Ambulance posten

Auteur Topic: Ambulance posten  (gelezen 4687 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Gepost op: 16 juli 2016, 23:43:41
Ik ben zelf erg benieuwd naar ambulanceposten in Nederland en bijbehorende voertuigen, Door middel van dit topic wil ik een lijstje hiervan maken onder andere voor hier op het forum, Zo las ik laatst ergens iets over een ambulance welke op brandweerkazerne Voorst is gestationeerd, Echter kan ik niks vinden over welke ambulance en het bijbehorende roepnummer.
Dus voor de liefhebbers met kennis over ambuposten, brand los zou ik zeggen. O0




icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2016, 23:58:31
Hoi Pascal,

Ik ga je geen hele lijst geven welke ambulance wel eens waar staat maar wil wel je vraag over Voorst beantwoorden.

Voorst is al lange tijd een VWS locatie voor de RAV Noord-Oost Gelderland, tot begin dit jaar was er voor een VWS Voorst niet echt een post of andere gelegenheid om te verblijven dus zat je vaak in de ambulance te wachten of overdag ging je even koffie drinken bij Bakkerij Bril.

Sinds begin dit jaar is men overeengekomen dat er in Voorst gebruik gemaakt kan worden van de brandweerkazerne in Voorst t.b.v. VWS.

Als er een ambulance in Voorst bij de brandweerkazerne staat is dit alleen VWS (voorwaardescheppend) vanwege een tijdelijk tekort aan ambulances in Zutphen of in Apeldoorn. Het kan dus zowel zo zijn dat er een Zutphense ambulance (06-160 nummering) in Voorst staat omdat het in Apeldoorn druk is of omgekeerd dat er een Apeldoornse ambulance (06-120 nummering) staat in omdat Zutphen en Baak aan het rijden zijn. Er staat dus niet standaard de hele dag een ambulance in Voorst omdat dit normaal prima binnen de norm aan te rijden is.

Hoop dat dit zo opgehelderd is.
Gr Icare


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2016, 00:31:43
Van Limburg-Noord ga je wel de posten vinden, maar niet welke ambulance er staat omdat deze rouleren. Zo staat niet elke week dezelfde ambu op dezelfde post.

De ambulanceposten van Limburg Noord zijn (weet niet van allen het adres):

Post Bergen: 1 ambulance
Post Venray, Merseloseweg 130 (Viecuri ziekenhuis) of Acaciastraat 15: 2 ambulances
Post Helden, Piushof 85: 1 ambulance
Post Weert, Celciusstraat 11: 2 ambulances & 1 zorgambulance
Post Kelpen-Oler, Ellerweg 2a: 1 ambulance (ter vervanging van Post Roggel)
Post Venlo, Tegelseweg 210 (dacht nog bij het Viecuri ziekenhuis): 2 ambulances & 1 Rapid Responder & 1 zorgambulance
Post Roermond, Louis Eijssenweg 4 (Herten): 2 ambulances & 1 Rapid Respoder & 1 zorgambulance
Post Echt, Galvanistraat 5: 1 ambulance

Alle ambulances zijn 24/7 inzetbaar met uitzondering van de zorgambulances en Rapid Responders.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2016, 01:08:37
Citaat van: icare link=msg=1437227 date=1468706311
Hoi Pascal,

Ik ga je geen hele lijst geven welke  wel eens waar staat maar wil wel je vraag over Voorst beantwoorden.

Voorst is al lange tijd een VWS locatie voor de RAV Noord-Oost Gelderland, tot begin dit jaar was er voor een VWS Voorst niet echt een post of andere gelegenheid om te verblijven dus zat je vaak in de  te wachten of overdag ging je even koffie drinken bij Bakkerij Bril.

Sinds begin dit jaar is men overeengekomen dat er in Voorst gebruik gemaakt kan worden van de brandweerkazerne in Voorst t.b.v. VWS.

Als er een  in Voorst bij de brandweerkazerne staat is dit alleen VWS (voorwaardescheppend) vanwege een tijdelijk tekort aan ambulances in Zutphen of in Apeldoorn. Het kan dus zowel zo zijn dat er een Zutphense  (06-160 nummering) in Voorst staat omdat het in Apeldoorn druk is of omgekeerd dat er een Apeldoornse  (06-120 nummering) staat in omdat Zutphen en Baak aan het rijden zijn. Er staat dus niet standaard de hele dag een  in Voorst omdat dit normaal prima binnen de norm aan te rijden is.

Hoop dat dit zo opgehelderd is.
Gr Icare

Nu is het me wel duidelijk, dankje voor je toelichting O0


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2016, 01:11:51
Iemand die meer weet over de ambulances welke in de kazerne van het inmiddels opgeheven brandweer de Beemte er staat in ieder geval een zorgambulance de laatste keer dat ik daar was.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2016, 14:41:49
Regio (13) Zaanstreek Waterland

Post Monnickendam: De Werf 1. Geen vaste ambu.
Post Purmerend: Cantekoogweg. 17-19 13-194 t/m 13-199
Post Zaandam: Heijermansstraat 76. 13-187 t/m 13-193.
Post Noord / BovenIJ: Statenjachtstraat 1c. 13-116 t/m 13-122.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2016, 14:52:43
Onderstaande site geeft een aardige indicatie.

http://www.kazernesnederland.nl/ambunederlandned.htm


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2016, 19:58:12
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1437235 date=1468708303
Van Limburg-Noord ga je wel de posten vinden, maar niet welke ambulance er staat omdat deze rouleren. Zo staat niet elke week dezelfde ambu op dezelfde post.

De ambulanceposten van Limburg Noord zijn (weet niet van allen het adres):

Post Bergen: 1 ambulance
Post Venray, Merseloseweg 130 (Viecuri ziekenhuis) of Acaciastraat 15: 2 ambulances
Post Helden, Piushof 85: 1 ambulance
Post Weert, Celciusstraat 11: 2 ambulances & 1 zorgambulance
Post Kelpen-Oler, Ellerweg 2a: 1 ambulance (ter vervanging van Post Roggel)
Post Venlo, Tegelseweg 210 (dacht nog bij het Viecuri ziekenhuis): 2 ambulances & 1 Rapid Responder & 1 zorgambulance
Post Roermond, Louis Eijssenweg 4 (Herten): 2 ambulances & 1 Rapid Respoder & 1 zorgambulance
Post Echt, Galvanistraat 5: 1 ambulance

Alle ambulances zijn 24/7 inzetbaar met uitzondering van de zorgambulances en Rapid Responders.

Gennep heeft ook een post, geloof nog in dagdienst in de brandweerkazerne.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2016, 21:16:04
Citaat van: HJ94 link=msg=1437321 date=1468759963
Onderstaande site geeft een aardige indicatie.

http://www.kazernesnederland.nl/ambunederlandned.htm
van de posten in Drenthe op deze site klopt niet veel  :|


OGS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2016, 22:29:13
Goeden avond,

Ik heb even een vraag.

Klopt het dat AA tegenwoordig ook een ambulance post heeft bij het AMC?
Zoja, is die post dan ook de zelfde als waar heel vroeger (jaren '80 en '90) een speciale ambulance stond voor het ophalen van overleden personen. Deze ambulance had 2 hele grote losse zwaailampen op het dak, en het interieur was zo gemaakt dat het met de brand/tuin slang kon worden schoon gespoten.