BOA gala-uniform

Auteur Topic: BOA gala-uniform  (gelezen 11093 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2016, 23:32:10
Gewoon in burger, echter, hebben we wel dezelfde borrels, dus waar dat onderscheid dan vandaan komt?

Even een zijsprongetje, mogen (b)oa's in het nette tenue wel alcohol consumeren waar dat in regulier tenue natuurlijk niet mag?

BOT: Helaas moeten wij er op enig moment ook aan, maar dat is de VR die de keuze maakt al haar Piketfunctionarissen in een net tenue te steken. :D (gelukkig geen hoedje, die zijn afgeschaft 098uo )
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #21 Gepost op: 14 juli 2016, 23:35:49
Het gaat zich erom dat je tijdens officiële gelegenheden er fatsoenlijk op staat. En ik weet ook zeker dat de belangrijkere mensen binnen de provincie of gemeente hier niet in hun 3/4 spijkerbroek met teenslippers en shirtje aan komen zetten maar ook in een pantalon met colbertjasje.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #22 Gepost op: 15 juli 2016, 07:38:13
Kortom: de wedergeboorte van de gemeentepolitie is compleet.......


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #23 Gepost op: 15 juli 2016, 08:29:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1436623 date=1468532149
Het gaat zich erom dat je tijdens officiële gelegenheden er fatsoenlijk op staat. En ik weet ook zeker dat de belangrijkere mensen binnen de provincie of gemeente hier niet in hun 3/4 spijkerbroek met teenslippers en shirtje aan komen zetten maar ook in een pantalon met colbertjasje.

Het staat iedereen vrij zich net te kleden. De vergelijking met de korte broek slaat natuurlijk als een tang op een varken. "we moeten ze een duur pak geven want een korte broek (die we ze niet geven) is niet netjes."


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #24 Gepost op: 15 juli 2016, 08:31:25
Ik snap het idee wel, maar vraag me af waarom iedereen er individueel een zou moeten hebben.
Hoe vaak zal het voorkomen dat alle boa's tegelijk in gala moeten komen opdraven. Waarom niet een voorraadje van 10 pakken in veel voorkomende maten in ieder provinciehuis. Als een boa er eentje nodig heeft kan hij hem daar lenen, daarna stomen en weer in het magazijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 15 juli 2016, 09:20:35
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1436607 date=1468530630
Ook akelig weinig.
Nou blij toe. Aangezien deze vaak wordt gedragen bij uitvaarten...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 15 juli 2016, 10:35:27
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1436715 date=1468564146
Het staat iedereen vrij zich net te kleden. De vergelijking met de korte broek slaat natuurlijk als een tang op een varken. "we moeten ze een duur pak geven want een korte broek (die we ze niet geven) is niet netjes."

Wie heeft het over een duur pak? Ik heb dat niet uit het verhaal gehaald dat het een duur pak is. En als je al die verschillende maten BOA's hebt wat hier Stadstoezicht doet dan kom je echt niet uit met de 10 of 15 meest voorkomende maten. Ze gaan qua lengte en postuur alle kanten op, dat schiet dus niet op.

Citaat van: kaasje link=msg=1436732 date=1468567235
Nou blij toe. Aangezien deze vaak wordt gedragen bij uitvaarten...

Jaa maar goed ook dat je het niet te vaak aan hebt hoor. Alleen maar beter!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2016, 10:39:22
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1436710 date=1468561093
Kortom: de wedergeboorte van de gemeentepolitie is compleet.......

De politie is vooral voor de bestrijding van de criminaliteit en de hulp aan burgers.
De gemeentepolitie wordt vooral voor het spekken van de gemeentekas en het "vervelen" van de burgers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #28 Gepost op: 15 juli 2016, 11:42:30
Citaat van: Golly link=msg=1436622 date=1468531930
Gewoon in burger, echter, hebben we wel dezelfde borrels, dus waar dat onderscheid dan vandaan komt?

Even een zijsprongetje, mogen (b)oa's in het nette tenue wel alcohol consumeren waar dat in regulier tenue natuurlijk niet mag?

BOT: Helaas moeten wij er op enig moment ook aan, maar dat is de VR die de keuze maakt al haar Piketfunctionarissen in een net tenue te steken. :D (gelukkig geen hoedje, die zijn afgeschaft 098uo )

Borrels,recepties,team building etc zijn er om elkaar te vertellen hoe druk men het wel heeft,dus moet men zich snel van het ene uitje naar het andere spoeden,natuurlijk in gala uniform dat hoort er bij.Des te meer borrels,recepties etc des te beter.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #29 Gepost op: 15 juli 2016, 21:54:52
Citaat van: Thor link=msg=1436751 date=1468571962
De politie is vooral voor de bestrijding van de criminaliteit en de hulp aan burgers.
De gemeentepolitie wordt vooral voor het spekken van de gemeentekas en het "vervelen" van de burgers.

Hou alsjeblieft je mond als je niks zinnigs te zeggen hebt

De BOA's dragen zonder meer enorm bij aan de leefbaarheid en (sociale) veiligheid in de stad.
Ga je dit tegenspreken heb je de afgelopen 15 jaar onder een steen geleefd.

Daarnaast vind ik je reactie respectloos tegen over de BOA's. Wij 'vervelen' mensen niet, wij corrigeren mensen op fout gedrag. En ja, dat gedrag is bijvoorbeeld het fout parkeren van je auto of je hondenpoep niet opruimen in plaats van door rood rijden of diefstal.

Je hebt schijnbaar geen idee waar je over praat. Een gala uniform zal misschien niet vaak gedragen worden. Maar als ik voor het college B&W of de raad een presentatie moet houden sta ik daar niet in burger.