Directeur Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: ‘Ambulance dreigt het stiefkindje te worden’

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: ‘Ambulance dreigt het stiefkindje te worden’  (gelezen 17021 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: oma link=msg=1445625 date=1472894981
...

Ik heb moeite met "wij zijn er altijd", je bent dan met je propaganda bezig een beeld te creeeren dat niet conform de realiteit is.
...

Sterker nog, er wordt gewoon gelogen. Ik vind het kwalijk als overheidsinstanties niet transparant zijn naar burgers. Per slot van rekening is dat de partij waar verantwoording aan afgelegd moet worden. Maar ja dat krijg je met niet democratische gemeenschappelijke regelingen waarbij de managers ontzetten veel macht hebben door gebrek aan controle.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1445628 date=1472896491
Reclame wordt betaald uit opbrengsten die reclame teweegbrengt bijvoorbeeld omzetverhoging. Het gekke is nu dat de VRR problemen heeft bij de ambulancedienst (aanrijtijden), het niet kunnen/willen betalen van een piketvergoeding bij de brandweer, de inzet van SIV'S,  het optrekken van aanrijtijden tot 18 minuten. Ik betaal belastinggeld voor een goed product en niet voor deze reclamespot.  Ik heb namelijk geen alternatief zoals ik die bij een auto of I-pad wel heb.

Ik vind deze vertoning eigenlijk beschamend.

Het gekke bespeur je uiteraard ook op dit forum. Als je hier post dat iedere Nederlandse agent en brandweerman een tourniquet op zak zou moeten hebben weet je zeker dat er meerdere forumleden gaan posten "wie gaat dat betalen" of simpelweg dat het te duur is.


guest12562

  • Gast
Dit soort zaken zijn inderdaad geld verspilling, net als al die onnodige promotie materialen welke vaak thuis in de prullenbak verdwijnen. Net als de huidige promotie en communicatie netwerken die worden opgezet. Natuurlijk moet je voorlichten op diversen vlakken, maar wel zinvol waar de burger iets aan heeft of ziet waar ze voor betalen.
Dit is echt zonde van het geld, het geld wat ik graag in andere zaken in hulpverlening zou steken waar de burger echt iets aan heeft.

Dit zijn ook echt activiteiten waar de communicatie/voorlichtingsafdelingen voor worden betaald om te doen, dus ook doen om hun eigen baantje te promoten. Het heeft echter niets te maken met de directe hulpverlening waar de burger recht op heeft of voor betaald.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1445630 date=1472896921
Sterker nog, er wordt gewoon gelogen. Ik vind het kwalijk als overheidsinstanties niet transparant zijn naar burgers. Per slot van rekening is dat de partij waar verantwoording aan afgelegd moet worden. Maar ja dat krijg je met niet democratische gemeenschappelijke regelingen waarbij de managers ontzetten veel macht hebben door gebrek aan controle.

In deze veiligheidsregio heeft men net het incident in Hellevoetsluis achter de rug. In de wereld van Littooij is het opgelost na verschijnen van het eigen onderzoeksrapport. Ik ben bang dat een groot deel van de burgers iets anders denkt over "we zijn er altijd" in deze regio.

Van Littooij heeft een enorme plaat voor de kop omdat hij nog maar kort geleden met de media zat te ouwehoeren over de ambulancedienst die het stiefkindje dreigt te worden en probleemloos op de wereldhavendagen een show laat te verzorgen inclusief "we zijn er altijd" ambulances.

Ik begrijp ook niet zo goed wat er valt te vieren als een veiligheidsregio 10 jaar bestaat. Het optuigen van de veiligheidsregio's heeft men gedaan op kosten van de belastingbetaler. Ik heb in ieder geval niet het idee dat de daadwerkelijke brandweer en ambulancezorg op straat veel is opgeschoten door het invoeren van de veiligheidsregio's.

Als kritische belastingbetaler zie ik alleen in de CBS cijfers dat de brandweer twee keer zo duur is geworden in de afgelopen tien, ze minder branden blussen en minder mensen redden.

Ik denk dat er daarom helemaal niets te vieren valt aangezien je de burger eens duidelijk moet maken waarom de kosten zo ontzettend zijn gestegen bij de brandweer. De kostenstijging komt in ieder geval niet omdat er extra brandweerkazernes, personeel en materieel is bijgekomen. De te dure vrijwilligers die je alleen maar hoeft te betalen zodra je ze werkelijk nodig hebt zijn zoveel mogelijk afgeschaft, hun oude brandweerkazerne gesloten en de brandweerwagen op marktplaats gezet.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Daan D.
@daandirf
Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond. Voorstelling #wijzijneraltijd bij #whd16


Sanne Poot
@SannePoot
Veel belangstellenden ook bij de show van de Veiligheidsregio





oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
MediaTV
@mediatvnl
@rijnmondveilig heeft zijn voorlichtingsvloot uitgebreid met een aanhanger waarin een ambulance wordt nagebootst.

https://twitter.com/mediatvnl/status/771992681501298688


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Citaat van: RemRoof link=msg=1445628 date=1472896491
Reclame wordt betaald uit opbrengsten die reclame teweegbrengt bijvoorbeeld omzetverhoging. Het gekke is nu dat de VRR problemen heeft bij de ambulancedienst (aanrijtijden), het niet kunnen/willen betalen van een piketvergoeding bij de brandweer, de inzet van SIV'S,  het optrekken van aanrijtijden tot 18 minuten. Ik betaal belastinggeld voor een goed product en niet voor deze reclamespot.  Ik heb namelijk geen alternatief zoals ik die bij een auto of I-pad wel heb.

Ik vind deze vertoning eigenlijk beschamend.

Beschamende propaganda is het zeker.

VRRR steekt liever belastinggeld in deze show, dan in daadwerkelijke hulpverlening op straat waar het geld voor bedoeld is. Er is nogal wat mis op straat. En dat kost gewoon mensenlevens helaas.

Officieren/COPI paleizen, dure kantoorpanden voor het pluche, groene piketauto's voor kantoorkrachten, kinky zelfbedachte uniformen voor de hoge jongens........ Leuke façades, maar daar koop je als hulpbehoevende burger helemaal niets voor.


guest12562

  • Gast


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Ik blijf de sociale media volgen in afwachting van een demonstratie van het team van ambulancedienst Rotterdam (wereldhavenstad) dat getraind is om snel aan boord te klimmen van een zeeschip dat nog niet aangemeerd is om samen met een reddingsteam van de brandweer een slachtoffer uit een 10 meter diep ruim te krijgen.

Deze demo past ook beter bij het thema wereldhavendagen.


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Citaat van: oma link=msg=1445664 date=1472904190
Ik blijf de sociale media volgen in afwachting van een demonstratie van het team van ambulancedienst Rotterdam (wereldhavenstad) dat getraind is om snel aan boord te klimmen van een zeeschip dat nog niet aangemeerd is om samen met een reddingsteam van de brandweer een slachtoffer uit een 10 meter diep ruim te krijgen.

Deze demo past ook beter bij het thema wereldhavendagen.

Dan zijn we eens benieuwd. Zou de top van VRRR dan toch hier meelezen en een HART team hebben opgericht...? Dat zou nu echt eens goed nieuws zijn voor Nederland.