84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016

Auteur Topic: 84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016  (gelezen 15851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Police Nationale ✔ @PoliceNationale
[#Nice] Opération de police en cours. Si vous habitez dans le périmètre, restez chez vous et suivez les consignes.

Er is nog een politieactie gaande. Oproep aan iedereen om binnen te blijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Voorzichtige schatting van de Franse Jusititie is zestig doden, aldus het NOS Journaal.

wilco boom @WilcoBoom
Aantal slachtoffers voorlopig geschat op ZESTIG, meldt correspondent @FrankRenout bij @NOS. Gijzeling volgens hem onbevestigd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Vooralsnog lijkt het incident bij de Eifeltoren los te staan van de aanslag in Nice. Verzoek daar dan ook niet meer berichten over te plaatsen tenzij anders blijkt.

DiNozzo


OGS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Citaat van: DiNozzo link=msg=1436648 date=1468534621
Ik zie behoorlijk wat lichamen liggen waarbij reanimeren geen enkel nut meer heeft. Logisch dat je als (burger) hulpverlener door gaat naar slachtoffers die je nog wel kan helpen.

Helemaal mee eens, desalniettemin lijkt het mij een goed idee!!
Wij zouden een voorbeeld moeten meemen aan Israël!


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Verzoeken om niets meer te plaatsen mbt de Eiffeltoren zijn niet vrijblijvend. Diverse berichten verwijderd.

DiNozzo


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
24/7 BZ ✔ @247BZ
#Nice: nog veel onduidelijk. @MinBZ via ambassade @NLenFrance in nauw contact met autoriteiten & zoekt uit of er Nederlanders betrokken zijn
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Uit de liveblog van de NOS:
Vrachtwagen reed 80 km/u en schoten AK47
Ooggetuigen vertellen op de Franse radio over de aanslag:

- "Het ging heel snel allemaal, kon nog net mijn vrouw opzij trekken. Ik zag veel doden liggen en ben de andere kant opgerend."

- "Mensen renden massaal weg, de vrachtwagen was vijftig meter van ons vandaan. Hij reed zo snel, zeker 80 kilometer per uur. De vrachtwagen kon niet gestopt worden en reed ook bomen omver."

- Er werd geschoten met Kalashnikov's. We zijn snel de andere kant opgerend."
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Facebook heeft zijn veiligheidscheck aangezet.

@Dinozo als het mag, Eiffeltoren is bevestigd als niet gerelateerd en een ongelukje door de politie Parijs
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
'Bommelding vliegveld Nice'
Volgens een Nederlandse ooggetuige was er een bommelding op het vliegveld van Nice rond 21.00 uur. Hij was daar om zijn schoonmoeder op te halen. Passagier in de aankomsthal moesten volgens hem hals-over-kop het vliegveld verlaten. Daarna was er een knal hoorbaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Het Rode Kruis heeft ikbenveilig geopend voor slachtoffers en hun familie/vrienden van de vermoedelijke aanslag in ‪#‎Nice‬.
Ben jij in Frankrijk en was je in de omgeving van de vermoedelijke aanslag in #Nice? Laat vrienden en familie weten dat je veilig bent.
Op zoek naar Nederlandse vrienden of familie in #Nice? Kijk op de site om te weten waar ze zijn en of alles goed met ze gaat.
Deel dit bericht om zoveel mogelijke mensen te bereiken!
Bron: Facebook.com/rodekruis

Rechtstreekse link naar: Ikbenveilig.nl
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel