Afschaffen Prio 2

Auteur Topic: Afschaffen Prio 2  (gelezen 17526 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2003, 19:21:45
dan vind ik het een zeer vreemde zaak,dat hij zich met een uitruk bemoeid.Ik weet niet of over dit geval nog gepraat word binnen jullie korps,maar anders ben ik wel nieuwschierig naar de uitkomst ervan ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2003, 20:06:32
En voor de geinteresseerden, de Brancherichtlijn Optische en Geluidssignalen Brandweer waarnaar Hakan en ondergetekende refereerden is te downloaden op: http://www.nibra.nl/cms/show/id=424036

Groetjes,

Bart


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2003, 21:52:20
Wij, centralisten in Zeeland, behoren bij het alarmeren de prioriteit te noemen (dit zal overal wel zo zijn..) het voertuig wat er heen moet, de plaats en eventueel wat er gaande is.
Zo kan de opkomende brandweerman al inschatten met welke urgentie er naar de kazerne gereden wordt. Als men midden in de nacht wordt gealarmeerd voor een brandalarm en het blijkt een container te zijn welke ergens achteraf staat, dan besef je dat je best nog even je onderbroek ook aan had kunnen trekken...
Ik bedoel maar.
Met de verschillende prio's voorkom je dit ook al.
Plus het is toch idioot om het verkeer in gevaar te brengen voor een papiercontainer die verder geen kwaad kan?

Peter.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2003, 22:39:39
Wij, centralisten in Zeeland, behoren bij het alarmeren de prioriteit te noemen (dit zal overal wel zo zijn..) het voertuig wat er heen moet, de plaats en eventueel wat er gaande is.
Zo kan de opkomende brandweerman al inschatten met welke urgentie er naar de kazerne gereden wordt. Als men midden in de nacht wordt gealarmeerd voor een brandalarm en het blijkt een container te zijn welke ergens achteraf staat, dan besef je dat je best nog even je onderbroek ook aan had kunnen trekken...
Ik bedoel maar.
Met de verschillende prio's voorkom je dit ook al.
Plus het is toch idioot om het verkeer in gevaar te brengen voor een papiercontainer die verder geen kwaad kan?

Peter.
nou ik hou m,n onderbroek zeker aan hoor en daar gaat ook nog de vertrouwde spijkerbroek overaan,anders zit m,n bluspak zo rot ;D ;D ;D


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2003, 09:27:00
Bespaar me de details Peter  ;D

Zoals je begrijpt is het "bij wijze van..."

Peter.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2003, 13:47:05
Bespaar me de details Peter  ;D

Zoals je begrijpt is het "bij wijze van..."

Peter.
tuurlijk begrijp ik jou ;D ;D ;D ;D ;D


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #26 Gepost op: 27 mei 2003, 21:44:52
Gelukkig,
toch nog IEMAND die mij begrijpt..

Peter.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


W van de AC

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2003, 02:23:52
Wij, centralisten in Zeeland, behoren bij het alarmeren de prioriteit te noemen (dit zal overal wel zo zijn..) het voertuig wat er heen moet, de plaats en eventueel wat er gaande is.
Zo kan de opkomende brandweerman al inschatten met welke urgentie er naar de kazerne gereden wordt.
Peter.

Nou zo werken we in Gelderland Midden dus NIET.

De PRIO wordt alleen aan het uitrukkende voertuig mede gedeeld. Zij hebben immers de toeters en bellen, die eventueel wel of niet gebruikt mogen worden.

De mensen die van huis af komen, moeten op een verantwoorde wijze naar de kazerne komen, en aangezien hun niet beschikken over T en B, geldt het PRIO verhaal voor hun dus ook niet.

En daarbij komt ook nog eens dat de prioriteit nog kan veranderen in de tijd tussen alarmeren en uitrukken.

Maar aan de aard van de melding, kan ieder voor zich al wel bepalen, of er nog tijd is om een onderbroek aan te trekken of niet. :D

Zo blijkt maar weer dat een landelijke richtlijn toch nog op verschillende manieren wordt benaderd. Nog niet echt éénduidig. :'( :'(   (maar ja, wat wel???)


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2003, 12:38:03
Wim,
wanneer wij een urgentie in de melding benoemen bedoel ik er niet mee dat de opkomende brandweermensen met spoed moeten komen.
Ik bedoelde dat ze GELIJK moeten komen of dat ze het rustiger aan kunnen doen.
Ik ben er zelfs tegenstander van dat opkomende brandweermensen verkeerslichten negeren enzo...
Ik heb een brandweerman een slagboom van de spoorlijn zien negeren, en dat voor een containerbrand..
Men is voornamelijk ZELF verantwoordelijk voor het opkomen.

Peter.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


red13

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2003, 20:33:36
Goed dat het te sprake komt de prio’s 1 - 2 – 3. Maar ik denk dat we het inderdaad pas over een jaar of 2 goed kunnen evalueren en dan nog eens de meningen op het forum moeten zetten.
Dus onthoud even je voor en tegen en meldt je over 2 jaar weer hier.
Groet RED13