Fiets fout plaatsen: strafbeschikking

Auteur Topic: Fiets fout plaatsen: strafbeschikking  (gelezen 8437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Gepost op: 5 september 2016, 06:21:16
Nu kwam ik dus deze foto tegen. De handhaver plaatst zijn fiets niet op het trottoir of in de berm maar op straat. (daar heeft ie overigens geen ontheffing voor)


Wat schetst mijn verbazing als ik die boete opzoek: het is geen muldertje maar een strafbeschikking!  Waarom is dat?
Ik lees dat het plaatsen van een bromfiets tegen RVV 27 of (62 jo E3) in Mulder is geplaatst zodat men op kenteken kan bekeuren, maar waarom zou het fout plaatsen van een fiets niet onder mulder kunnen?

Citaat
Feitcodes R412b en R587b zijn nieuw toegevoegd en zijn een splitsing van voormalige feitcodes R412 en R587. Dit om met een bromfiets gepleegde parkeerovertredingen via kenteken constateringen mogelijk te maken.


Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2016, 10:59:54
Je vergeet alleen dat dat alleen kan als het een door college aangewezen gebied is. Daarnaast is de fiets niet onbeheerd achtergelaten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2016, 11:14:31
Wut?

Het college heeft niets van doen met RVV 27 toch? Fiets hoort geplaatst te worden op de stoep, voetpad of in de berm. (R412a)
Ik denk dat je in de war bent met een per APV geregeld verbod tot het plaatsen van fietsen. (bijvoorbeeld voor gevels van winkels: F135 ook een politiestrafbeschikking)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2016, 12:10:27
Je noemt feitcode R412b daar wordt wel degelijk het college genoemd
Hobby Bobby eenheid Den Haag


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #4 Gepost op: 5 september 2016, 12:17:02
Ja, je mag ook een parkeergelegenheid voor fietsen aanwijzen als wegbeheerder natuurlijk.
Me dunkt dat een parkeervak voor gehandicaptenparkeerkaarthouders daar niet onder valt?
Je leest het artikel volgens mij verkeerd om, het college mag onder het RVV plekken aanwijzen waar je WEL mag parkeren. De APV wijst plekken aan waar je NIET mag parkeren.


Maar terug naar de vraag aub, waarom moet dat een politiestrafbeschikking zijn? Heeft dat te maken met het moeten vaststellen van de identiteit van de overtreder (met staandehouding)? Is daar onder mulder geen mogelijkheid toe of zo?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5 Gepost op: 5 september 2016, 12:19:18
Wacht even, in dit geval een handhaver. Maar als ik met mijn eigen fiets deze even op een parkeervak neerzet om wat in de prullenbak te gooien die op de stoep staat (waar ik dus niet aan kan vanuit mijn fiets) ben ik strafbaar? Terwijl ik niet strafbaar ben als ik mijn fiets dwars op de stoep zet om wat in de prullenbak te gooien?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2016, 12:46:50
De handhaver is ook strafbaar. (geen ontheffing voor RVV27)

Dwars op de stoep is een Muldertje R395 uit het WVW voor artikel 5.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2016, 16:37:29
Citaat van: feitelijk link=msg=1445959 date=1473072410
Dwars op de stoep is een Muldertje R395 uit het WVW voor artikel 5.

Gaat dat niet een klein beetje ver voor iemand die even iets in een prullenbak gooit bij een (meestal rustige) parkeerplaats?  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #8 Gepost op: 5 september 2016, 16:42:06
Hoop niet ooit zo'n BOA of agent tegen te komen die mij gaat bekeuren omdat mijn fiets 1 a 2 minuten niet helemaal op de juiste plaats staat. Want dan ben je echt een mierenn****r. Zeker als dit maar incidenteel is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9 Gepost op: 5 september 2016, 20:14:38
Zet je fiets maar op het Leidsplein. Kan je hem nog ophalen ook in Westerpark.