12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 30597 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #110 Gepost op: 12 april 2006, 19:31:42
Hallo,

Foto's maken was geen probleem hoor. op www.district8.net staan zo'n 140 foto's gemaakt op RISK en in Hoek van Holland.

Groeten

Remco

pff. reggen om foto's te mogen bekijken... beetje popie ofnie
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #111 Gepost op: 12 april 2006, 19:38:08
Ja, vind ik ook. Ik heb het wel gedaan, en ik vind het mooie foto's.
Groetjes, Marco.


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #112 Gepost op: 12 april 2006, 20:00:12
pff. reggen om foto's te mogen bekijken... beetje popie ofnie

Er is inderdaad iets mis met de rechten pagina. een ieder zo de foto's zo moeten kunnen bekijken. Ik ga er mee aan de slag..

Remco


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #113 Gepost op: 12 april 2006, 20:29:54
http://www.trouw.nl/novumnieuws/laatstenieuws/article281165.ece/Remkes+tevreden+over+proef+met+C2000


 
Remkes tevreden over proef met C2000
(Novum) - Het digitale communicatienetwerk C2000 kan bij grote calamiteiten voldoende hulpverleners met elkaar in contact brengen. Die conclusie trekt minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) na de grootschalige landelijke oefening 'Veilige haven', die dinsdag in de regio Rotterdam-Rijnmond is gehouden. Doel van de oefening was te testen of het netwerk een piekbelasting van berichtenverkeer kan verwerken.

C2000 heeft volgens Remkes de test 'glansrijk' doorstaan. De bewindsman vergeleek de operatie qua omvang met de inzet bij de vuurwerkramp in Enschede. Hij trekt hieruit de conclusie dat C2000 rampen van een dergelijke omvang aankan. Op het hoogtepunt van de oefening werden ongeveer tachtig groepsgesprekken gevoerd tussen honderden hulpverleners van onder meer politie, brandweer en geneeskundige diensten. Ook in de regio Haaglanden werd, op kleinere schaal, een C2000-test uitgevoerd.

Op de Maasvlakte werd een explosie in een raffinaderij nagebootst. Voor de regio Rotterdam-Rijnmond was de oefening de 'ultieme beproeving' van het nieuwe radionet. Rotterdam-Rijnmond is als een van de laatste regio's aangesloten op C2000. De Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten noemt de invoering van C2000 een belangrijke voorwaarde voor betrouwbare communicatie tussen hulpdiensten bij rampen. "Rotterdam-Rijnmond is een complexe regio met een hoog risicoprofiel. Een hoogwaardig communicatienet voor de hulpdiensten is essentieel voor effectieve rampenbestrijding. Door als één van de laatste regio's C2000 in te voeren, hebben we veel kunnen leren van andere regio's."

De eerste indruk van de leiding is dat alle onderdelen van C2000 tijdens de oefening goed hebben gefunctioneerd. De oefening liep enige vertraging op doordat één van de gespreksgroepen niet goed was geprogrammeerd. De oefening wordt uitgebreid geëvalueerd.

C2000 werd in september 2004, een halfjaar later dan verwacht, opgeleverd. De kosten waren zeventig miljoen euro hoger dan geraamd. Eerst was gedacht aan een investering van zevenhonderd miljoen.


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #114 Gepost op: 12 april 2006, 20:33:11
Er is inderdaad iets mis met de rechten pagina. een ieder zo de foto's zo moeten kunnen bekijken. Ik ga er mee aan de slag..

Remco

Volgens mij is het nu wel opgelost hoor, want ik heb het nog eens geprobeerd, en nu kon ik, zonder dat ik ingelogd was, de foto's bekijken.
Groetjes, Marco.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #115 Gepost op: 12 april 2006, 22:40:52
Heel veel foto's staan er ondertussen op:

www.hulpdienstenzhz.nl

 ;D ;) :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #116 Gepost op: 12 april 2006, 23:31:34
Heel veel foto's staan er ondertussen op:

www.hulpdienstenzhz.nl

 ;D ;) :D

Inderdaad hele leuke foto's. Tis alleen ff schrikken als je jezelf ineens tegenkomt in close-up. Maar de dag was gezellig. Eerst lang gewacht, maar vervolgens de rit vanaf Delft naar Risk oner begeleiding was heeeeeeel leuk. We hebben deze prio 1 rit digitaal vastgelegd, maar heb nog geen plek om deze 180 Mb ergens weg te schrijven.

RR (zo is elke dag een feestdag)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #117 Gepost op: 13 april 2006, 11:06:11
Ik ben vanochtend geweest, gewapend met mijn fotocamera....
Op de 1 of andere vage manier zagen ze ons voor de brandweer aan  ;D Dus konden wij zo doorrijden. En dus ook zo doorlopen.....  :o
Giga veel foto's gemaakt, daar op de Maasvlakte, errug cool...
Vanavond ga ik de foto's online knallen (en morgen die van mijn collega). Kijk dus ff regelmatig op http://112.akazam.nl
Morgenavond zal zeker alles online staan  :-*

Es

hele mooie heldere scherpe foto's
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


akasis

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 13 april 2006, 11:15:29
hele mooie heldere scherpe foto's

Dank je wel  ::)


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #119 Gepost op: 13 april 2006, 19:44:07
mooie platen heb je er tussen zitten.