Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2016, 10:52:45
Mishandelen mag idd niet, maar ik weet van mijn opvoeding dat een schop onder je kont geen kwaad kan.

Iemand het werken onmogelijk maken en blijven zuigen, wat dat ventje doet, is gewoon erom vragen. Dan moet ie ook niet gaan lopen janken en zich nationaal als 'het slachtoffer van die gemene NOS' profileren.

Ik heb meer begrip voor mensen die geheel onschuldig klappen krijgen. Daar mag dan best wat van gezegd worden en desnoods aangifte.

Maar dit: is gewoon uitlokking.

Net als dat oude filmpje uit Leeuwarden van die goser met die gitaar die zomaar vanuit het niets een agent een 'aap in uniform' noemt en vervolgens een draai om de oren krijgt.

Nogmaals, agent mag dat niet doen maar ik kan er niet mee zitten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2016, 11:41:19
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1427082 date=1464767043
Tja, dat hoort bij publieke organisaties, schijnbaar.
Nou nee. Het is ondertussen een breed fenomeen aan het worden om op viesboek van alles en nog wat te roepen wat dan klakkeloos door anderen wordt overgenomen. Niet alleen bij publieke organisaties dus. Maar dan moeten ze ook niet klagen op het moment dat dat soort dingen geroepen wordt over hulpdiensten ;-)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2016, 12:56:38
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1426805 date=1464684971
Wat vindt je precies zielig aan de twee mannen die in hun carrière voor de NOS de hele wereld hebben gezien en meer hebben meegemaakt dan jij ooit zal doen?
Het is zielig dat men het nodig vindt om te schoppen en dit niet met woorden/negeren kan oplossen.
Dat de Vlogger erg irritant is daar ben ik het mee eens, maar dat rechtvaardigt het schoppen niet.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2016, 13:54:32
Citaat van: Sylvester link=msg=1427116 date=1464778598
Het is zielig dat men het nodig vindt om te schoppen en dit niet met woorden/negeren kan oplossen.
Dat de Vlogger erg irritant is daar ben ik het mee eens, maar dat rechtvaardigt het schoppen niet.

Dat is idd het verschil tussen 'begrijpen dat' en 'begrip hebben voor'.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2016, 19:07:48
Ik kwam op internet het volgende artikel tegen inclusief filmpje:
http://m.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/article/26154307/deze-agent-verdient-een-lintje

Ik vraag mij na het zien van deze video heel erg af of de politie hier niet iets aan kan en/of mag doen. Ontzettend veel respect voor de agent, maar zo vernederd worden mag toch niet acceptabel zijn?
Hoe zouden jullie hier op reageren en mag een agent deze jochies überhaupt (hard) aanpakken?

Fijne avond!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2016, 20:06:56
Die gozer die op de deuropening hangt die was door mij al lang ergens anders geparkeerd in het kader van veiligheid. De agent zal ook niet gezien hebben wat hij (laf) achter zijn rug deed anders had ik het best aangedurfd om hem aan te houden voor belediging. Voor de rest zit er in die opmerkingen weinig strafbaars.

Die "Boef" is zo trots op zijn bak en die moet zo prominent in beeld dat het wel een huurwagen zal zijn ::). Dat zal ook de reden van controle zijn. Huurwagens worden vaak gebruikt bij het plegen van misdrijven. Als ik een auto zie rijden van bepaalde verhuurbedrijven gaat deze standaard aan de kant en stel ik de identiteit vast van elke inzittende.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2016, 00:26:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1435243 date=1467914816
Die gozer die op de deuropening hangt die was door mij al lang ergens anders geparkeerd in het kader van veiligheid. De agent zal ook niet gezien hebben wat hij (laf) achter zijn rug deed anders had ik het best aangedurfd om hem aan te houden voor belediging. Voor de rest zit er in die opmerkingen weinig strafbaars.

Die "Boef" is zo trots op zijn bak en die moet zo prominent in beeld dat het wel een huurwagen zal zijn ::). Dat zal ook de reden van controle zijn. Huurwagens worden vaak gebruikt bij het plegen van misdrijven. Als ik een auto zie rijden van bepaalde verhuurbedrijven gaat deze standaard aan de kant en stel ik de identiteit vast van elke inzittende.

Hoe heb je dan redelijkerwijs de identiteit van de passagiers van de huurauto nodig voor je taak? Of gebeurt het op basis van vrije wil?


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #17 Gepost op: 9 juli 2016, 13:08:47
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1435232 date=1467911268
Ik kwam op internet het volgende artikel tegen inclusief filmpje:
http://m.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/article/26154307/deze-agent-verdient-een-lintje

Ik vraag mij na het zien van deze video heel erg af of de politie hier niet iets aan kan en/of mag doen. Ontzettend veel respect voor de agent, maar zo vernederd worden mag toch niet acceptabel zijn?
Hoe zouden jullie hier op reageren en mag een agent deze jochies überhaupt (hard) aanpakken?

Fijne avond!

Mooi dat zij zo rustig bleven. Maar zo ging het bij mij toch echt niet, ik ben de baas op dat moment en heb de controle en bepaall wat er gebeurd, heb het idee niet echt hier dat dat zo is bij de agenten. Al is er natuurlijk geknipt in het filmpje. Wat op het laatst gebeurd durfde ik en had ik ook voor belediging aangepakt, maar dat hebben ze denk ik niet gezien. Waarom die gast uberhaupt daar zo kan gaan staan begrijp ik niet echt.

Peace out
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Aspirant37

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #18 Gepost op: 9 juli 2016, 21:13:03
Citaat van: Diaephi link=msg=1435489 date=1468062527
Mooi dat zij zo rustig bleven. Maar zo ging het bij mij toch echt niet, ik ben de baas op dat moment en heb de controle en bepaall wat er gebeurd, heb het idee niet echt hier dat dat zo is bij de agenten. Al is er natuurlijk geknipt in het filmpje. Wat op het laatst gebeurd durfde ik en had ik ook voor belediging aangepakt, maar dat hebben ze denk ik niet gezien. Waarom die gast uberhaupt daar zo kan gaan staan begrijp ik niet echt.

Peace out

Kan je hem op basis van belediging dan aanhouden of had je hem anders aangepakt?


guest15549

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 9 juli 2016, 21:24:45
Citaat van: Aspirant37 link=msg=1435544 date=1468091583
Kan je hem op basis van belediging dan aanhouden of had je hem anders aangepakt?

Citaat
1Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Het lijkt me toch wel een vrij opzettelijke belediging. Ik heb geen zin om nu in de jurisprudentie te duiken maar daar zullen wel meer antwoorden naar boven komen.

Mij lijkt dat vervolging alsnog mogelijk is aangezien de video openbaar is. Of het iets oplevert is een tweede.