Noro op evenementen

Auteur Topic: Noro op evenementen  (gelezen 3291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2016, 15:29:28
Buitenlandse studenten wonen toch ook ergens?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2016, 15:40:06
Citaat van: Golly link=msg=1445482 date=1472821753

Naar huis is ook prima, met goede hygiëne adviezen inderdaad. In die communicatie speelt de GGD ook een belangrijke rol, afhankelijk van het moment kan dat de afdeling infectieziekten zijn of de gezondheidskundig adviseur gevaarlijke stoffen (eerste fase).
Verzorgen on site zou bij zo'n kamp waarbij mensen niet naar huis kunnen (buitenland bijvoorbeeld) wel een optie kunnen zijn.

Het gaat hier niet om jonge kinderen, mensen met onderliggende gezondsproblemen, (hoog)bejaarden en er is geen sprake van extreem hoge buitentemperatuur.

Ik vind dat er in Nederland een enorme betutteldrang heerst bij de hulpdiensten en het rode kruis. Hoezo moet je een groep schijtende, vitale studenten gaan verzorgen on-site? Hoezo moet je er een gezondheidskundig adviseur gevaarlijke stoffen naar toesturen? Het gaat hier niet om een incident gevaarlijke stoffen en het gaat niet om prehospitale spoedeisende medisch zorg.

Als ze niet weten dat ze de handen moeten wassen als ze de kont hebben afgeveegd moet je het geen probleem willen maken van rode kruis, brandweer of ambulancedienst.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2016, 16:07:22
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1445489 date=1472822968
Buitenlandse studenten wonen toch ook ergens?
Ik heb het dan over scouts of toeristen of andere groepen die niet woonachtig zijn in Nederland
Citaat van: oma link=msg=1445490 date=1472823606
Het gaat hier niet om jonge kinderen, mensen met onderliggende gezondsproblemen, (hoog)bejaarden en er is geen sprake van extreem hoge buitentemperatuur.

Ik vind dat er in Nederland een enorme betutteldrang heerst bij de hulpdiensten en het rode kruis. Hoezo moet je een groep schijtende, vitale studenten gaan verzorgen on-site? Hoezo moet je er een gezondheidskundig adviseur gevaarlijke stoffen naar toesturen? Het gaat hier niet om een incident gevaarlijke stoffen en het gaat niet om prehospitale spoedeisende medisch zorg.

Als ze niet weten dat ze de handen moeten wassen als ze de kont hebben afgeveegd moet je het geen probleem willen maken van rode kruis, brandweer of ambulancedienst.
Ik hoef ze niet te betuttelen hoor. Het was meer een beschrijving van een mogelijk stappenplan wat je zou kunnen volgen in bijzondere omstandigheden.  ;)
In NL wordt de GAGS buiten kantooruren ingezet voor allerhande GGD vragen door de hulpdiensten. Daarom kan deze ingeschakeld worden (gaat zelden/nooit ter plaatse trouwens), ik zeg niet dat dit in deze gebeurd is of dat dat had moeten gebeuren. De GGD was nu gewoon open en de afdeling infectieziektebestrijding dus lekker bereikbaar.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis