Mooie animaties

Auteur Topic: Mooie animaties  (gelezen 2584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Gepost op: 5 oktober 2005, 21:34:23
Ik zie steeds meer van die mooie animaties van voertuigen met knipperende lichten enzo.

Hoe maken jullie die?
Welk software-pakket gebruiken jullie daarvoor en bovenal hoe kom ik daar (gratis!) aan  ;)




Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2005, 21:40:02
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7098.0

Daar staat alles uitgelegd, ik heb er net nog eentje gemaakt op speciaal verzoek.

Gr. ricardo

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2005, 21:56:21
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zie het al weer. 60 pagina's aan reacties doorploegen  :-[


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2005, 22:05:42
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zie het al weer. 60 pagina's aan reacties doorploegen  :-[

Zoals zovaak kan je het grootste gedeelte zo overslaan... 8) ;)

Christian


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2005, 22:45:05
Zoals zovaak kan je het grootste gedeelte zo overslaan... 8) ;)

Christian
Ja...maar bij dit topic staat de nuttige informatie redelijk verspreid tussen het plaatsen van plaatjes en het uiten van bewonderende kreten ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2005, 23:44:59
Ik gebruik zelf adobe photoshop en macromedia flash en daarna verklein ik hem met ulead gif animator. Dat zijn de programma's die bijna iedereen hier gebruikt. Allen ben ik een van de weinige die flash gebruikt

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2005, 20:53:48
Ja...maar bij dit topic staat de nuttige informatie redelijk verspreid tussen het plaatsen van plaatjes en het uiten van bewonderende kreten ::)

Ik heb een verwijder knop, maar ik krijg vast bergen ruzie als ik die ga gebruiken daar waar het mij nodig lijkt... 8) ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2005, 21:17:42
Ik heb een verwijder knop, maar ik krijg vast bergen ruzie als ik die ga gebruiken daar waar het mij nodig lijkt... 8) ;D
Zou ik niet doen ;D

@Rolf: ik maak de afzonderlijke frames met Photoshop en zet deze frames dan achter elkaar als animatie met Adobe Imageready. Is alleen beide niet gratis, en zoals ik je zaterdag al vertelde vind ik het redelijk veel gedoe ;).

Maar ik meen me te herinneren dat jij een van de eerste was die altijd zwaailamp animaties maakte?

Bart


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2005, 22:45:49

Maar ik meen me te herinneren dat jij een van de eerste was die altijd zwaailamp animaties maakte?

Bart

Tja dat klopt. Ik doe dat alles met PaintShopPro. Ook losse framepjes en dan met AnimationShop erachteraan.

Echter wat ik mooi vind aan de huidige genaratie animaties is het 'gloeien' van gewone knipperlampen (dus niet strobes) en zelfs het draai-effect van draai-lichten. Ik kreeg een beetje de indruk dat dit nu allemaal 'automatisch' gaat. Zo iets van 'wijs de lokatie van een lichtbron aan, geef de kleur op van de aan-staande lamp' en de software berekent de rest.

Of is alles nog steeds frame-voor-frame handwerk?


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2005, 21:50:09
Het is redelijk simpel,

Afhankelijk van de foto maak ik in photohop een nieuw plaatje met een transparante achtergrond, dan kijk ik op het plaatje hoe groot die drie kleuren moeten (donkerblauw groot, lichtblauw kleiner en wit nog kleiner) deze maak ik dan voor als de lamp recht in de lens schijnt. Dan is het een kwestie van het transparante plaatje wat kleiner maken voor de lamp rechts en links van het midden en nog een keer vekleinen voor die daar naast.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen