"Driekwart agenten spijkert kennis niet bij"

Auteur Topic: "Driekwart agenten spijkert kennis niet bij"  (gelezen 3330 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:00:25
Citaat van: CopVR3 link=msg=1444353 date=1472323812
En wie doet daar luchtig over dan?

Elke keer als wij klagen dat wij maar 32 uur per jaar aan vakinhoudelijke training krijgen, worden we door de politiek en de burgerij uitgemaakt voor een stelletje jankerds.

Gezien de voorgaande reacties leek het daar wel op. Mocht ik dat verkeerd begrepen hebben, mea culpa. M.b.t. de bijscholing, dit is veel te weinig op jaarbasis. Ik zal jullie niet voor jankerds uitmaken, wel heeft een agent een eigen verantwoordelijkheid. Als door te weinig bijscholing de agent zijn werk niet meer kan doen dan zal zijn leidinggevende daarvan op de hoogte gesteld moeten worden. Doen een paar duizend agenten dit, dan kan er zomaar wat veranderen.

Even voor de beeldvorming: Een docent in het voortgezet onderwijs heeft minimaal 168 uur bijscholing per jaar zonder grote cursussen of een extra HBO of universitaire opleiding. Een deel van de bijscholing vindt plaats in eigen tijd omdat verwacht mag worden dat een professional ook zelf verantwoordelijkheid neemt.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2016, 22:00:00


Als door te weinig bijscholing de agent zijn werk niet meer kan doen dan zal zijn leidinggevende daarvan op de hoogte gesteld moeten worden. Doen een paar duizend agenten dit, dan kan er zomaar wat veranderen.
Dat is al heel vaak gebeurd. Door duizenden agenten en evenveel leidinggevenden. Het probleem is dat de politiek niet luistert.

Ons vak wordt totaal niet serieus genomen. En wij voelen ons serieus genOmen.
De politie is totaal uitgekleed! Bezuiniging op bezuiniging, totale idoterie.
Reorganisatie-moeheid.
Rare cijfertjes over hoe Nederland veiliger wordt, hetgeen grotendeels aan falende ICT ligt.
Plankzaken met zicht op verdachten die geen gevolg krijgen door enorm tekort aan recherchepersoneel.
Politiebureau's die sluiten zodat we dichter ehhh? bij de burger komen staan?
Het is aan de orde van de dag.
En ja, echt. dit is nog maar "tip of the iceberg."

Iedereen klaagt maar over de politie. En ja dat is begrijpelijk omdat men ons als uitvoerende instantie ziet. Of juist niet ziet. Maar de keuzes worden in Den Haag gemaakt.

Eigelijk vind met dit niet belangrijk. Ja wel in verkiezingstijd om zieltjes te winnen, maar daarna trekt men de keutel weer in.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2016, 22:02:12


Even voor de beeldvorming: Een docent in het voortgezet onderwijs heeft minimaal 168 uur bijscholing per jaar zonder grote cursussen of een extra HBO of universitaire opleiding. Een deel van de bijscholing vindt plaats in eigen tijd omdat verwacht mag worden dat een professional ook zelf verantwoordelijkheid neemt.
Ja en 4 maand vakantie...

Geef mij die 168 uur bijscholing! Ach doe maar 100, ik teken ervoor. Ben niet de moeilijkste.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2016, 22:16:03
Citaat van: CopVR3 link=msg=1444368 date=1472328132
Ja en 4 maand vakantie...

...

3 maanden. Op papier ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2016, 11:34:29
Binnen het gehele overheidsapparaat word er maar zelden aandacht besteed aan opleidingen. Als er opleidingen gedaan moeten worden dan wordt er veelal naar de eigen tijd verwezen omdat de tijd van de baas te duur is. Waarom is deze te duur? Omdat er met een minimum aan mensen het maximum aan werk gedaan moet worden. Want er word overal gezegd dat het werk gedaan kan worden, maar puntje bij paaltje dan wordt het streepje wel gezet maar of het echt gedaan word is een 2e.

Dit zie je bij de politie in het feit dat men buiten moet zijn om controles uit te voeren en zaken aan te treffen. Maar als je dan wat aangetroffen hebt is er geen opvolging want daar is geen mankracht voor. En als jij continu van hot naar her gestuurd word dan snap je toch hopelijk ook dat je in je eigen tijd dan even het werk los laat. Het probleem is dan ook vaak dat de mensen aanzich wel willen, maar als je er gewoon geen tijd of mogelijk tot krijgt dan word het lastig. Hoor al vaak genoeg dat het al lastig is om de mensen in te plannen voor hun VERPLICHTE IBT lessen, dus dan is het niet raar dat een bijspijker cursus wat minder aandacht heeft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2016, 12:32:16
Aantekening: bij de KM zijn opleidingen over het algemeen wel voor elkaar. Alleen "nice to have" opleidingen, die kennisverdiepend/verbredend maar niet noodzakelijk voor de functie/taak zijn, zijn moeilijk(er) te organiseren. Vooral budgetgedreven overigens.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2016, 12:58:03
Het gekke is dat dit bij de Boa's wel geregeld is.
Aangezien ik in twee domeinen werkzaam ben, dus jaarlijks twee examens (elk voorafgegaan door een aantal studiedagen in tijd van de baas en huiswerk in eigen tijd) om mijn bevoegdheid te behouden.
Daarnaast mijn IBT training en examen.
Ik ben jaarlijks minimaal 10 dagen op cursus alleen om mijn bevoegdheden te behouden.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2016, 13:06:45
Overigens heb ik die profchecks wel vaker gemaakt op bureau momentjes tijdens de nachtdienst. Volgens mij nog steeds te vinden via PKN.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:28:44
Ik heb wel eens een paar profchecks gemaakt, maar er stond niet bij dat ze verplicht waren. Ik had gewoon even wat tijd over tijdens een onderzoek.

Sommige casussen waren wel informatief, andere vond ik overbodig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein