Aangifte doen van negeren aanwijzing

Auteur Topic: Aangifte doen van negeren aanwijzing  (gelezen 6263 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Gepost op: 1 september 2016, 14:02:10
Wat zijn de ervaringen hiermee van de collega's en wat doen de agenten hier ermee.

Even mijn ervaring tot nu toe:
Beverwijk: Werd zonder probleem opgenomen. Getuige genoteerd. Agent zei gelijk:Bestuurder krijgt een bon en als hij protest aantekent ga ik de getuige horen.
Leiden (thriathlon): Agent schreef nummer op, vroeg niet een naar getuige.

Rotterdam:Afgelopen 3 nachten bij de Erasmusbrug gestaan op de zuidzijde.
Verkeer een stop teken geven omdat er een tram aankomt (VRI stond uit) en een aantal redden mij pardoes voorbij. (Duidelijk vkr kleding en rode lamp (maglite) in de omhoog gestrekte rechterarm.
Van 2 het kenteken opgeschreven, maar de heren agenten die langs reden, zeiden beide keren:'Dat ze er niets mee konden'.  Ondanks duidelijk aangeven dat er getuige waren!

Is het bij de politie veranderd hoe snel men aangiftes opneemt nu dat het een sterretje feit is geworden?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 1 september 2016, 20:19:14
Ik denk meer onbekendheid met de materie. Doordat het niet zo heel veel voorkomt dat er melding of aangifte van gedaan wordt is men onbekend met de afhandeling. Men denkt dat het een Mulder-feit is welke door de opsporingsambtenaar zelf geconstateerd moet worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2016, 11:26:29
Het is altijd toch een Mulder feit geweest? En we hebben altijd aangifte kunnen doen.  Eerste persoon had ik 1 getuige, toen hebben ze tenminste nog kenteken opgeschreven en zouden ze misschien even bij hem langs gaan. 2e Persoon had ik 5 getuige, maar er werd niets mee gedaan.

Ik weet dat het misschien handiger is om bij het bureau langs te gaan voor aangifte, maar geval 1 waren we om 6 uur klaar, geval 2 om 4.30. Zijn er weinig bureau's open voor aangifte neem ik aan.  Bij navraag bij mijn wijkbureau in Leiden Noord, zeiden ze dat ze aangiftes opnemen en 'dat als ze een keertje tijd hebben' deze door sturen naar het bureau waar het onder valt.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2016, 11:29:50
Citaat van: DiNozzo link=msg=1445316 date=1472753954
Ik denk meer onbekendheid met de materie. Doordat het niet zo heel veel voorkomt dat er melding of aangifte van gedaan wordt is men onbekend met de afhandeling. Men denkt dat het een Mulder-feit is welke door de opsporingsambtenaar zelf geconstateerd moet worden.
En, excuse me if I am wrong, kan je zelfs voor een mulder feit via getuigen een bon schrijven, echter kan je hem dan niet via de wet Mulder laten opvolgen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2016, 11:42:32
Citaat van: DiNozzo link=msg=1445316 date=1472753954
Men denkt dat het een Mulder-feit is welke door de opsporingsambtenaar zelf geconstateerd moet worden.

Zeiden de 1e heren inderdaad:We hebben het zelf niet gezien.

Ze er dan toch even op wijzen in het vervolg dat het geen Mulder feit meer is, end at er met getuigen altijd aangifte gedaan kan worden en het vervolgens aan de Ovj of die er wat mee doet?  Ik weet ook helemaal niet hoeveel papierwerk dit voor jullie oplevert bv.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2016, 22:54:03
Feitcode R 630 b, negeren aanwijzing verkeersregelaar.
En er schijnt een versnelde / versimpelde procedure voor te zijn.

Heb in ruim een jaar tijd slechts twee maal hiervan aangifte gedaan.
2e keer was met bestuurder en alcohol die het nodig vond om drie VKR's te negeren en de bij de derde zelfs door een stuurbeweging nog meer richting de collega reed.
De collega's zijn recent nog telefonisch gehoord dus het lijkt er op dat ze daar werk van maken.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #6 Gepost op: 7 november 2016, 15:23:58
2 November zelf maar weer eens een poging gewaagd.  Had een door rijder bij Alphen op de N207.  Ging alleen helaas wat later op de dag door mijn enkel, dus de dag erna in Leiden bij mijn wijkbureau aangifte gedaan. Nog niets van gehoord, maar de dame en heer stonden even stomverbaasd te kijken toen ik zei dat ik een R 630 B kwam melden.   098uo

Afgelopen wekend er ook 3 nachten gestaan, maar geen aangiftes.  Wel 2 auto's terug gestuurd over de, voor bus, fiets en brommer en blauw open, parallel baan.  
(Ja sorry, heb het hek wel gezien maar die stond alleen op de rechter weghelft.)

En o ja, we hebben bij de kruising met de N446 barrieres op de uitrijkant moeten zetten. Men dacht dat ze er zo wel omheen mocht!  98uiye