Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016

Auteur Topic: Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016  (gelezen 12629 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #50 Gepost op: 8 september 2016, 16:37:42
Citaat van: warhamstr link=msg=1446355 date=1473324610
Dit model Tesla heeft trouwens geen autopilot functie. Dus je kunt er ook op een 'gewone' manier mee verongelukken.

Volgens mij is dit model wel degelijk van een autopilot functie (te) voorzien, aangezien het een software update betreft aangezien de benodigde sensoren standaard in een Tesla model S aanwezig zijn.
Afgelopen jaar is de software update waar de autopilot functie in te schakelen is beschikbaar gekomen.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #51 Gepost op: 8 september 2016, 16:43:29
Als er gekozen is om het slo. niet te bergen, waarom zie je op foto's de ambulancebemanning en politie vlakbij / tegen de auto staan? Wie let er op hun veiligheid? En hoe komt dat afdekzeil / folie over het slo. heen als men de auto niet heeft benaderd / aangeraakt? Ik verbaas me over het optreden van de eerste eenheden en het verhaal achteraf van de persvoorlichting.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #52 Gepost op: 8 september 2016, 16:44:01
Vergeten: Zie foto's op 112 regio Utrecht en RTV utrecht e.a.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #54 Gepost op: 8 september 2016, 17:19:03
Volgens dit verhaal zegt Tesla zelfs dat de bestuurder minstens 155 reed.

https://www.autobahn.eu/1768/gecrashte-nederlandse-tesla-reed-155-km-u/


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #55 Gepost op: 8 september 2016, 17:47:38
Maakt in se niets uit voor de hulpverlening. Ik stel me de vraag: wat als het so nog leefde, of wat als er op de achterbank een peuter, 5 kittens en 3 puppies zaten?

Dan kan je niet wachten, toch?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #56 Gepost op: 8 september 2016, 18:55:30
Daar kan je inderdaad niet op wachten, maar de brandweer kenmerkt zich gelukkig als een organisatie die voor de meest gekke problemen wel weer een oplossing vind.

Wat kan je als brandweer zijnde allemaal doen? Allereerst wil je (neem ik aan) zekerheid hebben of er wat onder spanning staat, en zoja wat precies.

Het Hulpverleningsvoertuig is uitgerust met spanningtesters voor de spoorlijnen meen ik? Kan je hier iets mee vanaf een veilige afstand? Is het mogelijk te meten of er spanning op bijvoorbeeld de carroserie staat en hoeveel? Dat lijkt mij de eerste stap in het verhaal.

Daarna komt de vraag of het mogelijk is het voertuig te ontladen of te aarden zodat de spanning wegloopt via de grond. En zo niet. Kan je aan het voertuig werken terwijl het onder spanning staat. Bijvoorbeeld door te zorgen dat je zelf niet in verbinding staat met de grond. Dus bijvoorbeeld door te werken vanaf spullen welke niet geleiden zoals Hout of rubber. Ik weet niet of dat zo werkt overigens.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #57 Gepost op: 8 september 2016, 19:05:33
Als het allemaal zo simpel was dan had Brandweer Baarn het vast ook wel bedacht en hadden ze echt geen zeven uur gewacht met het bergen.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #58 Gepost op: 8 september 2016, 20:18:07
Citaat van: bendelange link=msg=1446346 date=1473321069
Dit is nonsens. Bij een zwevend net ontstaan niet ineens grotere spanningsverschillen tov aarde. Daarom heet het zwevend. Een aardpen slaan is ook nonsens je maakt het risico alleen maar groter als de accu via de auto bijvoorbeeld ook al aan aarde ligt. Een EMC armband gebruiken slaat ook nergens op omdat die een ingebouwde weerstand van 1 Megaohm hebben. Die zijn alleen maar bedoeld om electrostatische lading af te voeren bij het werken met gevoelige componenten. Ik denk dat het grootste gevaar niet in de hoge spanning zit maar in de hoge stromen die er kunnen lopen. Bij een kortsluiting zou er zomaar 1000 Ampere kunnen lopenmet het risico op explosies.

Bedankt dat je mijn mening direct als nonsens bekritiseert.

Je vertelt dat "een aardpen slaan nonsens is, omdat het risico groter word, als de accu bij voorbeeld ook aan aarde ligt?????" Als het een zwevend net is, is er geen aarde en kan dus de accu ook niet aan aarde liggen. Het slaan van een aardpen zou naar mijn mening (IV-er -NEN-EN3840) juist wel nuttig zijn, om van het zwevende net, een niet-zwevend net te maken. Dan leg je inderdaad de accu via de aangelegde aardpen aan aard-potentiaal, en kan je ervan uitgaan dat alle geleidende delen dan aardpotentiaal bevatten. Het is dan ook op dat moment veilig de auto-carrosserie aan te raken.

De weerstand van 1 Megaohm in een EMC armband is om de statische ontlading geleidelijk te laten verlopen, maar is nog steeds vele malen lager dan de weg die de stroom anders zou moeten lopen (door het lichaam, sokken, schoenen e.d.).

Stel dat er kortsluiting wordt gemaakt in de batterij, gaat er een hoge stroom lopen. Ja, dit mag ook naar de aardpen, maar de energiebron is zo zwak (een accu) dat deze direct ontlaad, waardoor de capaciteit direct weg is.

Een explosie door stroom is onmogelijk. een elektrische explosie (adiabatische explosie genaamd) wordt gevormd door een overslag van spanning en niet door stroom. Wat wel zou kunnen (en ik denk dat je daar op doelt) dat door de overstroom de geleider smelt, en dat daardoor dan een spanningsverschil ontstaat tussen twee (dan losse) geleiders

p.s., volgende keer a.u.b. niet direct "nonsens" roepen, thanks!
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #59 Gepost op: 8 september 2016, 22:05:29
Citaat van: Diamondback link=msg=1446401 date=1473346607
http://nos.nl/artikel/2130624-gecrashte-tesla-reed-155-en-niet-op-automatische-piloot.html

155.

Right.
Bedoel je hiermee dat je niet verwacht dat de auto dit reed? Ik ken de weg goed en zelfs al kwam de auto vanaf Eemnes dan zou het mij niet verbazen als de auto dit daadwerkelijk reed. Was op een vroeg tijdstip dan is de weg vaak uitgestorven en met de acceleratie die de auto heeft kan ik dit nog best geloven.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v