Berging auto in Eindhovens kanaal

Auteur Topic: Berging auto in Eindhovens kanaal  (gelezen 16638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2016, 01:35:49
Ik zie een nieuw project aankomen, net als burgers zich kunnen inschrijven voor AED-alerts moet er iets komen dat duikers zich kunnen aanmelden voor dit soort taken. Tegen een kleine onkostenvergoeding kan de meldkamer een beroep op ze doen  098uo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2016, 12:31:12
Misschien had die man wel zin in een duik,water was hoogstens twee meter diep dus niet al te fris.Mogelijk was het een ex marinier die er ook niet tegenop ziet om langs een staaldraad of regenpijp omhoog te klimmen maar wars is van al die regels en regeltjes bedacht door baliekluivers en koperpoetsers .
Als er ooit een grote calamiteit in Nederland mocht komen zal je het toch moeten hebben van dit soort initiatieven.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2016, 12:58:03
Citaat van: Thor link=msg=1442652 date=1471257072
Misschien had die man wel zin in een duik,water was hoogstens twee meter diep dus niet al te fris.Mogelijk was het een ex marinier die er ook niet tegenop ziet om langs een staaldraad of regenpijp omhoog te klimmen maar wars is van al die regels en regeltjes bedacht door baliekluivers en koperpoetsers .
Als er ooit een grote calamiteit in Nederland mocht komen zal je het toch moeten hebben van dit soort initiatieven.

Aan aannames ontbreekt het niet in deze post  :D Inderdaad, soms moet je regels voorbij gaan en je intuïtie en gevoel volgen...


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2016, 16:35:46
Er moet toch wel een 100% zeker verhaal zijn om er geen inzet van te maken voor mogelijke slachtoffers.

Als dat dan blijkbaar zo is is een berging meestal inderdaad voor een berger of de scheepvaart wordt er ernstig door gestremd.

Ik vraag mij dan af waarom de ambu daar staat. Is die direct gekomen (en gebleven?) of nadat de agent lichtgewond raakte aan een hand. Gelukkig viel de verwonding mee.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2016, 07:25:30
Citaat van: Brandslanghaspelhouder link=msg=1442733 date=1471271746
Ik vraag mij dan af waarom de ambu daar staat. Is die direct gekomen (en gebleven?) of nadat de agent lichtgewond raakte aan een hand. Gelukkig viel de verwonding mee.

Een ambulance hoeft toch niet te komen voor een agent met licht handletsel? Agenten hebben een EHBO-trommel in de kofferbak en kunnen als het nodig is zelf naar de HAP rijden.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2016, 10:22:04
Waar ik me over verbaas, is het volgende: de brandweer komt in deze situatie niet uitrukken terwijl zij wel komen opdagen bij buitensluitingen (niet spoedeisend omdat er een kind nog binnen is of een pan op het vuur staat)... daar kan ik dan niet bij.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2016, 10:39:04
Citaat van: Fletwed link=msg=1442887 date=1471335724
Waar ik me over verbaas, is het volgende: de brandweer komt in deze situatie niet uitrukken terwijl zij wel komen opdagen bij buitensluitingen (niet spoedeisend omdat er een kind nog binnen is of een pan op het vuur staat)... daar kan ik dan niet bij.

Niet zo lastig, de brandweer kan ook thuisblijven bij buitensluiting. Een deur laten openen kan je ook laten doen door een slotenmaker, aannemer, klusjesbedrijf, woningbouwcorporatie, etc. Als er sprake is van levensgevaar kan de politie de deur intrappen of een raam kapot slaan.

De brandweer kan niet vaststellen of iemand daadwerkelijk de bewoner is van een pand of een inbreker, de politie zal sowieso ter plaatse moeten komen lijkt mij. De politie gaat wel vaker een afgesloten pand in met of zonder toestemming van bewoner/eigenaar, ze hebben dan ook geen hulp nodig van de brandweer.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2016, 10:45:40
Citaat
Die rukte uit met een ladderwagen en een zevenkoppige bemanning. Die hadden eindelijk eens wat te doen. Twee man waren nodig om de ladder tegen de gevel te plaatsen en één man beklom de ladder om een raam binnen te klimmen en binnen de tussendeur te openen. De rest keek toe.

http://www.devlaardinger.nl/Voorpagina/Nieuws/tabid/3329/ArticleID/1716/mod/5245/Sleutel-vergeten-Brandweer-bellen.aspx


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2016, 10:48:59
Citaat van: oma link=msg=1442890 date=1471337140
http://www.devlaardinger.nl/Voorpagina/Nieuws/tabid/3329/ArticleID/1716/mod/5245/Sleutel-vergeten-Brandweer-bellen.aspx

Zoveel mensen heft de brandweer in 2016 niet meer. Bij een brand in Hellevoetsluis krijg je ook maar eerst 2 brandweermensen... :-X
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2016, 11:31:03
Volgens een reactie van de politie is de brandweer met OPR gevraagd. Brandweer gaf aan geen tijd ivm acties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk