Middel waterongeval (vier doden, auto met aanhanger) Stieltjeskanaal - Stieltjeskanaal 09-07-2016

Auteur Topic: Middel waterongeval (vier doden, auto met aanhanger) Stieltjeskanaal - Stieltjeskanaal 09-07-2016  (gelezen 17318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Citaat van: Brandslanghaspelhouder link=msg=1436136 date=1468314962
20 minuten is voor daar snel ja. In andere meer waterrijke gebieden in Nederland heb je met max. 10 minuten een duikteam ter plaatse, het 2e team met 20 minuten.

Daar zet ik levensgrote vraagtekens bij, Zeeland is toch een waterrijke provincie, maar een duikteam binnen 10 minuten ter plaatse is een utopie..


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1436157 date=1468323472
Daar zet ik levensgrote vraagtekens bij, Zeeland is toch een waterrijke provincie, maar een duikteam binnen 10 minuten ter plaatse is een utopie..

Citaat
Veiligheidsregio Zeeland mag Thools duikteam niet opheffen

Zo mag de VRZ het Thoolse duikteam niet opheffen als er gesneden moet worden in taken. Of dat haalbaar is hangt echter af van de steun van andere gemeenten.

http://www.eendrachtbode.nl/nieuws/algemeen/21561/veiligheidsregio-zeeland-mag-thools-duikteam-niet-opheffen

2007:

Citaat
Vier duikteams in Zeeland te weinig

THOLEN - "Zeeland heeft te weinig brandweer-duikteams", vindt Koos de Feijter van brandweer Tholen. "Wij zijn één van de vier in Zeeland.

http://www.hvzeeland.nl/nieuws/5701-vier-duikteams-in-zeeland-te-weinig/


TheFireChief

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
De duikteams op Schouwen-Duiveland zijn al meer dan 10 jaar geleden opgeheven. De duikteams van Middelburg, Goes en Tholen hebben al snel een aanrijtijd van 30 min


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Is een opkomsttijd voor een duikteam niet altijd te lang? Hoelang kun je als mens onder water blijven?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: warhamstr link=msg=1436166 date=1468324999
Is een opkomsttijd voor een duikteam niet altijd te lang? Hoelang kun je als mens onder water blijven?

Jaren, alleen stop je al vrij snel met leven.

Wil niet zeggen dat er nooit situaties zijn waarin een duiker een leven kan redden.

- Een verdronken persoon kan soms nog gereanimeerd worden (of eigenlijk altijd, maar niet altijd zal het meer werken)
- Iemand kan in een luchtbel terecht gekomen zijn waardoor deze nog gewoon kan ademhalen.
- Een duiker heeft zuurstof mee en kan (afhankelijk van wanneer hij in de problemen is gekomen) nog gewoon voor 25 minuten zuurstof bij zich hebben.
- Een drenkeling kan zich aan het oppervlakte bevinden. Hoewel die ook door het Oppervlaktereddingsteam gered kan worden

En zo zijn er vast wel meer scenario's te bedenken. In de praktijk blijkt de hulp echter vaak te laat, zeker in een geval als deze.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Citaat
Oorzaak dodelijk ongeval Stieltjeskanaal bekend

Laatste update:
13-07-2016 | 10:12
Stieltjeskanaal - Uit onderzoek van de dienst Verkeersongevallen Analyse (VOA) van de politie is gebleken dat een defecte oplooprem van de aanhanger de oorzaak is geweest van het dodelijk ongeval in Stieltjeskanaal.


Een auto met aanhanger raakte zaterdagochtend te water en vier inzittenden kwamen daarbij om het leven. Toen de bestuurder remde werkte de oplooprem niet waardoor de aanhanger tegen de auto duwde. Hierdoor werd de auto het water ingeduwd en kwam op de kop in het Stieltjeskanaal terecht.

Bron: www.politie.nl


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ik zie zeer regelmatig mensen naar de milieustraat gaan met afgeladen aanhangers met puin e.d. waarvan ik mij afvraag hoe het met de technische toestand gesteld is, o.a. de remmen en het fenomeen overbelading. Misschien iets voor de overheid om een publiekscampagne over dit onderwerp te starten?


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: André Welten link=msg=1436335 date=1468408647
Ik zie zeer regelmatig mensen naar de milieustraat gaan met afgeladen aanhangers met puin e.d. waarvan ik mij afvraag hoe het met de technische toestand gesteld is, o.a. de remmen en het fenomeen overbelading. Misschien iets voor de overheid om een publiekscampagne over dit onderwerp te starten?

Het kan snel gaan, met name met stenen en bouwstoffen. Mensen denken pas dat er niet meer in kan als er een kop op zit, in plaats van te kijken naar het gewicht. Wat ik wel weet is dat ze op drukke momenten van vakantiegangers wel eens controles willen houden op gewicht van caravans en karren.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Zeer offtopic. maar...  >:(

Zijn er nog wel journalisten met gezond verstand in nederland? De politie stelt heel duidelijk dat de aanhanger door een defecte oplooprem de auto vooruit duwde, dat is wel heel anders dan her en der in de media word vertaalt door: "De aanhanger botste volgens de politie tegen de auto toen de bestuurder de wagen remde. Door de klap die daarop volgde werd de auto het water ingeduwd."