Fiets fout plaatsen: strafbeschikking

Auteur Topic: Fiets fout plaatsen: strafbeschikking  (gelezen 8439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2016, 22:07:32
Citaat van: feitelijk link=msg=1445898 date=1473049276
Nu kwam ik dus deze foto tegen. De handhaver plaatst zijn fiets niet op het trottoir of in de berm maar op straat. (daar heeft ie overigens geen ontheffing voor)


Hoe weet jij of de handhaver geen ontheffing of vrijstelling RVV heeft ?
Binnen de gemeente is zijn werkgever (de gemeente) toch de wegbeheerder ?
De wegbeheerder geeft toch de ontheffing of vrijstelling af ?
Als ik als Boa met de fiets op ronde ben en een bekeuring uitschrijf zet ik mijn fiets ook neer op de plaats waar dat het beste uitkomt.
Als je mij er dan om zou vragen, zou ik je een op mijn naam uitgegeven vrijstelling van het RVV laten zien.  ::)


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #11 Gepost op: 6 september 2016, 00:59:38
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1445992 date=1473086526
Hoop niet ooit zo'n BOA of agent tegen te komen die mij gaat bekeuren omdat mijn fiets 1 a 2 minuten niet helemaal op de juiste plaats staat. Want dan ben je echt een mierenn****r. Zeker als dit maar incidenteel is.

Jij staat er 2 minuten en gaat weg. Dan komt na 5 minuten de volgende die er ook 2 minuten staat. Enz, enz.  Voor jou is het 'even 2 minuten fout staan' , maar anderen zien er de hele dag fietsen fout staan. Dan kun je dus de pineut zijn.  98uiye


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #12 Gepost op: 6 september 2016, 06:05:40
Citaat van: Oscar link=msg=1446029 date=1473106052
Hoe weet jij of de handhaver geen ontheffing of vrijstelling RVV heeft ?
Ik heb een kopie van zijn vrijstelling.

Citaat van: Oscar link=msg=1446029 date=1473106052
Als ik als Boa met de fiets op ronde ben en een bekeuring uitschrijf zet ik mijn fiets ook neer op de plaats waar dat het beste uitkomt.
Als je mij er dan om zou vragen, zou ik je een op mijn naam uitgegeven vrijstelling van het RVV laten zien.  ::)
Prima, wil je even checken of RVV 27 daar op staat?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2016, 13:27:04
Letterlijke tekst op de vrijstelling :
Gelet op artikel 147 Wegenverkeerswet 1994 en de beschikking van de minister van Verkeer en Waterstaat van datum, nummer XXXXXX, verklaart dat; mijn gegevens gerechtigd is om gebruik te maken van de verleende vrijstelling van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en van het voertuigreglement tot uiterlijk : datum.
Er staat verder geen beperking voor welke artikelen bij, dus ga ik uit van het hele RVV en voertuigreglement.
Er staat nog wel een beperking bij dat de veiligheid van het overige verkeer onder alle omstandigheden dient te zijn gewaarborgd.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2016, 13:37:15
Ah jij hebt een algehele vrijstelling.
Deze boa niet, heeft een ontheffing van de gemeente en daar staat RVV 27 niet in.

Edit: (26 wel overigens)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2016, 13:53:29
Ja klinkt allemaal leuk en aardig dit verhaal, maar volgens mij is een verbaal voor een foutplaatsing van een fiets op deze manier überhaupt al niet proportioneel.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2016, 15:13:08
Kunnen we even van de details (ontheffing of niet, boa of niet, postbus of niet, proportioneel of niet) afstappen?

En focussen op waarom dit een politiestrafbeschikking is en geen mulder?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #17 Gepost op: 6 september 2016, 15:16:08
Citaat van: feitelijk link=msg=1446099 date=1473167588
Kunnen we even van de details (ontheffing of niet, boa of niet, postbus of niet, proportioneel of niet) afstappen?

En focussen op waarom dit een politiestrafbeschikking is en geen mulder?

Hoe wilt een agent of boa weten wie de eigenaar van de fiets is als die ergens geparkeerd staat? Ja, als de eigenaar erlangs staat of vlakbij staat. Denk dat het daar aan ligt. Auto, brommer enzo kan je op kenteken bekeuren, fiets niet.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 6 september 2016, 16:55:43
Hoe wilt een agent of boa weten wie de eigenaar van de fiets is als die ergens geparkeerd staat? Ja, als de eigenaar erlangs staat of vlakbij staat. Denk dat het daar aan ligt. Auto, brommer enzo kan je op kenteken bekeuren, fiets niet.
Met een politiestrafbeschikking weet je nog steeds niets dus dat maakt niet uit. Ik denk dat ze verkeerd geparkeerde fietsen als een vorm van overlast zien.


guest15549

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 september 2016, 17:38:25
Citaat van: Diaephi link=msg=1446090 date=1473162809
Ja klinkt allemaal leuk en aardig dit verhaal, maar volgens mij is een verbaal voor een foutplaatsing van een fiets op deze manier überhaupt al niet proportioneel.

Een boete voor (na correctie) 135 op een lege snelweg waar je 130 mag is ook niet proportioneel.