matrixborden i.c.m trajectcontrole

Auteur Topic: matrixborden i.c.m trajectcontrole  (gelezen 3605 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Gepost op: 30 augustus 2016, 19:37:30
Hallo,

Als je op een weg rijd met trajectcontrole en je mag er normaal 120kmp/u, maar om een bepaalde reden mag je hier nu niet harder rijden dan 70kmp/u.

Is het dan zo dat je een bekeuring krijgt als je harder dan 70kmp/u rijd? of is dit er niet aan gekoppeld ?

Dus met andere woorden als de matrixborden 70kmp/u aangeven maar je rijd er 120kmp/u kan je dan een bekeuring krijgen thuisgestuurd?

(en ik doel nu alleen op een traject controle dus geen flitsers of andere metingen)




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:30:52
Voor zover ik weet is de trajectcontrole niet gekoppeld aan de matrixborden, maar als er langdurige wegwerkzaamheden zijn kan het maar zo zijn dat handmatig de snelheid voor de trajectcontrole aangepast wordt. Bij een file niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:39:53
Oke duidelijk,

Ik doelde meer op een file/ongeval.

Reed er laatst en normaal mocht je er 120 toen door de matrixborden 70 en iedereen ging me voorbij met 120 alsof er niks was  :P


guest15549

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:40:50
Als op het gehele traject plus minimaal 330 meter voor en na dat traject de maximum snelheid (tijdelijk) wordt aangepast houdt de trajectcontrole daar rekening mee. Er is wel een bepaalde "pardontijd" waarbij de normale maximum snelheid wordt gehandhaafd. Het uitgaanspunt is dan dat je geen boete krijgt als je de controle in rijdt binnen een paar seconden nadat de snelheid wordt aangepast en je niet harder dan 120 rijdt. Degenen die later binnen komen rijden en matrixborden niet begrijpen krijgen fanmail uit Leeuwarden met het verzoek om het staatstekort in te perken en 9 euro naar de schoolboeken te storten.