GRIP 2 Zeer grote brand (zorginstelling Ter Weel) Willem Kosterlaan - Krabbendijke 28-08-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (zorginstelling Ter Weel) Willem Kosterlaan - Krabbendijke 28-08-2016  (gelezen 28688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Nog niet zo lang geleden op bezoek geweest bij een meubelgigant aan zo'n woonboulevard. Vanwege de temperatuur stonden de nooduitgangen op de eerste en BG grond open. Om te voorkomen dat klanten met  artikelen via deze nooduitgangen zouden vertrekken had men metalen bed spiralen in beugels voor de deur gehangen. Toen ik navraag deed of dit handig was als er brand uitbrak werd de bedrijfsleider erbij gehaald die niet begreep waar ik me druk om maakte en dat mocht er brand uitbreken in zijn meubeltoonzaal hij zelf zou zorgen dat alle bedspiralen direkt verwijderd zouden worden.
Ik heb hem veel succes gewenst ........
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Vigilant link=msg=1446027 date=1473104923
Neen, al zou dat eigenlijk moeten.

Inderdaad, het zou makkelijker gaan als de overheid gebruik zou maken van de moderne techniek. Burgers hebben allemaal een DigiD. Als de overheid een app ontwikkelt waardoor burgers foto's kunnen maken van afgesloten nooduitgangen, brandonveilige situaties, afgedekte rookmelders kan je zorgen dat toezichthouders/handhavers deze foto's ontvangen.

De burger hoeft namelijk alleen maar een foto te maken met zijn telefoon en het te verzenden met de app (de app voegt de GPS-data en tijdstip bij de foto. Een ambtenaar bepaalt naar welke toezichthouder, handhaver of overheidsdienst de foto moet.

Het is het verschil tussen een foto verzenden of een half uur aan de telefoon hangen om een overheidsdienst in te lichten over een losse stoeptegel of afgedekte brandmelder om vervolgens te horen dat je de verkeerde dienst te pakken hebt en een andere dienst moet gaan bellen.

Citaat van: tower-ladder link=msg=1446033 date=1473110050
Nog niet zo lang geleden op bezoek geweest bij een meubelgigant aan zo'n woonboulevard. Vanwege de temperatuur stonden de nooduitgangen op de eerste en BG grond open. Om te voorkomen dat klanten met  artikelen via deze nooduitgangen zouden vertrekken had men metalen bed spiralen in beugels voor de deur gehangen. Toen ik navraag deed of dit handig was als er brand uitbrak werd de bedrijfsleider erbij gehaald die niet begreep waar ik me druk om maakte en dat mocht er brand uitbreken in zijn meubeltoonzaal hij zelf zou zorgen dat alle bedspiralen direkt verwijderd zouden worden.
Ik heb hem veel succes gewenst ........

Hier maakt de burger gewoon een foto van de situatie met bovenstaande app. De brandweer in deze gemeente ontvangt de foto binnen een uur. Het is daarna aan de brandweer of zij direct een einde aan deze situatie willen maken. Het gevolg is dat winkeliers gaan leren dat de brandweer niet alleen aangekondigde controles uitvoert maar dat iedere klant, bezoeker of personeelslid een potentiele controleur kan zijn. Je komt vanzelf op een punt dat bedrijven niet alleen aan diefstalpreventie denken maar ook aan brandpreventie.