Incidenten met "Horror Clowns"

Auteur Topic: Incidenten met "Horror Clowns"  (gelezen 10048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 15 oktober 2016, 23:24:00
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 16 oktober 2016, 00:10:34
Horrorclown met hamer belaagt man (21) in Zaandam: "Ik schrok me te pletter"

vrijdag 14 oktober 2016  |  16:52

ZAANDAM Moj Deray (21) uit Zaandam heeft gisteravond de schrik van zijn leven gekregen. Toen hij rond een uur of 22.00 uur nietsvermoedend zijn hondje aan het uitlaten was, werd hij opeens van achteren belaagd door een horrorclown met een hamer in zijn hand.
Deray liep zijn gewoonlijke route langs het water in de Zaanse wijk Peldersveld. Toen hij bij een stuk grasveld kwam, merkte hij dat zijn hond de hele tijd achter zich keek. "Ik had mijn oortjes in en hoorde daarom niets. Opeens stopte mijn hond en bleef achter zich kijken. Toen draaide ik me om en zag ik iets op me af komen. Ik keek hem aan en ik zag een man met een masker op en een hamer. Ik schrok me natuurlijk te pletter."

lees verder: https://www.rtvnh.nl/nieuws/193623/horrorclown-met-hamer-belaagt-man-21-in-zaandam-ik-schrok-me-te-pletter
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 16 oktober 2016, 00:37:38
Jongen met masker aangehouden na melding bedreiging

Laatste update: 14-10-2016 | 15:03

Rosmalen - De politie hield donderdagavond rond 22.15 uur een 14-jarige jongen uit Rosmalen aan. Hij zou kort daarvoor met een bebloed masker op zijn hoofd schreeuwend achter twee meisjes van 13 zijn aangerend.

De meisjes fietsten samen over de Deken van Roestellaan toen de jongen plotseling achter een muurtje vandaan kwam en de meisjes liet schrikken. De twee fietsten gauw door en deden thuis hun verhaal, waarop de politie werd gebeld.

Agenten zagen in de buurt twee jongens lopen, waarvan een met een soortgelijk masker op zijn hoofd. De jongen is aangehouden en wordt doorverwezen naar HALT.

Laat deze aanhouding een waarschuwing zijn voor iedereen die soortgelijke ideeën heeft. De politie gaat liever achter woninginbrekers aan dan achter dit soort tijdrovende meldingen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #43 Gepost op: 16 oktober 2016, 01:48:26
Zeventienjarige horrorclown opgepakt in Roermond



In Roermond is vrijdagavond een horrorclown opgepakt. Het is voor zover bekend de eerste horrorclown in Limburg die door de politie is gearresteerd.

Een 17-jarige Roermondenaar joeg op de Leropperweg, in de buurt van het Nationaal Indië Monument, fietsers en automobilisten de stuipen op het lijf.

Masker
Hij had een masker op en sprong uit de berm om het voorbijkomend verkeer te laten schrikken. Meerdere voorbijgangers belden daarop de politie die de clown vervolgens op heterdaad kon betrappen.

Vermomming
De Roermondenaar heeft de nacht in de cel doorgebracht wegens het overtreden van de Algemene Plaatselijke Verordening. Daarin staat dat mensen zich niet mogen vermommen, behalve bij speciale gelegenheden. De clown heeft de zaterdagochtend een proces verbaal gekregen.

Hype
​Horrorclowns zijn een nieuw fenomeen dat is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Eerder deze week kwamen ook al meldingen over een horrorclown in Landgraaf binnen bij de politie. Hierbij is niemand aangehouden.

Bron: 1Limburg

@POL_Kemp Wijkagent Kemp
02:05 15 okt. 2016
Na melding een loserclown aangehouden die het nodig vond mensen de stuipen op het lijf te jagen. We hadden nog een cel vrij. #weltrusten
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Jongen opgepakt voor opruiing via Instagram

Laatste update: 19-10-2016 | 14:24

Eindhoven - De politie hield dinsdagmiddag een 15-jarige jongen aan in zijn woning in Eindhoven. Hij wordt verdacht van opruiing via social media. Met een account op Instagram worden volgers al enkele dagen opgeroepen om samen te komen bij Winkelcentrum Woensel. Dat leidde al verschillende avonden tot problemen bij het winkelcentrum, waar de politie meerdere keren moest optreden.

Zo waren vrijdag, zaterdag, zondag en maandag tientallen jongeren aanwezig bij het winkelcentrum. Er werd onder meer vuurwerk afgestoken en met eieren gegooid. Verdeeld over deze dagen hield de politie vijf personen aan voor uiteenlopende feiten. Van meer dan negentig jongeren werd de identiteit vastgesteld.

Instagram-account
De politie startte daarnaast een uitgebreid onderzoek naar de persoon of personen achter het Instagram-account. Dat leidde naar de 15-jarige jongen uit Eindhoven. Hij werd dinsdag rond 15.15 uur opgepakt en zit vast voor verder onderzoek. De politie blijft intussen zichtbaar en onzichtbaar aanwezig bij het winkelcentrum en treedt op bij problemen. Dinsdagavond waren er geen nieuwe meldingen van overlast bij het winkelcentrum en daarom konden agenten zich richten op andere zaken.

Gezamenlijke aanpak
In de aanpak van de overlast werkt de politie nauw samen met de gemeente Eindhoven. Gegevens van de jongeren worden gedeeld met de gemeente, die daarmee bijvoorbeeld stappen kan zetten in de richting van ouders.

Het onderzoek naar het gebruik van het Instagram-account gaat intussen gewoon door. De politie sluit nieuwe arrestaties niet uit.

Tweede aanhouding in onderzoek opruiing via Instagram

Laatste update: 19-10-2016 | 16:17

Eindhoven - De politie hield woensdagmiddag een tweede verdachte aan in het onderzoek naar opruiing via social media. Het gaat om een jongen van 15 uit Eindhoven.

Met een account op Instagram worden volgers al enkele dagen opgeroepen om samen te komen bij Winkelcentrum Woensel. Dat leidde al verschillende avonden tot problemen bij het winkelcentrum, waar de politie meerdere keren moest optreden. Dinsdagmiddag werd al een eerste verdachte opgepakt. Eerder gaf de politie al aan nieuwe aanhoudingen niet uit te sluiten. Het onderzoek gaat verder.



Tiener in Eindhoven opgepakt voor opruiing

Gepubliceerd: 19 oktober 2016 16:24
Laatste update: 19 oktober 2016 16:30
  
Een 15-jarige jongen uit Eindhoven is opgepakt voor opruiing via social media.
Via Instagram riep hij onder de naam 'Coco de Clown' mensen op om naar een winkelcentrum in de Eindhovense wijk Woensel te komen. Dat zorgde sinds vrijdagavond iedere avond voor opstootjes met tientallen jongeren.

De politie moest meerdere keren optreden omdat de jongeren vuurwerk afstaken en met eieren gooiden.

Sinds vrijdag zijn behalve de Instagrammer ook vijf andere personen aangehouden voor onder meer baldadigheid en het niet tonen van een identiteitsbewijs. De politie sluit nieuwe arrestaties niet uit.

lees verder: http://www.nu.nl/binnenland/4338421/tiener-in-eindhoven-opgepakt-opruiing-.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:00:16
Horrorclown aangehouden op de Dam

Citaat van: [facebook]https://www.facebook.com/politieamsterdamcentrumburgwallen/posts/309785152725256[/facebook]:0
Dat er levende standbeelden staan op de Dam is bekend, deze staan echter meestal stil of doen een poging daartoe. Als er dan ineens een man met een angstaanjagend clownsmasker achter je aan komt rennen is dat behoorlijk schrikken.
Onze collega’s in burgerkleding stonden vandaag op het drukste punt van de stad toen zij ineens ontzettend veel gegil hoorden. “Het was totale chaos, meiden renden gillend de Nieuwendijk op en doken de winkels in.” Aldus een undercoveragent.
Het bleek al snel te gaan om een zogeheten ‘horrorclown’. Deze man met clownsmasker rende achter nietsvermoedende voorbijgangers aan terwijl zijn vriendin dit op camera vastlegde. De collega’s reageerden direct en hebben de clown aangehouden voor het verstoren van de openbare orde.

Het moge duidelijk zijn dat wij dit niet tolereren. Wij willen dan ook alle toekomstige ‘grappenmakers’ waarschuwen dat dit soort acties strafbaar zijn en dat je hier voor kunt worden aangehouden.


Foto('s) politie.nl

Horrorclown rent hartje Amsterdam achter mensen aan
http://www.rtvnh.nl/nieuws/193912/horrorclown-rent-hartje-amsterdam-achter-mensen-aan
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:03:08
https://www.youtube.com/watch?v=77v04HV95Gs

WOS Nieuws
Gepubliceerd op 20 okt. 2016
Citaat
Tientallen jongeren hebben woensdagavond voor veel onrust en ook vernielingen gezorgd in Maassluis-West. Er werden in elk geval vernielingen gepleegd bij het automatenhok van de NS en verder moest ook een bushokje het ontgelden. Aanleiding voor de onrust was het gerucht dat er een horrorclown naar Maassluis zou komen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Live link=msg=1453271 date=1476968588
Vernielingen na gerucht horrorclown - Maassluis 19-10-2016

Onruststoker Maassluis aangehouden

Laatste update: 21-10-2016 | 12:02

Maassluis - De man die zich voordeed als ‘crimiclown’ is donderdagavond aangehouden in zijn woning in Maassluis. Hij zorgde eerder deze week voor onrust onder groepen jongeren. De 44-jarige verdachte zit vast voor opruiing.

Woensdag publiceerde de man op Social Media een bericht dat hij als clown zou verschijnen op het plein voor treinstation Maassluis West. Zeker 100 jongeren verzamelden zich met fiets, scooter en auto op de aangegeven plek. Tijdens het wachten ontstonden onderlinge vechtpartijtjes en vernielden jongeren o.a. abri’s. Nadat de groep zich ging verplaatsen door de stad, had de politie zijn handen vol aan het uiteen drijven van de jongeren. Dat gebeurde o.a. op de Wip, Markt en Marelstraat. Ook medewerkers van Handhaving & Toezicht van de gemeente Maassluis zetten zich in. Drie jongeren werden aangehouden voor overlastgevend gedrag.

Onderzoek
De politie nam de zaak hoog op en wilde uiteraard weten wie er achter het account zat. Goed ouderwets recherchewerk leidde al snel naar de verdachte. De man werd donderdagavond buiten heterdaad aangehouden en zit nu vast.

De politie wijst iedereen op de consequenties die dergelijke uitingen met zich mee kunnen brengen. Het dragen van maskers en kostuums kunnen anderen, zeker kinderen, onnodig angst aanjagen. Bovendien zijn er minder agenten op straat omdat zij zich achter de schermen moeten inzetten op dit soort zaken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Onrust over ‘clown’

Laatste update: 20-02-2018 | 15:21

Kootwijkerbroek - In de media is de afgelopen 24 uur veel aandacht voor een clown die kinderen lastig zou vallen in Kootwijkerbroek. Het beeld van een naakte clown spreekt blijkbaar erg tot de verbeelding. In dit bericht vertelt de politie kort wat er speelt.

Zondagmiddag kwam er bij de politie een melding binnen dat een jongetje in Kootwijkerbroek lastiggevallen zou zijn door een man verkleed als clown. De politie heeft nog dezelfde dag een aangifte hiervan opgenomen en is een onderzoek gestart. In dat onderzoek is gekeken naar camerabeelden, zijn getuigen gehoord en worden mogelijke sporen onderzocht. Naast deze melding heeft de politie geen enkele andere vergelijkbare melding uit Kootwijkerbroek gehad.

Scholen hebben gewaarschuwd dat ouders en kinderen alert moeten zijn. Het advies van de politie is om altijd alert te zijn en verdachte situaties te melden. Dit kan de politie helpen om snel te reageren. Bel bij verdachte situaties altijd meteen 112, dan kan de politie snel ter plaatse komen. Hebt u andere informatie die met dit onderwerp te maken kan hebben? Bel dan de politie via 0900-8844.
Samen sterk in de hulpverlening!