Provincie Noord Holland gaat alternatieven voor standplaats LL1 onderzoeken

Auteur Topic: Provincie Noord Holland gaat alternatieven voor standplaats LL1 onderzoeken  (gelezen 18956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 21 september 2016, 18:28:46
Citaat van: Defender link=msg=1443609 date=1471796684
Daarom is de beste plek voor het MMT denk ik het terrein van het AMC: veel ruimte, weinig huizen in de omgeving, dichtbij de stad en snelweg voor de auto.

Denk dat de inzetten per auto dan wel afnemen...
Het centrum is nu met een minuut of 5 bereikbaar, vanaf het AMC zit je met een tijdsverdubbeling.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2016, 09:51:17
Citaat van: Jerommeke link=msg=1448261 date=1474475326
Denk dat de inzetten per auto dan wel afnemen...
Het centrum is nu met een minuut of 5 bereikbaar, vanaf het AMC zit je met een tijdsverdubbeling.

Ach, de rest van 't land moet ook soms ruim 20 minuten wachten op een MMT. Weten de Amsterdammers ook eens hoe dat is.
Ja, dat is misschien wat hard en behoeft mogelijk enige nuance, maar waarom mag een patiënt in 020 sneller hulp krijgen dan 'de rest' van het land?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #12 Gepost op: 23 september 2016, 09:23:39
Omdat er in 020 meer mensen wonen dan in 0541.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2016, 10:48:46
Dus omdat je in een druk bevolkt gebied woont heb je recht op snellere hulp? Dus op het platteland moeten ze dan maar goed lang wachten eer er hulp komt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 25 september 2016, 13:03:21
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1448575 date=1474620526
Dus omdat je in een druk bevolkt gebied woont heb je recht op snellere hulp? Dus op het platteland moeten ze dan maar goed lang wachten eer er hulp komt.
Nee, maar het is effectiever om je resources in te zetten in een gebied waar je 1 miljoen mensen kunt bereiken dan waar je 2000 mensen kunt bereiken
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 25 september 2016, 13:50:25
Citaat van: jvo link=msg=1449040 date=1474801401
Nee, maar het is effectiever om je resources in te zetten in een gebied waar je 1 miljoen mensen kunt bereiken dan waar je 2000 mensen kunt bereiken

Ik sluit me aan bij forumlid Hugohugo. Jaren geleden was ik getuige van een zeer ernstig ongeval. Het MMT was noodzakelijk aangezien de ambulancevoertuigen niet beschikten over de noodzakelijke medische hulpmiddelen/medicatie. Het Amsterdamse MMT is het team dat ook de dekking in Zwolle moet garanderen. Zwolle heeft geen 2.000 inwoners maar ongeveer 125.000 inwoners.

Ik vind het dus wel absurd dat de Amsterdammer binnen enkele minuten tot een kwartier hulp kan krijgen terwijl burgers in Zwolle 25 minuten of langer moeten wachten op een MMT. De burgers in Zwolle krijgen geen korting op belasting of zorgpremie.

Het is daarom ook vreemd dat de provincie Noord-Holland de nieuwe standplaats gaat onderzoeken aangezien het MMT een verzorgingsgebied heeft dat meerdere provincies omvat. Een vliegveld of ziekenhuis in de Flevopolder zou logischer zijn omdat je als team dan midden in je verzorgingsgebied staat.

Op het forum kunnen we elders lezen dat het MMT/lifeliner 1 soms ingezet wordt als de RAV Amsterdam-Amstelland geen ambulances meer beschikbaar heeft. Het is vreemd dat burgers in Zwolle niet kunnen rekenen op snelle MMT hulp terwijl de Amsterdamse ambulancedienst het MMT soms inzet als reserve-ambulance.

Het MMT is namelijk niet van Amsterdam, niet van het VUmc/AMC, niet van de RAV Amsterdam-Amstelland en niet van de provincie Noord Holland.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2016, 23:18:47
Citaat van: oma link=msg=1449046 date=1474804225
Ik sluit me aan bij forumlid Hugohugo. Jaren geleden was ik getuige van een zeer ernstig ongeval. Het MMT was noodzakelijk aangezien de ambulancevoertuigen niet beschikten over de noodzakelijke medische hulpmiddelen/medicatie. Het Amsterdamse MMT is het team dat ook de dekking in Zwolle moet garanderen. Zwolle heeft geen 2.000 inwoners maar ongeveer 125.000 inwoners.

Ik vind het dus wel absurd dat de Amsterdammer binnen enkele minuten tot een kwartier hulp kan krijgen terwijl burgers in Zwolle 25 minuten of langer moeten wachten op een MMT. De burgers in Zwolle krijgen geen korting op belasting of zorgpremie.

Het is daarom ook vreemd dat de provincie Noord-Holland de nieuwe standplaats gaat onderzoeken aangezien het MMT een verzorgingsgebied heeft dat meerdere provincies omvat. Een vliegveld of ziekenhuis in de Flevopolder zou logischer zijn omdat je als team dan midden in je verzorgingsgebied staat.

Op het forum kunnen we elders lezen dat het MMT/lifeliner 1 soms ingezet wordt als de RAV Amsterdam-Amstelland geen ambulances meer beschikbaar heeft. Het is vreemd dat burgers in Zwolle niet kunnen rekenen op snelle MMT hulp terwijl de Amsterdamse ambulancedienst het MMT soms inzet als reserve-ambulance.

Het MMT is namelijk niet van Amsterdam, niet van het VUmc/AMC, niet van de RAV Amsterdam-Amstelland en niet van de provincie Noord Holland.
 MMT Amsterdam wordt nog steeds geleverd door de VUMC.. en is overduidelijk een vumc dingetje.. die gaan niet graag over naar het AMC..  gewoon iedere stad weer een eigen MMT/ Nood LOTT team  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #17 Gepost op: 29 september 2016, 13:37:07
De kosten voor geluids bescherming kunnen oplopen tot 4 miljoen euro. Wat zou het kosten om elders een volledig operationele plaats voor het MMT te realiseren? Het is niet alleen een stukje asfalt met een H op de grond natuurlijk...


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #18 Gepost op: 30 september 2016, 17:47:22
Citaat van: robin89 link=msg=1449933 date=1475149027
De kosten voor geluids bescherming kunnen oplopen tot 4 miljoen euro. Wat zou het kosten om elders een volledig operationele plaats voor het MMT te realiseren? Het is niet alleen een stukje asfalt met een H op de grond natuurlijk...

Er schijnt even buiten de randstad op een sinds 1957 stuk opgespoten grond een vliegveld te liggen. Niet geheel toevallig (lijkt me) is dit vliegveld ook de thuisbasis van ANBW-MAA...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #19 Gepost op: 30 september 2016, 19:51:38
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1449862 date=1475097527

MMT Amsterdam wordt nog steeds geleverd door de VUMC.. en is overduidelijk een VUMC dingetje.. die gaan niet graag over naar het AMC..  gewoon iedere stad weer een eigen MMT/ Nood LOTT team  ;)


Natuurlijk is de druk groot om het H-MMT van de LL1 blijvend te associeren met het VUMC. Daarbij is wel zo dat ook enkele artsen van het AMC werkzaam zijn binnen het Heliteam van Amsterdam.