Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016

Auteur Topic: Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016  (gelezen 12736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #60 Gepost op: 8 september 2016, 22:13:29
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1446432 date=1473365129
Bedoel je hiermee dat je niet verwacht dat de auto dit reed? Ik ken de weg goed en zelfs al kwam de auto vanaf Eemnes dan zou het mij niet verbazen als de auto dit daadwerkelijk reed. Was op een vroeg tijdstip dan is de weg vaak uitgestorven en met de acceleratie die de auto heeft kan ik dit nog best geloven.

Zo had ik het niet begrepen, maar meer in de zin van 'welke idioot rijdt er nu 155'.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #61 Gepost op: 8 september 2016, 22:15:51
Citaat van: janvangent link=msg=1446433 date=1473365609
Zo had ik het niet begrepen, maar meer in de zin van 'welke idioot rijdt er nu 155'.
Ook dat is niet vreemd, zijn er meer die het doen. Zelfs op 50km wegen (gelukkig is dit een minderheid van de automobilisten) worden wel snelheden gemeten die dit toch wel benaderen. Zou dus niet de eerste zijn, en helaas ook niet de laatste.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #62 Gepost op: 8 september 2016, 22:58:37
Wat is daar de maximale toegestane snelheid?


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #63 Gepost op: 8 september 2016, 23:04:41
80.


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #64 Gepost op: 8 september 2016, 23:48:22
@MJWB
Bij een zwevend net moet je 2 polen aanraken om een schok te krijgen bij een niet zwevend net is het aanraken van 1 pool al voldoende als jezelf ook ergens kontakt met aarde maakt.
Je kan niet de accu aan aarde leggen, je kan 1 pool van de accu aan aarde leggen en de andere blijft dan gewoon op 400V staan.
De weerstand van je lichaam is vele malen lager dan die 1 Mohm in die armband, die armband voegt dus niets toe.
Ik zou de accu van een Tesla nou niet direct een zwakke energiebron willen noemen.
Bij een overslag zorgt de spanning voor de overslag maar de hoge stroom maakt het gevaarlijk. Met een van der Graaff generator kun je prachtige ongevaarlijke vonken maken, hoge spanning haast geen stroom. Die hoge stroom wordt door de accu geleverd en gaat dus ook door die accu, die zou bij kortsluiting zeker kunnen exploderen.


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #65 Gepost op: 9 september 2016, 12:06:52
Attentie: Behandeling van een te water geraakte auto zonder de benodigde persoonlijke beschermingsmiddelen te dragen kan
leiden tot ernstig of zelfs dodelijk letsel.
Attentie: Ga er bij brand vanuit dat de hele auto onder spanning staat en RAAK GEEN ENKEL DEEL VAN DE AUTO AAN. Draag
altijd alle vereiste persoonlijke beschermingsmiddelen, inclusief een autonoom ademhalingstoestel.

(citaat uit instructie model-X 2016)
bron: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/first_responders/2016_Models_X_Emergency_Responders_Guide_nl_NL.pdf?_ga=1.186230124.45099535.1473330943

Lijkt me ook een aandachtspuntje, hoe weet je wat voor auto er in het water ligt ?
Je kunt een kenteken middels rdw of door de politie laten natrekken....



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #66 Gepost op: 9 september 2016, 13:01:23
Ja want de Nederlandse wateren zijn zo kraakhelder dat je die altijd kunt zien.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #67 Gepost op: 9 september 2016, 13:05:32
Een elektrische wagen in een grote beek of rivier, vijver, lijkt me geen probleem voor elektrocutie. Zo goed geleidt water nu ook weer niet.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #68 Gepost op: 9 september 2016, 18:24:54
https://www.youtube.com/watch?v=dvai3UgHcDQ
'Tesla veel te snel met crash-info'
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #69 Gepost op: 9 september 2016, 19:04:42
Citaat van: enrico1972 link=msg=1446553 date=1473438294
'Tesla veel te snel met crash-info'

Dat kan meneer Bussing van het weekblad Autovisie wel vinden, maar hij praat zelf ook onzin. "Elke hybride en electrische auto heeft een knop om het veilig te maken"? Right. Beter af bij een voertuigbrand in een Tesla dan in je oude dieseltje? Echt niet. Slechte journalistiek van De Telegraaf en slechte info van Autovisie. Oh wacht, die zitten bij elkaar op kantoor...