Geschiktheid milieubewuste of elektrische auto's als hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Geschiktheid milieubewuste of elektrische auto's als hulpverleningsvoertuig  (gelezen 6726 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Wat mij betreft halen we het busje weer van stal, ook voor noodhulp.
! No longer available


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: jadjong link=msg=1442064 date=1471030273
Wat mij betreft halen we het busje weer van stal, ook voor noodhulp.
! No longer available

Ook goed. Maar dan wel met wat meer vermogen dan de huidige. Die stoppen bij 160 km/u
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ook goed. Maar dan wel met wat meer vermogen dan de huidige. Die stoppen bij 160 km/u
Klopt. Zelfs een Prius gaat harder!  :P


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442041 date=1471022482
Serieus? Heb je er wel eens ingereden?

Ja, jaren zelfs! Jij ook? Dan heb ik het niet over de eco stand maar de sportstand...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja, jaren zelfs! Jij ook? Dan heb ik het niet over de eco stand maar de sportstand...
Oojaa, de sportstand. Dan wordt ie echt bloedjesnel... dan rij je iedereen eruit.

 :-*


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Ik heb 2 jaar een Honda Civic Hybride gehad. Hij rijdt heerlijk, dat zeker. Voorwaarde is wel dat je geen haast moet hebben... Het was de traagste wagen die ik ooit gehad heb. Boven de 150 km/u moet je gewoon niet doen, dat voelt alsof je je dood tegemoet rijdt. Het hybride systeem werkt zo dat hij energie terugwint uit afremming. De truc is dus om de wagen al ver van te voren uit te laten rollen en zo langzaam mogelijk te remmen. Als je dat niet doet is de accu binnen no-time leeg en kom je er achter dat je in een zware bak rijdt waar een 1.3 motortje in zit: niet vooruit te fikken. Plankgas kon ik dan met 120 km/u de Brienenoordbrug beklimmen.

De rijstijl van de politie in m'n achterhoofd hebbende, is deze auto dus volkomen kansloos als dienstwagen. Daarnaast heeft hij een erg lage instap en is de achterbank helemaal een crime om een tegensputterend persoon op te parkeren. Ook vermoed ik dat de auto uit elkaar valt als je er 20.000 sportieve kilometers op hebt zitten: hij is gewoon niet ontworpen voor hoge snelheden. En mijn gemiddelde verbruik lag ongeveer rond de 1 op 16.

Kortom: leuke wagen voor de gepensioneerde medemensch die alle tijd heeft om zich van a naar b te verplaatsen, maar vergeet deze auto alsjeblieft heel snel voor politiezaken. Ik was er na 2 jaar helemaal klaar mee, terwijl ik echt geen figuur ben die behoefte heeft aan een snelle auto.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,303
 En je mag met de meeste hybrides nog steeds geen aanhanger trekken, dus even een kar erachter om overlastgevende achtergelaten fietsen o.i.d. op te halen is er ook niet bij...


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Citaat van: grizz link=msg=1442068 date=1471032576
Ook goed. Maar dan wel met wat meer vermogen dan de huidige. Die stoppen bij 160 km/u

Vanmorgen 175 km/u gehaald ;-)
Groeten,  Tazbrw


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Vanmorgen 175 km/u gehaald ;-)
Zat de stekker er nog in?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Vanmorgen 175 km/u gehaald ;-)
Waarom? Als je zo'n zgn eco-auto wilt rijden... rij dan ook zo.  ;)