Ervaring met opleiding HTV-Politie

Auteur Topic: Ervaring met opleiding HTV-Politie  (gelezen 8758 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marklf

  • Buitengewoon Opsporings Ambtenaar domien 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2016, 21:26:34
Citaat van: Carlos link=msg=1443780 date=1471893593
Hmm, en hoe kom je aan die informatie als ik vragen mag? Bij mij is namelijk vertelt dat HTV-P studenten geen enkele voorrang hebben m.bt. het solliciteren en gewoon net als iedereen kan solliciteren als er vacatures beschikbaar zijn.


(Mijn bronnen zijn de voorlichtingen, bewust blauw en eindgesprek  ;) )
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat hij wel gelijk heeft. Ik kon rondom de reguliere selecties solliciteren maar dat was op bepaalde momenten dan kon je school je in schrijven. Het was inderdaad drie jaar geldig. Echter als ik om die sollicitatie heen op een vacature zou solliciteren kon ik alleen het reguliere traject volgen. :)


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2016, 22:11:22
Citaat van: Marklf link=msg=1443783 date=1471893994
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat hij wel gelijk heeft. Ik kon rondom de reguliere selecties solliciteren maar dat was op bepaalde momenten dan kon je school je in schrijven. Het was inderdaad drie jaar geldig. Echter als ik om die sollicitatie heen op een vacature zou solliciteren kon ik alleen het reguliere traject volgen. :)

Nee okee, dit klinkt weer wat logischer. Hoe Sara op mij overkwam leek het alsof je op elk moment, wanneer dat jij wilt kan solliciteren bij de Politie als je HTV-P hebt.  :)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2016, 21:18:42
Bij ons was het dan toch anders denk ik. Aan het einde van de HTV-P opleiding kon je, indien je deze met succes had afgelegd, solliciteren bij de politie, ook als er op dat moment geen reguliere selectie was. Uiteraard ga je wel de gehele selectieprocedure in. In een ander topic heb ik daarover ooit een reactie gestuurd, heb hem even hieronder toegevoegd. Het is een bericht uit oktober 2013, toen Ivo Opstelten nog Minister van Veiligheid en Justitie was.

Citaat van: Runner link=msg=1212114 date=1382299652
Ik zag dat er eerder in dit topic geen duidelijkheid was over of er wel of geen plekken zijn voor htvp'rs bij de politie eenheden (bij geen vacatures). Ik heb daarom een stukje tekst van het verslag van een algemeen overleg dat op 12 juni 2013 plaatsvond met Minister Opstelten en de vaste commissie voor Veiligheid en Justitie gekopieerd. Natuurlijk moeten de htvp'rs wel de reguliere sollicitatieprocedure afleggen.



Hoop dat deze tekst enige duidelijkheid verschaft, ook over de kansen om door de selectie heen te komen na de HTV-P opleiding.

Het hele verslag is te vinden op: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/29628/kst-29628-409?resultIndex=10&sorttype=1&sortorder=4


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2016, 00:38:24
Citaat van: Runner link=msg=1443911 date=1471979922
Bij ons was het dan toch anders denk ik. Aan het einde van de HTV-P opleiding kon je, indien je deze met succes had afgelegd, solliciteren bij de politie, ook als er op dat moment geen reguliere selectie was. Uiteraard ga je wel de gehele selectieprocedure in. In een ander topic heb ik daarover ooit een reactie gestuurd, heb hem even hieronder toegevoegd. Het is een bericht uit oktober 2013, toen Ivo Opstelten nog Minister van Veiligheid en Justitie was.


Ziet er goed uit, bedankt voor het verslag!  O0


Alleen wat dus mijn kritiek puntje is: Zoals al eerder gezegd, veranderd de HTV-P opleiding voortdurend. Daarom vraag ik me af of de informatie in dit artikel nog steeds klopt, aangezien deze informatie al meer 3 jaar oud is..
Aspirant Hoofdagent Limburg  


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #14 Gepost op: 26 september 2016, 10:04:33
Ik heb zelf de HTV-P opleiding gedaan en afgerond. Ik vond het persoonlijk een goede opleiding. Je bent erg veel bezig met wetskennis en je haalt je BOA papieren (mocht het dan bij de Politie niet lukken heb je nog een second opinion en kan je solliciteren bij een gemeente).

Het grootste nadeel van de HTV-P opleiding vind ik dat je erg weinig praktijkervaring op doet. Vergeleken met de aspiranten van het eerste leerjaar op de politieacademie krijg je bij de HTV-P minder zelfstandigheid en mag je minder werkzaamheden zelf uitvoeren. Je bent ook niet beëdigd etc. dus het is ook niet mogelijk om zelfstandig te handelen omdat je niet bevoegd bent.

Omdat je veel praktijk mist die je normaal krijgt in het eerste leerjaar politieacademie, is de stap naar het tweede leerjaar politieacademie als je wordt aangenomen erg groot. Je stroomt in bij tertiel 5, in tertiel 6 ga je gelijk al schaduwnoodhulp rijden.

Conclusie: naar mijn mening is het een goede tussenstap op het moment dat er geen vacatures zijn voor de politie of als je nog niet oud genoeg bent om te sollicteren.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #15 Gepost op: 26 september 2016, 22:43:40
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1449205 date=1474877073
Je stroomt in bij tertiel 5, in tertiel 6 ga je gelijk al schaduwnoodhulp rijden
Correctie: Je stroomt in bij tertiel 4. Tertiel 5 is de schaduwnoodhulp stage en in tertiel 6 behandel je de rest van de noodhulp op school. In tertiel 7 draai je de volledige noodhulpstage.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #16 Gepost op: 26 september 2016, 23:33:32
Citaat van: Wolfs link=msg=1449368 date=1474922620
Correctie: Je stroomt in bij tertiel 4. Tertiel 5 is de schaduwnoodhulp stage en in tertiel 6 behandel je de rest van de noodhulp op school. In tertiel 7 draai je de volledige noodhulpstage.

Wat is schaduwnoodhulp? :o


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2016, 00:59:15
Citaat van: Sheppard link=msg=1449388 date=1474925612
Wat is schaduwnoodhulp? :o

Bij schaduwnoodhulp, afhankelijk van de melding, rijd je achter de eerste noodhulpauto aan en ben je niet als eerste ter plaatste.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #18 Gepost op: 27 september 2016, 11:45:18
Citaat van: Tomk93 link=msg=1449396 date=1474930755
Bij schaduwnoodhulp, afhankelijk van de melding, rijd je achter de eerste noodhulpauto aan en ben je niet als eerste ter plaatste.

Okay, thanks :)


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #19 Gepost op: 27 september 2016, 22:32:29
Exact, je bent een soort van extra wagen of je zult wellicht enkele diensten als derde man op een noodhulpauto draaien.