Carričremogelijkheden HBO'er als ambuchauffeur?

Auteur Topic: Carričremogelijkheden HBO'er als ambuchauffeur?  (gelezen 3796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2016, 10:11:16
Tegenwoordig is het gebruikelijk om een zorgachtergrond te hebben als chauffeur. Dat wil nog niet zeggen dat je het niet kunt proberen, bijzondere kandidaten zíjn altijd welkom.

Hier in de regio nemen we geen chauffeurs aan voor de spoedauto, tenzij ze al gediplomeerd zijn. Iedereen begint bij de zorgauto en groeit door bij gebleken geschiktheid. Dit geldt niet voor heel Nederland maar het wordt wel in toenemende toegepast.

Probeer wel een goed beeld te vormen van het vak. Geloof me, het kan best saai worden als je naar een vage pijn op de borst gaat via de huisarts. Iedere beroep went en wij rijden niet de hele dag voor sensationele ritten.  Mijn referentie kader is na 19 jaar anders. Ik word hooguit een paar keer per maand uitgedaagd.

Daarom waag ik, grappig genoeg, de stap andersom. Vanaf augustus zit ik fulltime in het mbo onderwijs.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2016, 10:55:04
Citaat van: CM link=msg=1437918 date=1469088676

Daarom waag ik, grappig genoeg, de stap andersom. Vanaf augustus zit ik fulltime in het mbo onderwijs.


De fijnste leraren zijn die zelf ook op de werkvloer hebben gestaan en de theorie en praktijk daardoor heel goed samen kunnen brengen! O0
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2016, 07:41:09
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1437923 date=1469091304
De fijnste leraren zijn die zelf ook op de werkvloer hebben gestaan en de theorie en praktijk daardoor heel goed samen kunnen brengen! O0

Yep, dat is de voldoening die ik weer krijg, ze hangen aan je lippen bij sommige verhalen.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon