Aanbesteding Zeeuwse TS'en plan Maatwerk

Auteur Topic: Aanbesteding Zeeuwse TS'en plan Maatwerk  (gelezen 6804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2016, 16:21:36
Citaat van: Zeeland link=msg=1439619 date=1469884405
Tank wordt 1500 liter als ik het zo lees in de aanbesteding

Towerladder heeft de fact sheet gelezen achter het raam van de brandweerwagen op de foto hierboven.

Op de fact sheet staat geen tankinhoud, er staat 900 liter water. Het is mogelijk dat de brandweerwagen een tankinhoud van 1500 liter heeft, fact is dat ze maar 900 liter water meenemen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2016, 16:29:33
Citaat van: Rickvb link=msg=1439623 date=1469886209
Wellicht door dikkere slangen = minder ruimte voor lengte op een haspel?

Het ding heeft 1 hogedrukstraal, als de twee brandweermannen de hogedrukstraal in gebruik hebben moet de bevelvoerder (meewerkend voorman) samen met de chauffeur met deze straal aan de bak. Als je de slang 30 meter korter maakt voorkom je dat deze twee heren te ver van het voertuig weghobbelen en je vier man diep in een pand kan hebben zonder backup.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2016, 20:00:28
Ik begrijp niet waarom deze TS nu zo revolutionair is.......


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2016, 20:44:44
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1439680 date=1469901628
Ik begrijp niet waarom deze TS nu zo revolutionair is.......

Was hier in de VRR destijds ook, met alle nieuwe TS'en. Volgens mij heb ik zelf in een filmpje gehoord dat de TS die nu in regio 17 rijdt de nieuwe Nederlandse standaard zou moeten zijn. Iedere regio probeert volgens mij zijn nieuwe materiaal wat aan te prijzen en te promoten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2016, 20:57:59
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1439680 date=1469901628
Ik begrijp niet waarom deze TS nu zo revolutionair is.......

-Geen dompelpomp
-Geen haspelkar voor de voedingsslangen
-Geen aanvalsslangen op haspels of gevouwen slangen
-Geen optimale watertank
-Geen dak/bumper monitor
-Geen tot de derde verdieping uitschuifbare ladder met ladderrek
-Geen optimale benutting van het geinstalleerde vermogen voor de pomp

Nee 20 meter slangen netjes opgerold met een strikje er omheen voor het gezicht.

De brandweer loopt verder minstens dertig jaar achter, behalve dat er vernieuwde Brasso is ontwikkeld.


guest12562

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2016, 23:01:16
Waarom überhaupt DLS? Dat is ook achterhaalt Rn zeker niet standaard te adviseren.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2016, 13:21:31
Mbt de watertank. De CL kan geleverd worden met minimale tankinhoud tot wel 2000 L. Afhankelijk van je inzetgebied, (stedelijk gebied met veel brandkranen) en snelle opkomsttijd tweede bluseenheid zou minder dan 1500 L een optie kunnen zijn. Dit kan eventueel noodzakelijk zijn om bijvoorbeeld onder het totaalgewicht van 13 t te blijven.
Wanner je zo'n compact voertuig wilt zal je concessie moeten doen aan je bepakking. Zo staan er niet het aantal (BiZa eis) drieduimers op de lijst. Om dan een HD haspel met 90 m slang, die ook nog een grotere diameter heeft als de huidige HD slang kost je enorm veel ruimte. Ander vraag, hoe aan ze het DLS gebruiken, ook met een haspel?
Deze Zeeuwse TS is niet het voertuig van de toekomst in mijn ogen, maar je kunt beter spreken van het Zeeuws Meisje auto. "Ons bent zunig", omdat besparen en minder mensen het doel is geweest en het voertuig is van alles net niets.
Interessant is ook wel het feit dat de aanbesteding nog loopt, en er al en tekening van het voertuig? op MAN chassis met Rosenbauer opbouw gepresenteerd wordt. Iets te voorbarig misschien?
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2016, 13:54:36
Citaat
Heeft er iemand trouwens een verklaring waarom er maar 60 meter op de DLS haspel komt en niet gewoon 90? Heeft dit met de druk te maken oid?
Als je meer dan 60 m DLS op een haspel wilt is dat door de diameter van de slang niet meer op de standaard haspels te krijgen. Dan wordt het een joekel van een apparaat. Daarbij heeft het geen nut; wanneer je meer dan 60 m nodig hebt kun je een LD slang koppelen aan je DLS haspel,(in elk geval bij One Seven) en dat heeft geen invloed op de druk of het blusmiddel aan het eind bij de straalpijp.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:35:48
Citaat
Zeeland krijgt 22 nieuwe tankautospuiten
OOST-SOUBURG - De brandweer in Zeeland krijgt 22 nieuwe tankautospuiten. Interim-directeur Elie van Strien van de Veiligheidsregio heeft zijn handtekening gezet onder de opdracht voor de bouw en levering. Daar is bijna 7,5 miljoen euro mee gemoeid.
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-08-03/1028574/zeeland-krijgt-22-nieuwe-tankautospuiten#.V6IrUbiLShc

Wordt dus toch Rosenbauer!


guest12562

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2016, 21:24:22
Gaat het hier dan om die achterhaalde Zeeuwse TS en?