Politie: zorgelijke trend overlast verward gedrag

Auteur Topic: Politie: zorgelijke trend overlast verward gedrag  (gelezen 12943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #10 Gepost op: 11 september 2016, 15:27:53
Zolang er geen afspraken zijn over wie dit wel gaat doen, valt dit bericht voor mij in de categorie "proefballonnen".


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #11 Gepost op: 11 september 2016, 15:38:16
We zijn toch hulpverleners. NIet enkel boevenvangers. Althans zo zie ik mijzelf.
Dat zal maar tegenwoordig wordt de politie als afvoerputje gebruikt... 65000 politie-meldingen in een jaar over alleen verwarde personen. Totale idioterie.

Waarom moet ik met gevaar voor eigen leven tot 3 x toe in 2 weken tijd dezelfde gestoorde voor een razende trein van het het spoor af trekken?

Omdat dat mijn werk is en ik er voor kozen heb?


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #12 Gepost op: 11 september 2016, 19:48:49
"de gemeente heeft de regie"

Dit wordt helemaal niks
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #13 Gepost op: 11 september 2016, 20:27:21
Citaat van: AureliusM link=msg=1446769 date=1473599825
We zijn toch hulpverleners. NIet enkel boevenvangers. Althans zo zie ik mijzelf.

Zeker weten, echter 'hulp verlenen aan hen die dit behoeven' kun je heel breed nemen én daar zit het probleem. Er moeten kaders komen omdat we nu te weinig tijd over hebben voor die andere helft van de zin, namelijk ' te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde ' en laten we die vooral niet vergeten.

Het vervoeren van een patiënt (!) is hulp verlenen, een oude man helpen oversteken ook en mij helpen met het schilderen van de kozijnen is ook hulp verlenen aan hen die dat behoeven.

Wat ook bijdraagt aan het hulpverlenen creëren we zelf, we pakken alles aan waardoor anderen minder doen. Bijvoorbeeld de GGZ heeft het niet onder controle en de politie komt helpen, de GGZ heeft te weinig personeel om de patiënt op te halen, dus de politie komt helpen.

Het is gewoon een self fulfilling prophecy, doordat wij alles maar aanpakken gaan anderen afschalen en doordat zij afschalen móeten we wel hulp gaan verlenen. Zelf hebben ze immers niet meer de capaciteit en mogelijkheden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #14 Gepost op: 12 september 2016, 14:06:54
Ik zei het gisteren al tegen een OvD-P: Leuk maar dit gaat natuurlijk niet gebeuren, de enige dienst waar je op kan bouwen is de politie ze is als enige 24x7 beschikbaar. De rest moet allemaal opkomen enz. Dus in de praktijk komt er nog steeds politie en zullen "verwarde" mensen nog steeds meegenomen worden, je kan ze moeilijk op straat achterlaten.


guest12562

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 12 september 2016, 14:21:18
Citaat van: Bollie link=msg=1446861 date=1473682014
Ik zei het gisteren al tegen een OvD-P: Leuk maar dit gaat natuurlijk niet gebeuren, de enige dienst waar je op kan bouwen is de politie ze is als enige 24x7 beschikbaar. De rest moet allemaal opkomen enz. Dus in de praktijk komt er nog steeds politie en zullen "verwarde" mensen nog steeds meegenomen worden, je kan ze moeilijk op straat achterlaten.

Dat is niet helemaal waar, van de brandweer is 1/6 deel beroeps, dus ook 24/7 in dienst, GGD zit ook gewoon op straat, dus staan er drie kleuren voor de deur als er weer eens een patiënt zijn huis vol met gas zet en ook dat gebeurd wekelijks. Probleem wordt alleen maar groter, alle drie diensten krijgen steeds meer te maken met dit soort zaken. Om hopeloos van te worden. Dat gebeurd dan ook bij die mensen, dus zie je ook dat het aantal zelfdodingen niet naar beneden gaat. Ook daar worden de drie diensten weer bij betrokken.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 12 september 2016, 14:55:53
Bollie heeft wel degelijk gelijk, je kan namelijk geen parallel trekken met brandweer of ambulancedienst die verspreid zitten over een verzorgingsgebied en zo 24/7 een gelijkmatige dekking hebben. Daarbij zie je de beroeps voornamelijk in de randstad, hier zit alleen een dagbezetting als beroeps.
Een GGZ instelling en/of psychiater zit niet gelijkmatig verdeeld, zeker in de landelijke gebieden hebben ze behoorlijke aanrijd-tijden.

's-nachts en in de weekenden is er een minimale capaciteit aanwezig daar, voor snelle interventies (lees een patient die in een psychose belandt) moet dus de politie gebeld worden.
Een verwarde man op straat moet een piket-arts voor gebeld worden, dit is vaak één arts voor een heel gebied. De arts komt vervolgens vanuit huis, met alle aanrijd-tijden tot gevolg.
Deze arts heeft bovendien geen vrijstelling voor het RVV of toeters en bellen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest12562

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 12 september 2016, 16:26:07
Ik onderschrijf ook dat de politie ermee te maken heeft en wat je zelf al aangeeft de brandweer ook. Als ik zo n patiënt tegen het lijf loop bij een incident probeer ik dat samen met de politie op te lossen. Desnoods laat ik een ambu komen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #18 Gepost op: 12 september 2016, 19:23:49
De ambu komt hier 9 vd 10 keer niet voor, die schuiven het namelijk wel af.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #19 Gepost op: 12 september 2016, 19:54:25
Citaat van: CopVR3 link=msg=1446772 date=1473601096
Dat zal maar tegenwoordig wordt de politie als afvoerputje gebruikt... 65000 politie-meldingen in een jaar over alleen verwarde personen. Totale idioterie.

Waarom moet ik met gevaar voor eigen leven tot 3 x toe in 2 weken tijd dezelfde gestoorde voor een razende trein van het het spoor af trekken?

Omdat dat mijn werk is en ik er voor kozen heb?

Ja.