Aparte striping

Auteur Topic: Aparte striping  (gelezen 33456 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #120 Gepost op: 25 mei 2014, 22:32:12
Het enigste wat de meeste ambulances/brandweer daar "uniform" heeft is fluor oranje erin verwerkt (op welke manier dan ook)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #121 Gepost op: 25 mei 2014, 22:34:26
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1270627 date=1401049932
Het enigste wat de meeste ambulances/brandweer daar "uniform" heeft is fluor oranje erin verwerkt (op welke manier dan ook)

Dat is ook niet helemaal waar. Verreweg de meeste brandweervoertuigen hebben dat niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #122 Gepost op: 25 mei 2014, 22:36:25
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270628 date=1401050066
Dat is ook niet helemaal waar. Verreweg de meeste brandweervoertuigen hebben dat niet.

Okee, dan is het puur toeval geweest in de Duitse regionen waar ik geregeld kom: omgeving Dusseldorf, Keulen, Düren/Jülich en omgeving Bayrischer Wald (Zuid-oost Bayeren)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #123 Gepost op: 25 mei 2014, 22:37:55
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1270630 date=1401050185
Okee, dan is het puur toeval geweest in de Duitse regionen waar ik geregeld kom: omgeving Dusseldorf, Keulen, Düren/Jülich en omgeving Bayrischer Wald (Zuid-oost Bayeren)

Ja klopt. Op die plekken is inderdaad veel fluor oranje. In de gebieden buiten de grotere steden zie je dat dus bijna niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #124 Gepost op: 25 mei 2014, 22:41:59
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270631 date=1401050275
Ja klopt. Op die plekken is inderdaad veel fluor oranje. In de gebieden buiten de grotere steden zie je dat dus bijna niet.

Okee! Want waar ik in Zuid-oost Duitsland komt ligt royaal in buitengebied: er is 1 berg om op te skieen en ambu is toch 25/30 minuten minimaal onderweg (prio 1) er naartoe. Voor het dorp waar wij verblijven altijd is al goed 15 minuten aanrijden (helaas met beide ervaring, gelukkig is op die berg ook bergwacht). En ook in Düren/Jülich kom ik niet in de steden zelf maar in die omgeving. Maar het kan best toeval zijn inderdaad!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #125 Gepost op: 25 mei 2014, 22:46:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1270633 date=1401050519
Okee! Want waar ik in Zuid-oost Duitsland komt ligt royaal in buitengebied: er is 1 berg om op te skieen en ambu is toch 25/30 minuten minimaal onderweg (prio 1) er naartoe. Voor het dorp waar wij verblijven altijd is al goed 15 minuten aanrijden (helaas met beide ervaring, gelukkig is op die berg ook bergwacht). En ook in Düren/Jülich kom ik niet in de steden zelf maar in die omgeving. Maar het kan best toeval zijn inderdaad!

Mijn ervaring is dat in drukkere gebieden vaak nieuw materiaal rijd. Daar zit vaak fel oranje bij. In de gebieden waar het rustiger is zie je veel minder geel en zijn voertuigen vaak nog gewoon rood met 'Feuerwehr' voorop. Verder is er vaak geen enkele striping, of heel beperkt, vaak wit of geel,  aanwezig op het voertuig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #126 Gepost op: 25 mei 2014, 23:12:55
Striping is zeker beperkt aanwezig en op het gebied in Zuid Duitsland na staat er inderdaad meestal Feuerwehr op, in Bayeren rijdt voorar BRK (Bayrisches Rotes Kreutz)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel