Brandweerkazernes dicht wegens conflict met leiding

Auteur Topic: Brandweerkazernes dicht wegens conflict met leiding  (gelezen 11913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

OGS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #70 Gepost op: 31 juli 2016, 17:25:47
Citaat van: oma link=msg=1439817 date=1469978133
stinkende kerels.


Waarom altijd zo denigrerend? Waarom altijd alles de grond in stampen, reageer eens normaal. In elk topic sla jij een toon aan die ik, en ik denk velen met mij, niet kunnen waarderen.

Waarom altijd in Qatar of Doha doen ze zus of zo..... Zo vermoeiend je bent net een klein kind.

Doe gewoon een beetje normaal, of is dat teveel gevraagd?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #71 Gepost op: 31 juli 2016, 17:27:53
Citaat
Als je een echt grondig onderzoek zou doen naar de personele inzet van brandweerlieden dan zou er wel eens uit kunnen komen dat 50% het echt niet zo zwaar heeft tijdens een uitruk.
Klopt, dat dacht ik ook en is ook zo.
Komt omdat we tot tien jaar geleden alleen een TS er bij vroegen als het nodig was. Nu wordt er opgeschaald door de OVD/Meldkamer en staan er meer voertuigen dan eigenlijk gewoon nodig zijn. Ooit middelbrand gegeven voor een brand in een Pizzabakkerij die door ons met twee HD stralen is geblust maar er wel 4 TS'n achter ons stonden met alles wat erbij hoort omdat er ZGB was gegeven. 098uo
Vroeger vond ik het mooi aanvalsploeg te zijn, lekker met die straal de brand aanpakken, fysiek zwaar maar heel mooi en prachtig werk om te doen. Fysiek zwaar, ja, maar met wat goede training en ervaring prima te doen.
Later dacht ik dat BVD een makkie was, tot dat ik er achter kwam dat vooral de verantwoording, het keuzes maken en continue schakelen en beslissingen nemen een andere inspanning is, die vooral na een nachtelijke alarm waarbij je uit je diepe slaap komt naar mate de leeftijd vordert steeds meer van je vraagt. En fysiek, ach de portofoon is niet zo zwaar, maar een keuringsarts merkte eens op: je kunt beter aan de straal stil zitten en de brand blussen, dan als BVD elke keer met ademlucht de trappen op, kijken hoe men vordert, het buurpand controleren, weer trappen op en af naar buiten, overleggen met de collega BV, even achterom klimmen etc..
En ondertussen zitten 1-2 lekker een beetje water te spuiten vanaf een mooie plek in het portiek. Tja die ouwe dokter had het goed gezien  ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #72 Gepost op: 31 juli 2016, 17:31:36
Citaat
of hij liever thuis slaapt bij zijn vrouw of op de kazerne met tien stinkende kerels
Poldermodel oplossing: mag mijn vrouw op de kazerne komen slapen. >:D

Citaat
Beroepsbrandweermannen hier werken shift van 12 uur. Ze hebben geen slaapkamers of bedden in de brandweerkazerne. Beroepsploegen oefenen en sporten hier in de late avond/nacht.
Kan ik me iets bij voorstellen bij dat klimaat. En zo'n werkindeling zou hier ook kunne plaats vinden. Diensten van 8 uur (12 mag niet) waarin je ook in de avond nacht werkzaamheden uit voert.
Zit ik niet op te wachten, maar eerst maar eens de Pensioenregeling goed voor elkaar krijgen, het rooster is een volgende stap.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #73 Gepost op: 31 juli 2016, 17:33:04
Citaat van: OGS link=msg=1439818 date=1469978747
Waarom altijd zo denigrerend? Waarom altijd alles de grond in stampen, reageer eens normaal. In elk topic sla jij een toon aan die ik, en velen met mij, niet kunnen waarderen.

Waarom altijd in Qatar of Doha doen ze zus of zo..... Zo vermoeiend je bent net een klein kind.

Doe gewoon een beetje normaal, of is dat teveel gevraagd?

Ooit in een keer in een brandweerkazerne geweest? Het stinkt er altijd. Brandweermannen vinden ook dat het stinkt in ziekenhuis of in de medicijnvoorraadruimte van de ambulancedienst. Helemaal niets denigrerends aan.

Weet je wat denigrerend is, klaplopers die weten dat een rechter een uitspraak heeft gedaan over uitbetalen van gewerkte uren die het met slimmigheidjes proberen te omzeilen.

Als jij je samen met vele andere stoort aan mij moet je niet lezen wat ik schrijf. Ik lees hier graag hoe mensen in Harderwijk, Drenthe of Den Haag iets doen in de hulpverlening. Ik werk in Doha en kan alleen vertellen hoe wij het doen. Ik post niet voor de mensen die het niet willen lezen maar voor de mensen die het graag willen lezen.

Het kan zijn dat mensen die werken voor de Nederlandse hulpdiensten niet alles mogen posten van de baas. Ik heb er geen boodschap aan omdat ze niet mijn baas zijn. Als ik het gereutel lees over uitrukken met 2 man of de technische hoogstandjes zoals de TS4 noem ik het gewoon achterlijke plannen bedacht door imbecielen op kantoor. Het is normaal Nederlands, dus je hebt mij helemaal niets teveel gevraagd.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #74 Gepost op: 31 juli 2016, 17:45:55
Citaat van: janvangent link=msg=1439568 date=1469863659
In het AD van vandaag een stuk over de acties bij brandweer Gouda. Die doen het een stuk publieksvriendelijker: alleen zondagsdiensten, geen oefeningen, en volgens de woordvoerder "mag de burger natuurlijk nooit de dupe worden". Met dat laatste ben ik het van harte eens.

Een stuk publieksvriendelijker? Volgens mij is het rete vriendelijk in Amsterdam. Er wordt geen overwerk meer gedraaid, dat is het recht als werknemer... Daarnaast wordt er niet meer uitgerukt voor stormschade, wateroverlast e.d. mits er geen veiligheidsissue is. Met andere woorden, als een loodgieter het kan oplossen, dan komt de brandweer niet. Desalniettemin maak ik nog regelmatig mee dat autospuiten gewoon gaan rijden voor prio 2 klussen (ik zit zelf op de meldkamer in die bewuste regio)..

Het enige jammere is, dat wij moeten alarmeren, en een kazerne bepaalt of ie gaat. Jammer dat zo'n bevelvoerder dan altijd wantrouwen uit naar de meldkamer, en ons er zelfs van beschuldigd zelf de prio maar op te hogen om ze te laten rijden. Zo'n dingetje had ik vandeweek met een stormschade. Is standaard prio 2, maar de bevelvoerder was er van overtuigd dat ik hem zelf van prio 3 naar 2 had opgehoogd om ze maar te sturen.. Ze hebben geen idee hoe de meldkamer werkt, maar goed, dat is al sinds jaar en dag.

Op de meldkamer steunen wij de collega's(al zien de meesten ons niet meer als collega's) keihard in hun acties!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #75 Gepost op: 31 juli 2016, 19:32:34
Citaat van: oma link=msg=1439823 date=1469979184
Ooit in een keer in een brandweerkazerne geweest? Het stinkt er altijd. Brandweermannen vinden ook dat het stinkt in ziekenhuis of in de medicijnvoorraadruimte van de ambulancedienst. Helemaal niets denigrerends aan.
...........................................

Dat is onzin, gisteren nog in de kazerne van Roermond geweest, het stinkt daar alles behalve. Hetzelfde in de medicijnvoorraadruimte van het ziekenhuis of ambulancedienst. En als je medicijnvoorraadruimte stinkt dan klopt er iets niet..... Daarnaast: wat vind jij stinken? De ene vind benzinelucht stinken, de ander vind het heerlijk ruiken.

En van zo'n 24 uurs dienst maar 16 betaald krijgen kent niet alleen de brandweer: ook de ambulancedienst.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #76 Gepost op: 31 juli 2016, 19:56:43
Citaat van: oma link=msg=1439823 date=1469979184
Ooit in een keer in een brandweerkazerne geweest? Het stinkt er altijd. Brandweermannen vinden ook dat het stinkt in ziekenhuis of in de medicijnvoorraadruimte van de ambulancedienst. Helemaal niets denigrerends aan.

Weet je wat denigrerend is, klaplopers die weten dat een rechter een uitspraak heeft gedaan over uitbetalen van gewerkte uren die het met slimmigheidjes proberen te omzeilen.

Als jij je samen met vele andere stoort aan mij moet je niet lezen wat ik schrijf. Ik lees hier graag hoe mensen in Harderwijk, Drenthe of Den Haag iets doen in de hulpverlening. Ik werk in Doha en kan alleen vertellen hoe wij het doen. Ik post niet voor de mensen die het niet willen lezen maar voor de mensen die het graag willen lezen.

Het kan zijn dat mensen die werken voor de Nederlandse hulpdiensten niet alles mogen posten van de baas. Ik heb er geen boodschap aan omdat ze niet mijn baas zijn. Als ik het gereutel lees over uitrukken met 2 man of de technische hoogstandjes zoals de TS4 noem ik het gewoon achterlijke plannen bedacht door imbecielen op kantoor. Het is normaal Nederlands, dus je hebt mij helemaal niets teveel gevraagd.
ik lees liever ook niets van jou, jij bent immers onprofessioneel omdat je te weinig bent geoefend  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #77 Gepost op: 31 juli 2016, 20:02:47
Citaat van: pompbediende link=msg=1439850 date=1469987803
ik lees liever ook niets van jou, jij bent immers onprofessioneel omdat je te weinig bent geoefend  ;D

Het is lekker professioneel om iemand te citeren zonder het te lezen. Hoeveel oefen ik volgens jou?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #78 Gepost op: 31 juli 2016, 20:15:24
Citaat
En van zo'n 24 uurs dienst maar 16 betaald krijgen kent niet alleen de brandweer: ook de ambulancedienst
Dat weet jij heel zeker ?? Volgens mij draait ambulance personeel in onze regio (nog steeds) een 8 uur rooster. En daarbij heeft de Ambulance zorg sector een betere CAO en pensioen regeling onlangs afgedwongen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #79 Gepost op: 31 juli 2016, 20:16:50
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1439847 date=1469986354
En van zo'n 24 uurs dienst maar 16 betaald krijgen kent niet alleen de brandweer: ook de ambulancedienst.

Ik was daar al vanuit gegaan, de brandweer zit met de RAV in de veiligheidsregio. Als je achterlijke zusje iets doet denk je er niet over na maar doe je gewoon hetzelfde.

Als je mensen laat werken moet je ze betalen. Als mijn baas zou bedenken om onze jongens en meiden 48 uur te laten werken en ze 36 uur te betalen stuur ik ze 12 uur eerder naar huis. Ik ga namelijk zelf ook niet gratis werken.