84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016

Auteur Topic: 84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016  (gelezen 15830 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Gabriella @Gabvr
Tientallen doden en/of gewonden gezien. Zoveel schoten gehoord. Gerend voor ons leven. Nu in het hotel. Niets durven doen. #Nice
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: superfly link=msg=1436633 date=1468533653
Zag net Foto op CNN die erg deden denken aan de aanslag op de koningin alleen veel erger  :( :'( :'(
Kreeg dat idee ook al gelijk toen ik de eerste foto's zag. Vrachtwagen is ook een stuk lastiger tegen te houden dan een "simpele" auto. Moest eerst denken aan een paar jaar geleden toen er (volgens mij ook op of rond 14 juli) net na de touretappe een auto in het publiek reed. Had het idee dat het een soort gelijk iets zou zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Behoorlijk heftige beelden vanaf straatniveau:

https://twitter.com/beslanu/status/753708143260102657
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: DiNozzo link=msg=1436636 date=1468534081
Behoorlijk heftige beelden vanaf straatniveau:

https://twitter.com/beslanu/status/753708143260102657
Als je die beelden ziet dan is 30 doden al wel heel voorzichtige schatting. Daar liggen te veel mensen op een manier die niet verenigbaar is met leven  :'(
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


OGS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Chauffeur

De chauffeur van de vrachtwagen is volgens autoriteiten overleden. Over een motief is nog niets bekend.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Kwam dat filmpje net ook tegen.. Te Heftig! Hoe pak je dit als hulpdiensten aan als je een kilometers lang spoor van gewonden moet bereiken en behandelen!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1436637 date=1468534200
Als je die beelden ziet dan is 30 doden al wel heel voorzichtige schatting. Daar liggen te veel mensen op een manier die niet verenigbaar is met leven  :'(
Je hebt geen wapens nodig om heel veel ellende te veroorzaken >:(
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: OGS link=msg=1436645 date=1468534455

Kan dan niemand EHBO?

Het zou verplicht moeten worden van af de middelbareschooltijd in de EU.

Ik zie behoorlijk wat lichamen liggen waarbij reanimeren geen enkel nut meer heeft. Logisch dat je als (burger) hulpverlener door gaat naar slachtoffers die je nog wel kan helpen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein