Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #50 Gepost op: 23 augustus 2016, 00:32:00
Citaat van: Tomk93 link=msg=1443742 date=1471881033
Ik zat vandaag even op YouTube en kwam een filmpje tegen over de politie.
Je moet eens tot minuut 8:55 kijken. Deze politieagenten accepteren dit gewoon? Of is dit tegenwoordig normaal om te accepteren?

http://www.youtube.com/watch?v=M135ojO_q1w
Dit is echt het bloed onder de nagels vandaan proberen te halen.
Respect voor de zelfbeheersing door de agenten.


Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
Reactie #51 Gepost op: 23 augustus 2016, 04:49:30
Nee, natuurlijk is dit niet normaal. Maar ik denk dat de agenten prima hebben gehandeld. In de parkeergarage wordt een 'gezellig' gesprekje gevoerd maar op het uitlokken van bepaalde uitspraken reageert de agent niet. Top, want dat is natuurlijk precies waar deze YouTube kneus op uit is.

Als je ze lang genoeg doodzwijgt wordt het vanzelf saai, dat merk je wel bij die man/vrouw situatie. Zo lang er door de agenten niets gezegd wordt is er niets aan de hand, tot er toch een hele minimale reactie komt vanuit de agent, en dan is het meteen sensatie... Negeren = geen sensatie = geen interessant filmpje.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #52 Gepost op: 23 augustus 2016, 17:57:39
Citaat van: Rens Hulman link=msg=1443821 date=1471920570
Nee, natuurlijk is dit niet normaal. Maar ik denk dat de agenten prima hebben gehandeld. In de parkeergarage wordt een 'gezellig' gesprekje gevoerd maar op het uitlokken van bepaalde uitspraken reageert de agent niet. Top, want dat is natuurlijk precies waar deze YouTube kneus op uit is.

Als je ze lang genoeg doodzwijgt wordt het vanzelf saai, dat merk je wel bij die man/vrouw situatie. Zo lang er door de agenten niets gezegd wordt is er niets aan de hand, tot er toch een hele minimale reactie komt vanuit de agent, en dan is het meteen sensatie... Negeren = geen sensatie = geen interessant filmpje.

Helemaal eens, niets dan respect voor !!!

Ik ben gewoon een heethoofd  ::)
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #53 Gepost op: 24 augustus 2016, 17:58:59
Opschudding, artikel 185 Wetboek van Strafrecht...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #54 Gepost op: 24 augustus 2016, 18:27:29
Op een bepaald moment biedt hij aan de ontsnapte vriend een slaapplaats aan. Is hij op dat moment medeplichtig aan die ontsnapping aangezien hij die vriend hierdoor helpt uit handen te blijven van de politie?

Het zelfde zou je kunnen zeggen boor het volgen van die agent in de garage. Daarmee hindert hij wellicht die agent bij het opsporen van de verdachten?????

Ik heb geen idee of dat zo is en of er een wet tegen id, ik verzin maar wat, maar het lijkt me dat het niet xo mag zijn dat je het werk van een agent hindert of een verdachte helpt ontsnappen.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2016, 18:52:47
Citaat van: RS496 link=msg=1443760 date=1471887012
"gij zult een agent niet treiteren"?

Wat wil je precies verbieden met die wet? "getreiter" is nogal een breed begrip.

"u krijgt een boete voor te hard rijden"
- "ja maar ik reed niet te hard"
"u treitert mij, u bent nu aangehouden"

Baldadigheid/straatschenderij is ook een strafbaar feit wat je redelijk zelf kan invullen. Werkt in die gevallen alleen maar in het voordeel naar mijn idee. Ik denk dat er prima wordt begrepen wat treiteren is, ondanks dat het een breed begrip is.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


guest15549

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 25 augustus 2016, 19:45:33
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1444016 date=1472056049
Op een bepaald moment biedt hij aan de ontsnapte vriend een slaapplaats aan. Is hij op dat moment medeplichtig aan die ontsnapping aangezien hij die vriend hierdoor helpt uit handen te blijven van de politie?
Het is niet strafbaar om 'te ontsnappen'. Tenminste niet in de situatie waarin een slaapplaats van belang is. Het in sommige (bestuursrechtelijke) situaties strafbaar om niet aan een stopteken te voldoen.


Citaat
Het zelfde zou je kunnen zeggen boor het volgen van die agent in de garage. Daarmee hindert hij wellicht die agent bij het opsporen van de verdachten?????
De garage is gewoon een voor publiek toegankelijke plaats en de politie ondernam geen poging om dat tijdelijk aan te passen. Hij mocht daar gewoon rondlopen ook al is hij vervelend tegenover de agent.


Citaat
Ik heb geen idee of dat zo is en of er een wet tegen id, ik verzin maar wat, maar het lijkt me dat het niet xo mag zijn dat je het werk van een agent hindert of een verdachte helpt ontsnappen.
Megeplichtig zijn aan of het meeplegen van een misdrijf is strafbaar maar het ontsnappen is niet illegaal.

De jongen zat achterin de politieauto dus ik neem aan dat hij is aangehouden omdat hij wordt verdacht van het plegen van een strafbaar feit, dan zit je dus in het strafrecht. Omdat hij niet verplicht is aan zijn eigen veroordeling mee te werken mag hij in principe ontsnappen.

Dat gezegd hebbende kan het niet meewerken aan de aanhouding een hogere eis en straf opleveren omdat het kan worden gezien als een verzwarende omstandigheid.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #57 Gepost op: 25 augustus 2016, 20:32:36
Een voorbeeld uit een apv.

Artikel 2:26
Als beperkte verstoringen van de openbare orde worden in ieder geval beschouwd de volgende gedragingen:
1.
een ander in zijn vrijheid van bewegen belemmeren;
2.
zich aan iemand tegen diens wil opdringen of hem op hinderlijke wijze volgen;


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #58 Gepost op: 4 september 2016, 11:47:00


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #59 Gepost op: 4 september 2016, 12:20:38
@CopV3R
Nice artikel, die hebben wij helaas niet !
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl