GRIP 1 Grote brand (methanol opslag Caldic Chemie) Merwedeweg - Rotterdam 19-07-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (methanol opslag Caldic Chemie) Merwedeweg - Rotterdam 19-07-2016  (gelezen 8281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Citaat van: FFrank link=msg=1437679 date=1468961382
Dat kan wel, daarom heet het ook Internal ;-)
Maar vermoed ook dat dit schuim is 98uiye

Dit betreft een opslagtank met een Internal floating roof.


Dit is een tank waarin producten worden opgeslagen met een hoge dampspanning, in de ruimte tussen het floating roof en het vaste dak zal een stikstofdeken worden aangebracht om ophoping van een explosief mengsel te voorkomen.

Waar je op de foto naar kijkt is het drijvende dak, dit kan je zien omdat er geen schuim rond de tank ligt (opgebracht via een voertuig of container) de tank is dermate beschadigt dat ik me niet kan voorstellen dat ze het stationair foam systeem hebben gebruikt (schuimkamers*)
In dit geval is er dus iets niet helemaal goed gegaan, het dak is (zoals het hoort) bij de lasnaden afgescheurd en los gekomen van de tank.
Wat je bij eerdere incidenten zag is dat een drukvalve is blijven hangen er de stikstofdeken niet in stand gehouden kon worden of dat de drukvalve niet open gaat bij het opvullen van de tankt met een explosie tot gevolg.

***** schuimkamers*****
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Citaat van: Highfield link=msg=1437708 date=1468998828
Zie hier: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=93232.0

Gaat om een VRR functionaris.

Ja dat topic was mij bekend, ik herkende het groene autootje ook wel. 98uiye VRR functionaris is mij dus ook bekend maar ik vroeg me dus af welke functionaris?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Citaat van: Markvniel link=msg=1437969 date=1469107886
Ja dat topic was mij bekend, ik herkende het groene autootje ook wel. 98uiye VRR functionaris is mij dus ook bekend maar ik vroeg me dus af welke functionaris?
Roepnummer is VL90-2 (17-9982). Voertuig van de voorlichting.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: BrielleMedia link=msg=1437996 date=1469119089
Roepnummer is VL90-2 (17-9982). Voertuig van de voorlichting.

Het ding rijdt met zwaailicht en sirene, wat is precies de dringende taak van de voorlichter?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Highfield link=msg=1437708 date=1468998828
Zie hier: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=93232.0

Gaat om een VRR functionaris.

Citaat van: BrielleMedia link=msg=1437996 date=1469119089
Roepnummer is VL90-2 (17-9982). Voertuig van de voorlichting.

In de andere bovenstaande video van RTV Rijnmond zie ik een meneer Ekkers de pers ter plaatse voorlichten, volgens mij geen VRR functionaris.