84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016

Auteur Topic: 84 doden bij aanslag met vrachtwagen Promenade des Anglais - Nice (France) 14-07-2016  (gelezen 15838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Geen gijzeling gaande in Nice:

Ministère Intérieur ✔ @Place_Beauvau
#Nice Il n'y a pas de prise d'otage (@PHBrandet porte-parole ministère)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Zojuist op NOS bewegend beeld. Vrachtwagen rijd langzaam door de straat om dan plots vol gas te geven en vol in de massa te rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1436669 date=1468536543
Zojuist op NOS bewegend beeld. Vrachtwagen rijd langzaam door de straat om dan plots vol gas te geven en vol in de massa te rijden.

Deze beelden: https://twitter.com/RobPulseNews/status/753723474628272128 http://nos.nl/liveblog/2117672-dodenaantal-aanslag-nice-loopt-op-tot-60#UPDATE-container-8345700

Hier heeft de truck al aanzienlijke schade en zitten er mensen (beveiliging, politie?) achter de truck aan. Kennelijk was het wel ergens eerder al fysiek afgezet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: DiNozzo link=msg=1436670 date=1468536855
Deze beelden: https://twitter.com/RobPulseNews/status/753723474628272128

Lijkt of er al politie of beveiliging achteraan rent.
Motorrijder ziet er inderdaad een beetje apart uit. Daarna zie je dat er 2 personen in de middenberm staat met armen naar voren (schuttershouding). Ik zie daarna een stuk of 10 personen met een wit overhemd of zwart reflecterende jas die van de politie of beveiliging kunnen zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Franse media melden nu al 73 doden. Volgens Paris Match is de aanslag al opgeeist door onze "vrienden" uit syrie, maar dit is nog niet bevestigd
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Pas op met kijken, schokkende beelden van wat voor effect een massa aanslag heeft; tientallen doden op de weg....

! No longer available
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Bij de NOS zeggen ze dat de vrachtwagen 2 kilometer heb door kunnen rijden...
Met Vriendelijke Groet.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1436680 date=1468537535
Bij de NOS zeggen ze dat de vrachtwagen 2 kilometer heb door kunnen rijden...
je was me net voor. Tevens is gezegd dat de chauffeur is (ge)dood, is onbekend of er nog een bijrijder bij betrokken was.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1436682 date=1468537605
je was me net voor. Tevens is gezegd dat de chauffeur is (ge)dood, is onbekend of er nog een bijrijder bij betrokken was.

Ik verbaas me erover dat die nog zolang heb door kunnen rijden.
Met Vriendelijke Groet.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1436688 date=1468537715
Ik verbaas me erover dat die nog zolang heb door kunnen rijden.
Een vrachtwagen stop je niet zo snel. Zijn diverse filmpjes te vinden op internet van run-away-trucks. Personenauto is al lastig te stoppen door een persoon op de voet, vrachtwagen al helemaal niet. Zelfs als je de chauffeur dood heb je nog kans dat de truck door blijft rijden als het gaspedaal ingedrukt blijft of cruisecontrol aan blijft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v