Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start mei 2017  (gelezen 54131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #50 Gepost op: 21 september 2016, 12:47:24
Citaat van: blue1994 link=msg=1448214 date=1474452038
Horeca zijn ze sowieso wel blij mee volgens mij, ook doordat je met zoveel verschillende mensen in contact komt inderdaad.
Oh wat leuk! Mijn vriend ook haha. Ofja, hij leert er nog voor :)

Ik had gewoon alle testen behaald en ook nog een goed eindrapport, had zelfs dingen beter dan mijn vriend haha. Al kon de capaciteitentest beter. Maar na dat eindrapport dus te horen gekregen dat er meer betere kandidaten waren dan opleidingsplaatsen dus eindigde de procedure voor mij. Dit was nadat ik op de reservelijst gestaan had. Ik baalde enorm..
Omdat ik alle testen gewoon gehaald had en dat dus niet de reden geweest is, mag je het meteen opnieuw proberen:)
Wanneer je iets niet gehaald hebt, moet je inderdaad een half jaar of jaar wachten, ligt er dan ff net aan wat je niet gehaald hebt.

Ja zoiets hoorde ik ook alleen je weet maar nooit.. hoop zo dat ik deze keer wél door de briefselectie kom want vanaf dan kan je jezelf pas echt bewijzen.

Ah kijk toevallig! Mijne is al wel afgestudeerd maar alsnog superleuk. Zo hoor je ook alle verhalen en wil je het des te meer om er ook bij te komen haha.

Het scheelt inderdaad dat je toen niet echt afgewezen was en gewoon weer opnieuw mocht solliciteren. Aangezien jij door de briefselectie al bent gekomen hoe zit het nou eigenlijk met aantal kandidaten? Laten ze echt ongeveer 10 mensen per beschikbare plaats doorgaan omdat volgens hun 1 op de 10 het haalt of laten ze veel minder door de selectie? En daarnaast was jouw ervaring dat ze veel mensen met dubbele culturele soort van voorrang hebben vergeleken met NL dat die al vrij snel erdoorheen komen?


blue1994

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #51 Gepost op: 21 september 2016, 14:33:58
Citaat van: liees link=msg=1448219 date=1474454844
Ja zoiets hoorde ik ook alleen je weet maar nooit.. hoop zo dat ik deze keer wél door de briefselectie kom want vanaf dan kan je jezelf pas echt bewijzen.

Ah kijk toevallig! Mijne is al wel afgestudeerd maar alsnog superleuk. Zo hoor je ook alle verhalen en wil je het des te meer om er ook bij te komen haha.

Het scheelt inderdaad dat je toen niet echt afgewezen was en gewoon weer opnieuw mocht solliciteren. Aangezien jij door de briefselectie al bent gekomen hoe zit het nou eigenlijk met aantal kandidaten? Laten ze echt ongeveer 10 mensen per beschikbare plaats doorgaan omdat volgens hun 1 op de 10 het haalt of laten ze veel minder door de selectie? En daarnaast was jouw ervaring dat ze veel mensen met dubbele culturele soort van voorrang hebben vergeleken met NL dat die al vrij snel erdoorheen komen?

Ja echt he! Die verhalen maken het dat je het nog meer wilt!

Ik weet niet meer goed hoeveel kandidaten ze er toen door hebben laten gaan, naar mijn idee wel ietsjes meer dan "10 mensen voor 1 plek". Maar het lag er geloof ik niet ver vanaf.

 " Omdat er méér geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."

Dit stond toen in de mail die ik kreeg.
Maar wat je afkomst ook is, je zal wel alles gewoon moeten halen en misschien dat ze dan wanneer er 2 kandidaten zijn met bijvoorbeeld hetzelfde rapport etc. Ze dan voor de persoon kiezen die bijvoorbeeld half Turks is.
Maar hier kan ik echt niet over oordelen. Op de test dagen zelf was eigenlijk van alles wel wat :)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #52 Gepost op: 21 september 2016, 18:10:10
Citaat van: blue1994 link=msg=1448229 date=1474461238
Ja echt he! Die verhalen maken het dat je het nog meer wilt!

Ik weet niet meer goed hoeveel kandidaten ze er toen door hebben laten gaan, naar mijn idee wel ietsjes meer dan "10 mensen voor 1 plek". Maar het lag er geloof ik niet ver vanaf.

 " Omdat er méér geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."

Dit stond toen in de mail die ik kreeg.
Maar wat je afkomst ook is, je zal wel alles gewoon moeten halen en misschien dat ze dan wanneer er 2 kandidaten zijn met bijvoorbeeld hetzelfde rapport etc. Ze dan voor de persoon kiezen die bijvoorbeeld half Turks is.
Maar hier kan ik echt niet over oordelen. Op de test dagen zelf was eigenlijk van alles wel wat :)

Oh kijk dat scheelt.. ik dacht dat bij de briefselectie al grotendeels mensen met dubbele culturele achtergrond geworven werden.

We wachten rustig af!


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #53 Gepost op: 21 september 2016, 20:31:57
Citaat van: blue1994 link=msg=1448229 date=1474461238

Dit stond toen in de mail die ik kreeg.
Maar wat je afkomst ook is, je zal wel alles gewoon moeten halen en misschien dat ze dan wanneer er 2 kandidaten zijn met bijvoorbeeld hetzelfde rapport etc. Ze dan voor de persoon kiezen die bijvoorbeeld half Turks is.


Overigens, is dit niet gewoon discriminatie?


puremonk

  • Sollicitant Hoofd-agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #54 Gepost op: 21 september 2016, 20:41:31
Citaat van: R0N4NN link=msg=1448289 date=1474482717
Overigens, is dit niet gewoon discriminatie?
Dat dacht ik ook, positieve discriminatie. Blijf het inderdaad een beetje raar vinden.


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #55 Gepost op: 21 september 2016, 23:21:25
Naja.. discriminatie.
Heb er zelf geen last van gehad... zorg gewoon dat je een goede multiculturele achtergrond hebt, dan kom je al aardig ver.


Ricardo88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #56 Gepost op: 22 september 2016, 00:14:08
Citaat van: Tomk93 link=msg=1448313 date=1474492885
Naja.. discriminatie.
Heb er zelf geen last van gehad... zorg gewoon dat je een goede multiculturele achtergrond hebt, dan kom je al aardig ver.

Ga ik toch maar wat vaker naar de shoarmaboer hier.
  ;D


Green Arrow

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sollicitant Hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #57 Gepost op: 22 september 2016, 02:20:33
Inderdaad allemaal spannend, maar nog eventjes afwachten ;) ! Over 2 weken horen we al wie er allemaal naar selectiedag 1 mag!
Sollicitatie Hoofdagent Midden-Nederland  


Macchill

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #58 Gepost op: 22 september 2016, 08:20:17
Citaat van: R0N4NN link=msg=1448289 date=1474482717
Overigens, is dit niet gewoon discriminatie?

Het is pas discriminatie als je jezelf in een hokje geduwd voelt. Als je een beetje tolerant bent, en de reden weet waarom de NP dit doet, zie je dit niet als discriminatie.
Ga je je ertegen verzetten, betwijfel ik of je geschikt bent als agent.

(Mijn persoonlijke mening, en niet bedoeld iemand tegen de schenen te schoppen!)


thomas234

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #59 Gepost op: 22 september 2016, 08:44:49
Citaat van: Green Arrow link=msg=1448333 date=1474503633
Inderdaad allemaal spannend, maar nog eventjes afwachten ;) ! Over 2 weken horen we al wie er allemaal naar selectiedag 1 mag!

Sollicitant midden-nederland?

Er waren toch geen vacatures dit keer voor dit district?
Sollicitatie Agent Midden-Nederland