Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2016, 17:57:32
Citaat van: Tomk93 link=msg=1443742 date=1471881033
Ik zat vandaag even op YouTube en kwam een filmpje tegen over de politie.
Je moet eens tot minuut 8:55 kijken. Deze politieagenten accepteren dit gewoon? Of is dit tegenwoordig normaal om te accepteren?

http://www.youtube.com/watch?v=M135ojO_q1w

Ik vind het niet acceptabel en bij mij op school zou dit niet geaccepteerd worden. Daarbij is de filmer wel ontzettend aan het zuigen,  dus in dit geval is het lastig om op de juiste manier te reageren want als handelt heeft hij ook zijn zin.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


guest15549

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2016, 18:21:34
Is het normaal? Nee. Mag het? In principe wel want hij doet niets tegen de wet lijkt het.


Z

  • HAP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #32 Gepost op: 22 augustus 2016, 18:27:49
Inderdaad niet normaal.. ???


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2016, 18:40:24

Is dit normaal,  Nee!

Wat mij betreft bedenken ze een wet waardoor je dit soort gedrag direct kan aanpakken.
De overheid moet zijn agenten beschermen tegen dit soort getreiter!


guest15549

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:30:12
Citaat van: Juffie link=msg=1443753 date=1471884024
Is dit normaal,  Nee!

Wat mij betreft bedenken ze een wet waardoor je dit soort gedrag direct kan aanpakken.
De overheid moet zijn agenten beschermen tegen dit soort getreiter!

"gij zult een agent niet treiteren"?

Wat wil je precies verbieden met die wet? "getreiter" is nogal een breed begrip.

"u krijgt een boete voor te hard rijden"
- "ja maar ik reed niet te hard"
"u treitert mij, u bent nu aangehouden"


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:35:09
Citaat van: RS496 link=msg=1443760 date=1471887012
"gij zult een agent niet treiteren"?

Wat wil je precies verbieden met die wet? "getreiter" is nogal een breed begrip.

"u krijgt een boete voor te hard rijden"
- "ja maar ik reed niet te hard"
"u treitert mij, u bent nu aangehouden"

Volgens mij is doelbewust beledigen nog steeds strafbaar.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


guest15549

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:36:16
Citaat van: RemRoof link=msg=1443761 date=1471887309
Volgens mij is doelbewust beledigen nog steeds strafbaar.

En wanneer beledig je dan iemand? Iemand uitlachen omdat hij een verdachte kwijtraakte of een vrouwlijke agent meneer noemen zal daar niet snel onder vallen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #37 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:58:11
Citaat van: RS496 link=msg=1443762 date=1471887376
En wanneer beledig je dan iemand? Iemand uitlachen omdat hij een verdachte kwijtraakte of een vrouwlijke agent meneer noemen zal daar niet snel onder vallen.

Dat is aan een rechter om te beslissen, wij hoeven onze koppen daar gelukkig niet over te breken aangezien we geen jury rechtspraak hebben ;-).
Dit filmpje zal wel in zijn nadeel werken want an sich zijn de beledigingen misschien niet zwaar, het filmpje schetst wel het beeld dat hij bewust de politie in de zeik wil nemen. De middelvinger aan het begin die hij opdraagt aan de politie in het algemeen spreekt boekdelen natuurlijk.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #38 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:59:02
Hoeveel artikelen wil je dat ik verzin ? Van mijn part een feit uit het kroketten besluit, iets was er verzonnen.

Belediging, beletten/belemmeren, 2:1 APV zijn de eerste die in me opkomen.

Al heb ik er opzich wel respect voor dat ze er zo rustig onder blijven, geeft misschien enerzijds mijn eigen heethoofdigheid aan.

Citaat van: RS496 link=msg=1443762 date=1471887376
En wanneer beledig je dan iemand? Iemand uitlachen omdat hij een verdachte kwijtraakte of een vrouwlijke agent meneer noemen zal daar niet snel onder vallen.
Wij beslissen niet of iemand veroordeeld wordt, alleen of iemand op dat moment verdachte is. Of je je beledigd voelt is altijd aan jezelf en situatie afhankelijk, zijn er andere die het horen etc. Volgens mij was dat nu perfect op zijn plaats om hem daarvoor aan te houden en de telefoon in beslag te nemen voor waarheidsvinding :)
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:09:40
Ik denk dat je zo een jochie prima terug kunt pakken als agent. Ze weten immers wie hij is, neem hem bij zo een actie gewoon even netjes mee naar het bureau om het te bespreken, daarna laat je hem gewoon weer gaan. Dat blijf je gewoon lekker vaak op onhandige momenten herhalen. Bijvoorbeeld als hij net bezig is een nieuwe video te maken of een rap clip aan het opnemen is.

Ook kun je zorgen dat hij wat vaker in patser controles aan de beurt komt, en bijvoorbeeld heel strikt handhaven op allerlei feitjes. rijdt hij net 55, even langs de kant zetten en uitgebreid papieren controleren alvorens je hem na 15 minuten met een waarschuwing weer weg stuurt. Een wiel op de stoep geparkeerd, boete etc. etc. gewoon netjes binnen de wet handhaven, maar geen coulance toepassen.