Staandehouding Beveiliging

Auteur Topic: Staandehouding Beveiliging  (gelezen 13215 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2005, 17:02:55
Ach, in zo'n geval kan het overmacht zijn he....  ::)

maar ff serieus voor alle Maglite-bezitters die nu heel graag verdachten willen gaan aanhouden.... let wel op wat je doet inderdaad, want je hebt wel wat uit te leggen bij de rechter (je wordt zelf ook als verdachte behandeld als het effe tegen zit!).

Heb zelf wel eens in een mutatie een stukje gelezen: "Ik, verbalisant, zag dat de verdachte zich onttrok aan de staandehouding en rende in de richting van.... Ik heb vervolgens de mij van dienstwege verstrekte Maglite in de richting van die verdachte geworpen. Ik zag dat de Maglite op de grond viel en de verdachte miste."

....... :o ben benieuwd wat de rechter zou hebben gezegd als het raak was geweest....de Maglite als middel om een verdachte STAANDE te houden...
greetz,  Enrique


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2005, 21:26:01
Verdachte trachtte zich te bewegen in een andere richting dan ik, verbalisant, hem wilde hebben...

Geweld in de vorm van ....... aangewend, teneinde het verzet te breken...

Maar zonder gekheid, een aantal grepen, vlgs mij jui jitsu, die voor overstrekking van spieren en gewrichten zorgen, zijn ook voor de particulier beveiliger m.i. onmisbaar.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2005, 21:29:42
Ik heb een keer gelezen dat een agent werd vervolgd, omdat die iets te enthausiast was met de MAG-lite. Je moet er dus welmee oppassen.

Ik heb thuis ook een 4-cell staan, ik kan me voorstellen dat de verleiding groot is ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2005, 22:33:43
Verdachte trachtte zich te bewegen in een andere richting dan ik, verbalisant, hem wilde hebben...

Geweld in de vorm van ....... aangewend, teneinde het verzet te breken...

 ;D staan die standaardformuleringen bij jullie ook al op de harde schijf  ;)....


Ik heb thuis ook een 4-cell staan, ik kan me voorstellen dat de verleiding groot is ;)

In je auto mag je geen honkbalknuppel hebben (tenzij je op honkbal zit natuurlijk), maar een zaklamp kun je natuurlijk altijd nodig hebben als je pech hebt.... ::)

Maar wederom even zere neus: er zijn districten waar ze van Maglite over zijn gegaan op Streamlight, mede omdat de Maglites als wapenstok werden gebruikt... :-X
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2005, 22:38:06
ik heb ook een maglite, wij mogen em met de stage dan ook niet bij ons dragen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jean Bateau

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 9 oktober 2005, 23:11:49
Wij wel.

 Maar een tip, als je een maglite los in je auto heb liggen leg hem dan op de bijrijersstoel en niet ergens onder. Als hij op de stoel ligt is het een werktuig en als hij eronder ligt en ze zien hem van de politie kunnen ze hem zien als slagwapen. Deze tip kreeg ik een aantal jaar terug van een agent. Dit betrof wel een 5cells maglite.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #26 Gepost op: 10 oktober 2005, 00:02:13
Ik weet niet of de beveiliger die hier de vraag stelde, 's nachts met een Maglite loopt ofzo

Nou Enrique, ik ben momenteel 1 weekje bezig met de opleiding, alleen ik kon weer niet wachten tot dit onderwerp besproken zou worden  ;D

Citaat
Maar een tip, als je een maglite los in je auto heb liggen leg hem dan op de bijrijersstoel en niet ergens onder. Als hij op de stoel ligt is het een werktuig en als hij eronder ligt en ze zien hem van de politie kunnen ze hem zien als slagwapen.

Ervaring Jan??  ;D

i.i.g. bedankt iedereen. Het is al een stuk duidelijker  :)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 10 oktober 2005, 01:16:52
een 4 cel maglite valt ook al onder slagwapen.
deze mag je dan dus ook niet bij je hebben in de auto.
een 3 cel weer wel.
dit is mij ooit is vertelt.
alsk het fout heb hoor ik het wel :laugh:


Jean Bateau

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 10 oktober 2005, 08:20:16


Ervaring Jan??  ;D


Hoe raad je het zo Mark :laugh:


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:35:04
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen.... dus het maakt echt niet uit of je nou 2/3/4/5/6 of 30 batterijen in je maglite hebt zitten ::) dit is nl de tekst uit de wet wapens en munitie art 2 lid 4 onder 7....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-