Berging auto in Eindhovens kanaal

Auteur Topic: Berging auto in Eindhovens kanaal  (gelezen 16640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:00:05
Ja. Raar verhaal. Het bergen van een auto is helemaal geen brandweertaak. Al jaren komen er particuliere bergers om dat werk te doen. Waarom zij hier geen bergingsduikers hebben laten komen is mij een raadsel. De agent met het natte pak koos er zelf voor te water te gaan, terwijl dat niet nodig was.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:30:08
Jammer dat MMT geen tijd had om te komen bij deze klus, wel een goede zaak dat de ambulancedienst en de officier van dienst van de politie ter plaatse blijven als de autoberger zijn werk doet.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:31:48
Erg vreemd en onveilig.... Daarnaast de OvD-P die er vrolijk bij staat te lachen, en de ambu welke tijdens de gehele klus stand-by heeft moeten staan. :( ???

Wie keurt dit goed??
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:33:02
Bananenrepubliek, het wordt steeds gekker....


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:36:38
Citaat van: oma link=msg=1442430 date=1471177808
Jammer dat MMT geen tijd had om te komen bij deze klus, wel een goede zaak dat de ambulancedienst en de officier van dienst van de politie ter plaatse blijven als de autoberger zijn werk doet.

Ik denk dat het een filmpje van bananasplit is.... wat verschrikkelijk onprofessioneel.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:37:28
Citaat van: honderd link=msg=1442431 date=1471177908
Daarnaast de OvD-P die er vrolijk bij staat te lachen,

Ik zou ook lachen als een agent in zijn t-shirt en lange onderbroek het water in gaat.


pascalvd

  • manchap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2016, 15:43:08
Zeker een vreemde story
Ik vraag mij ook af hoe de melding bij de AC is binnen gekomen ?
Bij een melding auto te water dan komen er toch standaart duikers en ORT ers en een TS en de hele reutemeteut

Maar als er van af het begin duidelijk is dat er geen personen meer aanwezig zijn dan hebben de hulpdiensten ook weinig meer te doen evt politie om de weg te beveiligen maar voor de rest is het een feestje voor de berger

Of zie ik het nou verkeerd ?

Gr pascal


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2016, 19:36:59
Of is het voertuig ibn genomen?...

P.s. Ik heb in mijn carriere nog nooit een particuliere duiker gezien. Altijd van de BW of in bijz. Gevallen van het aot


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2016, 19:45:00
Ik heb regelmatig duikers van bergingsbedrijven in actie gezien. Van Amerongen in Arnhem heeft bijvoorbeeld een volledig opgeleid duikteam met bijbehorende voertuigen voor auto's te water. Bij een auto te water zonder slachtoffers komen altijd gewoon de bergingsduikers terplaatse. Het is wat raar als de politie gaat zeuren dat de brandweer het niet doen wil, terwijl het hun werk niet eens is. De brandweer zeurt ook nooit dat de politie geen patiënten naar het ziekenhuis vervoerd met de Touran.

Als de brandweer al terplaatse is willen zij de berger uiteraard wel even helpen. Dat is logisch. Maar ze komen er niet meer speciaal voor.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens