Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016

Auteur Topic: Dodelijk ongeval elektrische auto Hilversumsestraatweg - Baarn 07-09-2016  (gelezen 12754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #70 Gepost op: 9 september 2016, 21:11:47
Volgens dit verhaal zegt Tesla zelfs dat de bestuurder minstens 155 reed.

https://www.autobahn.eu/1768/gecrashte-nederlandse-tesla-reed-155-km-u/
Wat is dit voor raars dat Tesla dit in de media gooit...?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #71 Gepost op: 9 september 2016, 21:32:03
Simpel: er loopt in Amerika een onderzoek door de SEC of de dodelijke aanrijding in mei koersgevoelige informatie was die Tesla eerder had moeten melden. Tesla zal niet het risico willen lopen daar nog eens tegen aan te lopen.

Citaat
The Securities and Exchange Commission is investigating whether Tesla Motors Inc. breached securities laws by failing to disclose to investors a fatal crash in May involving an electric car that was driving itself, a person familiar with the matter said, heightening scrutiny of how the company handled the information.
(...)
The SEC is scrutinizing whether Tesla should have disclosed the accident as a “material” event, or a development a reasonable investor would consider important, according to the person familiar with the matter.
(...)
Erik Gerding, a law professor at the University of Colorado in Boulder, said he believes the disclosure issue presented a “tough judgment call” for Tesla executives. “The conservative approach is just to disclose it,” he said, adding that the information could be material if it engenders skepticism about Tesla cars.

http://www.wsj.com/articles/sec-investigating-tesla-for-possible-securities-law-breach-1468268385


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #72 Gepost op: 9 september 2016, 23:04:31
Citaat van: janvangent link=msg=1446565 date=1473440682
"Elke hybride en electrische auto heeft een knop om het veilig te maken"? Right.

Dat zal dan wel een knop met een Wi-Fi signaal oid moeten zijn. Ik weet anders niet hoe die knop correspondeert met de brandende accupakketten die 5 meter verderop lagen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #73 Gepost op: 9 september 2016, 23:08:54
Citaat van: CopVR3 link=msg=1446575 date=1473448307
Wat is dit voor raars dat Tesla dit in de media gooit...?

Damage-control. Door de schuld snel te ontkennen en af te schuiven probeert Tesla een slechte naam te voorkomen en de daarbij horende dip in de verkoopaantallen. Liever kort door de bocht als straks 50 auto's minder verkopen. Of het wenselijk en netjes is... :|
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #74 Gepost op: 10 september 2016, 01:13:53
Ligt er aan, ik weet niet of de software is uitgelezen terwijl er een kundige ambtenaar van Politie aan het meekijken was.
Het lijkt me stug dat het onderzoek op basis van een verklaring door Tesla gestaakt wordt, dat zal toch wel gecontroleerd zijn?
Of het netjes is?
Mjah, als de familie eerder door de Politie op de hoogte is gesteld i.p.v. door de Media....


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #75 Gepost op: 10 september 2016, 05:53:47
Simpel: er loopt in Amerika een onderzoek door de SEC of de dodelijke aanrijding in mei koersgevoelige informatie was die Tesla eerder had moeten melden. Tesla zal niet het risico willen lopen daar nog eens tegen aan te lopen.

http://www.wsj.com/articles/sec-investigating-tesla-for-possible-securities-law-breach-1468268385

Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben maar formeel heeft Tesla over dit ongeval nog niets aan de aandeelhouders gemeld.
Dat gebeurt namelijk pas op het moment dat Tesla een formele 'press release' doet en die is er (nog) niet.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #76 Gepost op: 10 september 2016, 09:54:26
Citaat van: Heftrucker link=msg=1446587 date=1473462833
Ligt er aan, ik weet niet of de software is uitgelezen terwijl er een kundige ambtenaar van Politie aan het meekijken was.
Het lijkt me stug dat het onderzoek op basis van een verklaring door Tesla gestaakt wordt, dat zal toch wel gecontroleerd zijn?
Of het netjes is?
Mjah, als de familie eerder door de Politie op de hoogte is gesteld i.p.v. door de Media....
Er zijn veel meer auto's met zo'n genoemde zwarte doos. Volgens mij is die laatst afgelezen snelheid nooit leidend. Kan me het ongeval in regio Rotterdam herinneren waar iemand met een grote pickup een Ford doormidden reedt. De zwarte doos van die pickup gaf ook een heel hoge laatste gereden snelheid aan. Maar volgens mij was dat niet rechtsgeldig. Oa, omdat de wielsnelheid niet de gereden snelheid hoeft te zijn.


Chukkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #77 Gepost op: 10 september 2016, 16:58:19
Tesla logt constant info van zijn voertuigen. Deze wordt direct naar Tesla gestuurd. Tesla neemt aan de hand van de logging contact op met de eigenaar, als er bijvoorbeeld een storing is. Het is dus niet een blackbox, maar een constante datastroom naar Tesla. Mogelijk ook de laatste beelden van de camera's van de autopilot. Voorbeeld van Tesla: https://www.tesla.com/blog/most-peculiar-test-drive
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #78 Gepost op: 10 september 2016, 20:57:53
Damage-control. Door de schuld snel te ontkennen en af te schuiven probeert Tesla een slechte naam te voorkomen en de daarbij horende dip in de verkoopaantallen. Liever kort door de bocht als straks 50 auto's minder verkopen. Of het wenselijk en netjes is... :|
Dat zal. Maar dat is volgens mij onderdeel (en taak) van politieonderzoek.
Niet van een commercieel bedrijf die alleen maar denkt aan toekomstige verkopen en goede naam.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #79 Gepost op: 12 september 2016, 16:59:50
! No longer available

op 2.10 min met brw schaar in actie op bekabeling EV

Angst is een slechte raadgever!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”