Directeur Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: ‘Ambulance dreigt het stiefkindje te worden’

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: ‘Ambulance dreigt het stiefkindje te worden’  (gelezen 17024 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Embalage link=msg=1445394 date=1472803285
Haha. De propaganda heeft weer wat mogen kosten.

Directeuren veiligheidsregio, ambulancedienst en brandweer hebben een hele dikke plaat voor de kop. Die begrijpen zelf niet eens dat je dit soort propaganda op een schaal die past bij de introductie van de nieuwe iPhone door Apple achterwege moet laten als je in de echte wereld grote problemen hebt om een ambulance op tijd ter plaatse te laten komen en je weet dat je recent in je regio een bejaard echtpaar uit Hellevoetsluis kon begraven. De brandweer in Hellevoetsluis was er namelijk niet altijd.

Ik neem aan dat de brandweermannen die deze show verzorgen beroepsbrandweermannen zijn. Zijn de brandweeracties inmiddels al weer voorbij of komt het er op neer dat ze voor de burger geen kat uit de boom halen maar dolgraag voor de baas even een propagandashow willen verzorgen door de hoogwerker uit te klappen?


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Directeuren veiligheidsregio, ambulancedienst en brandweer hebben een hele dikke plaat voor de kop. Die begrijpen zelf niet eens dat je dit soort propaganda op een schaal die past bij de introductie van de nieuwe iPhone door Apple achterwege moet laten als je in de echte wereld grote problemen hebt om een ambulance op tijd ter plaatse te laten komen en je weet dat je recent in je regio een bejaard echtpaar uit Hellevoetsluis kon begraven. De brandweer in Hellevoetsluis was er namelijk niet altijd.

Ik neem aan dat de brandweermannen die deze show verzorgen beroepsbrandweermannen zijn. Zijn de brandweeracties inmiddels al weer voorbij of komt het er op neer dat ze voor de burger geen kat uit de boom halen maar dolgraag voor de baas even een propagandashow willen verzorgen door de hoogwerker uit te klappen?

Nederland op z'n smalst.
Ook hier heb je weer een punt. Staken, tenzij er toch iets "leuks" voorbij komt. Jammer.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1445397 date=1472803592
Het valt mij op dat de persvoorlichter niet met spoed als eerste ter plaatse is >:D

Zet het geluid eens aan als je de video bekijkt, de persvoorlichter krijgt achter de microfoon een orgasme zodra hij de eerste brandweerwagen ziet.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: oma link=msg=1445403 date=1472804273
Zet het geluid eens aan als je de video bekijkt, de persvoorlichter krijgt achter de microfoon een orgasme zodra hij de eerste brandweerwagen ziet.

De voorlichter was al voor de brand ter plaatse. Dat is pro-actief ;D ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: RemRoof link=msg=1445413 date=1472805224
De voorlichter was al voor de brand ter plaatse. Dat is pro-actief ;D ;D

Er is helemaal niets mis met pro-actief zijn als het maar eerlijke voorlichting is aan het grote publiek tijdens de wereldhavendagen.

De voorlichter moet voor het brandende en rokende oefenpand gaan staan en het publiek 8 minuten laten wachten tot er een busje met 2 brandweermannen ter plaatse komt, daarna laat je het publiek ervaren hoelang de 2 - 4 minuten duren tot de echte brandweerwagen met 6 brandweermannen en veel water ter plaatse komt, het creperende slachtoffer blijft nog even op de keien liggen omdat de ambulance nog 5 minuten nodig heeft voor zij ter plaatse zijn.

Ik vind het niet zo fraai om te doen voorkomen dat het een normale zaak is dat tankautospuit, hoogwerker en ambulance in "wij zijn er altijd"-konvooi ter plaatse komen.


guest12562

  • Gast
Rare video inderdaad.
Er wordt nog steeds gestaakt en volgens mij zijn dit vrijwilligers van Maasluis, maar dat terzijde.

Wat hier wordt geschreven is realiteit:

Citaat van: oma link=msg=1445418 date=1472805729
Er is helemaal niets mis met pro-actief zijn als het maar eerlijke voorlichting is aan het grote publiek tijdens de wereldhavendagen.

De voorlichter moet voor het brandende en rokende oefenpand gaan staan en het publiek 8 minuten laten wachten tot er een busje met 2 brandweermannen ter plaatse komt, daarna laat je het publiek ervaren hoelang de 2 - 4 minuten duren tot de echte brandweerwagen met 6 brandweermannen en veel water ter plaatse komt, het creperende slachtoffer blijft nog even op de keien liggen omdat de ambulance nog 5 minuten nodig heeft voor zij ter plaatse zijn.

Ik vind het niet zo fraai om te doen voorkomen dat het een normale zaak is dat tankautospuit, hoogwerker en ambulance in "wij zijn er altijd"-konvooi ter plaatse komen.

Dat had ook een mooie actie geweest om duidelijk te maken hoe het gesteld is met de huidige hulpverlening.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Arjen Littooij
@ArjenLittooij
Geweldige eerste voorstelling van “wij zijn er altijd”. De helden van de VRR worden fantastisch in ‘t zonnetje gezet


Arjen Littooij
@ArjenLittooij
Ook 2e voorstelling ‘wij zijn er altijd’ is ware ode aan de hulpverleners en collega’s  in Rotterdam-Rijnmond #trots



helm

  • Gast
dat ziet er prachtig uit. Door wie en waarom worden de helden in het zonnetje gezet?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: René van der Helm link=msg=1445622 date=1472893863
dat ziet er prachtig uit. Door wie en waarom worden de helden in het zonnetje gezet?

In het kader van 10 jaar veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Ik denk dat door de instroom van een leger PR-juffen en communicatiewetenschappers de krachten zo groot zijn geworden om de brandweer of ambulancedienst als merk of product te promoten. Dit soort promotie zie je vooral bij introductie van een nieuwe auto of iPad.

Ik heb moeite met "wij zijn er altijd", je bent dan met je propaganda bezig een beeld te creeeren dat niet conform de realiteit is.

In het charmeoffensief passen uiteraard de helden. Ik vind hulpverleners geen helden omdat ze gewoon hun werk doen. Als een brandweerman slachtoffers uit een brandend pand haalt doet hij niets anders dan zijn werk. Iedere maand krijgt hij als tegenprestatie voor zijn werk loon op de bankrekening.

Uiteraard hebben we wel helden onder de hulpverleners. Ferry Bakx is een held. Ferry zal niet zorgen voor een feelgood momentje. Ferry is namelijk de 45 jarige Nederlandse hulpverlener die onlangs in het harnas gestorven is tijdens een schietpartij op het Nederlandse grondgebied waar hij de burgers beschermde tegen gevaren waar burgers zich zelf niet tegen kunnen beschermen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: oma link=msg=1445625 date=1472894981
In het kader van 10 jaar veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Ik denk dat door de instroom van een leger PR-juffen en communicatiewetenschappers de krachten zo groot zijn geworden om de brandweer of ambulancedienst als merk of product te promoten. Dit soort promotie zie je vooral bij introductie van een nieuwe auto of iPad.

...

Reclame wordt betaald uit opbrengsten die reclame teweegbrengt bijvoorbeeld omzetverhoging. Het gekke is nu dat de VRR problemen heeft bij de ambulancedienst (aanrijtijden), het niet kunnen/willen betalen van een piketvergoeding bij de brandweer, de inzet van SIV'S,  het optrekken van aanrijtijden tot 18 minuten. Ik betaal belastinggeld voor een goed product en niet voor deze reclamespot.  Ik heb namelijk geen alternatief zoals ik die bij een auto of I-pad wel heb.

Ik vind deze vertoning eigenlijk beschamend.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.