevolg slecht 1 keuze of slechts 1 testvoertuig.

Mijn vraag is waarom dan al die poppenkast en kost opdrijvende bestekken welke aan allerlei eisen moeten voldoen, waar in de praktijk uit blijkt dat er niets mee wordt gedaan?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 3 juli 2016, 10:32:04
Citaat van: Breathe link=msg=1434141 date=1467534015
Persoonlijke heb ik ook het idee dat je de voertuigen mooier kan maken, maar dat is een kwestie van smaak, dus daarover valt niet te twisten.

Wat ik wel bijzonder vind is de discussie hierboven, waar ik me al eerder over heb verbaast.
Namelijk het feit dat de leveranciers/fabrikanten niet inschrijven of willen/kunnen leveren.
Europese aanbesteding moet zo worden geschreven dat meerdere merken in kunnen schrijven, sterker nog er moet op gelet worden dan je niet richting 1 fabrikant schrijft, anders word je hoe dan ook door een partij op de vingers getikt.

Maar wat blijkt nu al een paar keer, men kan inschrijven, maar men doet het niet. Gevolg slecht 1 keuze of slechts 1 testvoertuig.

Mijn vraag is waarom dan al die poppenkast en kost opdrijvende bestekken welke aan allerlei eisen moeten voldoen, waar in de praktijk uit blijkt dat er niets mee wordt gedaan?
Je bied als regio een aanbesteding aan, met daar aan gekoppeld een progam van eisen waar het product moet gaan voldoen. Het is dan aan de fabrikant om te bepalen of deze er wel of niet op in wil schrijven. Schrijven ze er niet op in kan dat diverse oorzaken hebben. Voor een regio geld dat zij het product gaan krijgen wat er op papier staat. Blijkt dat een fabrikant daar niet aan kan voldoen heeft het weinig nut om erop in te schrijven.


guest12562

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 3 juli 2016, 11:25:00
Dat snap ik Peter, maar waar het mij om gaat is dat werkgroepen alle moeite MOETEN doen om zo neutraal mogelijk te schrijven, o wee als je maar iets richting een bepaalde voorkeur schrijft (je zou maar tevreden zijn met een aantal features of een bepaald merk foei!), dus dat zorgt ervoor dat de kans aanwezig is dat je moet toegeven aan minder of juist sommige zaken niet terwijl dit wel wenselijk zou zijn.

Dat mag allemaal niet, dus voldoe je daaraan en vervolgens schrijft er maar 1 merk in, als je dan pech hebt heb je dus consessies gedaan en krijg je uiteindelijk een minder product, omdat je op bepaalde zaken hebt in moeten leveren omdat het zo neutraal mogelijk moest, met alle gevlogen van dien. Ik zou dat dus als werkgroep als teleurstellend ervaren.

Als ik een auto koop dan kies ik er ook een waar ik tevreden over zou zijn en als dat dan 1 merk ik omdat het mij het beste biedt, so be it.
Maar dat mag nou net niet.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2016, 13:09:38
Citaat van: André Welten link=msg=1434138 date=1467533571
DAF = Paccar = USA.....
Dit klopt maar ik word het een beetje zat dat Eindhoven e.o. elke keer met hetzelfde gezeur komt van werkgelegenheid en dat het aan de aanbestedende partij ligt.
Dit terwijl het aan de directie van DAF ligt dat dat ze niet eens de moeite nemen om uberhaupt kans te maken.
Daarom het advies aan al die DAF freaks om de directie om wat ze hier op het forum aan kritiek hebben over dat hun geliefde DAF weer geen werkgelegenheid krijgt bij de juiste mensen neerlegt, en dat is toch echt de DAF fabriek welke niet inschrijft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #37 Gepost op: 3 juli 2016, 13:31:06
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1434073 date=1467486143
En daarnaast. Een Compacte TS op een grote DAF CF. Ik moet het nog zien gebeuren  :D

Volgens mij kan een TS ook op een LF chassis zie Rotterdam en dan is een compacte TS op DAF chassis gewoon heel goed mogelijk


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #38 Gepost op: 3 juli 2016, 17:45:02
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1434188 date=1467545466
Volgens mij kan een TS ook op een LF chassis zie Rotterdam en dan is een compacte TS op DAF chassis gewoon heel goed mogelijk

Maar de LF maakt weer geen Nederlandse werkgelegenheid omdat deze in Leyland geproduceerd wordt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #39 Gepost op: 3 juli 2016, 18:30:40
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1434243 date=1467560702
Maar de LF maakt weer geen Nederlandse werkgelegenheid omdat deze in Leyland geproduceerd wordt.

De meeste CF modellen idem.