Flakka

Auteur Topic: Flakka  (gelezen 12076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2016, 21:14:37
Nog even terugkomend op mijn bovenstaande verhaal. Ik heb verder zitten neuzen op internet en kwam er achter dat het spul gewoon via webwinkels te verkrijgen is.

'a-PVP is de afkorting voor α-Pyrrolidinopentiophenone en is een toegestaan alternatief voor MDPV.' Aldus de website. Voor een kleine € 10,- heb je het al binnen.

 :-X


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2016, 21:16:01
Citaat van: 7194 link=msg=1439066 date=1469646877
Nog even terugkomend op mijn bovenstaande verhaal. Ik heb verder zitten neuzen op internet en kwam er achter dat het spul gewoon via webwinkels te verkrijgen is.

'a-PVP is de afkorting voor α-Pyrrolidinopentiophenone en is een toegestaan alternatief voor MDPV.' Aldus de website. Voor een kleine € 10,- heb je het al binnen.

 :-X
Het staat er inderdaad niet tussen, hopelijk wordt het verboden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 27 juli 2016, 21:22:23
Flakka is (nog) niet verboden in NL. Volgensmij is heel de NaPo hierover gebriefd inmiddels, ik ben benieuwd en hoop dat het een storm in een glas water is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2016, 21:26:56
En al wordt het verboden, dan betekent dit nog niet dat je het niet tegen zal komen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2016, 21:58:45
No shit sherlock
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #25 Gepost op: 27 juli 2016, 22:18:49
In de reactie van owning31 leek het alsof het verbieden van Flakka de problemen zou wegnemen, vandaar mijn reactie. Holmes ::)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 27 juli 2016, 22:35:42
 Ach er zijn nog genoeg overheden die zo denken hoor  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 28 juli 2016, 00:42:57
Paar weekjes geleden werd ik gewezen op ''flakka''. Op youtube zijn  vele filmpjes te zien, mensen onder invloed van deze drug. Weer zo'n bizarre drug, net als ''Krokodil'', alias the Zombie drug. Bij Krokodil is het bizar te zien dat mensen hiermee doorgaan, terwijl het binnen zeer korte tijd letterlijk je lijf kapot maakt.

Bij Flakka zie je mensen dingen doen die normaal gesproken onmogelijk lijken. Door ramen springen, haast onmenselijke buigingen en strekkingen, zeer bizar gedrag. Duivels inderdaad. Maar ook ik denk niet dat deze drugs veel slachtoffers zullen maken in NL. We hebben hier vollop Coke, XTC, wiet, GHB, Speed, drank, bier; alles. ;D Hier en daar een patiënt die wil experimenteren misschien. Laten we hopen dat het geen rage wordt.

Volgens mij is Krokodil hetzelfde als Bath Salt(s), komt in Nederland vrijwel niet voor, maar is Flakka weer iets nieuws. Sommige infokanalen gooien genoemde drugs op 1 hoop, maar ik zie behoorlijk verschillende uitwerkingen en effecten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 28 juli 2016, 07:05:00
Citaat van: Dinges link=msg=1439101 date=1469659377
Volgens mij is Krokodil hetzelfde als Bath Salt(s), komt in Nederland vrijwel niet voor, maar is Flakka weer iets nieuws. Sommige infokanalen gooien genoemde drugs op 1 hoop, maar ik zie behoorlijk verschillende uitwerkingen en effecten.

Flakka en bath salts zijn twee verschillende drugs, wetenschappers zien de behoorlijk verschillende uitwerkingen en effecten niet.

In vivo potency and efficacy of the novel cathinone α-pyrrolidinopentiophenone and 3,4-methylenedioxypyrovalerone: self-administration and locomotor stimulation in male rats
Aarde, S.M., Creehan, K.M., Vandewater, S.A. et al. Psychopharmacology (2015) 232: 3045. doi:10.1007/s00213-015-3944-8


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2016, 12:50:39
Ziekenhuis waarschuwt voor zombiedrug: 'Gebruikers wanen zich onkwetsbaar'

De gevaarlijke harddrug 'flakka' zou gesignaleerd zijn in Nederland. Het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht zegt de afgelopen maand twee patiënten te hebben behandeld die ernstig onder invloed waren van de 'zombiedrug'.

De patiënten werden binnengebracht omdat ze zeer agressief waren en omdat de bijwerkingen van flakka zeer gevaarlijk zijn, zegt het Albert Schweitzer ziekenhuis. Het meest recente geval dateert van afgelopen zondag.

Tomeloze agressie

"Gebruikers raken volledig buiten zichzelf en wanen zich onkwetsbaar, alsof ze de Hulk zijn", zegt behandeld arts Merel Willeboer, die op de Spoedeisende Hulp van het Albert Schweitzer werkt. "Naast de tomeloze agressie, is het algemene beeld: extreem zweten en een zeer hoge hartslag en temperatuur. Dat is tevens een groot gevaar voor de patiënt zelf", zegt Willeboer. "Het hart en de organen kunnen bezwijken onder de extreme spanning waaronder het lichaam staat."

Het enige 'antigif' dat werkt tegen flakka, is de patiënt 'platspuiten', zegt het ziekenhuis. De drug raakt zeer langzaam uitgewerkt, zelfs langer dan een dag.

Makkelijk te verkrijgen
Artsen van het ziekenhuis maken zich zorgen over de laagdrempeligheid van de drug. "Het is schijnbaar goedkoop, makkelijk te verkrijgen en het werkt snel. De grens tussen de gewenste hallucinerende werking en het gevaarlijke effect is flinterdun. Je kunt als gebruiker die grens niet bewaken."