Oortje(s) op maat

Auteur Topic: Oortje(s) op maat  (gelezen 5001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Gepost op: 16 september 2016, 21:42:03
Heb even gezocht op het forum maar ik kwam niet echt een geschikt topic tegen om dit te vragen, dus dan maar een nieuwe!

Ik heb een vraag over oortjes op maat voor de huidige portofoon. Na een tijdje proberen merk ik dat het standaard oortje dat je erbij krijgt niet helemaal lekker zit bij mij en dat het totaal geen omgevingsgeluid doorlaat. Nu zijn er ook een boel collega's die oortjes op maat hebben laten maken (en die ook omgevingsgeluid doorlaten). Mijn vraag is: hebben jullie oortjes op maat, en zo ja waar heb je die laten maken/gekocht (+ ervaringen)? O0




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 16 september 2016, 23:57:31
Er zijn ook oortjes te koop (het opzetstukje dan) wat schelpvormig is. Daarmee hoor je prima omgevingsgeluid er nog bij. Zoals deze: http://www.portofoondiscounter.nl/data/upload/Shop/images/10061567-1.jpg

Hiermee vervang je eigenlijk het "dopje" van het doorzichtige slangetje. Werkt prima, werk er zelf op inzetten geregeld mee. Als je de goede maat hebt gaat deze niet tot nauwelijks irriteren in je oor.
(Sorry, is via telefoon geplaatst)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 17 september 2016, 11:09:21
Die kregen wij er inderdaad ook bijgeleverd Grumpy, die zitten wel iets beter maar nog steeds niet ideaal. Heb liever iets dat precies past O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2016, 12:19:12
Wij hebben van de baas oortjes op maat gekregen, mocht je éénmalig laten 'inspuiten' bij een speciale zaak.
Overigens vond ik de standaard oortjes ook prima.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2016, 12:25:08
Citaat van: silque link=msg=1447620 date=1474107552
Wij hebben van de baas oortjes op maat gekregen, mocht je éénmalig laten 'inspuiten' bij een speciale zaak.
Overigens vond ik de standaard oortjes ook prima.
Ja ik hoorde dat er nog één regio was waar dat tot voor kort mogelijk was, en laat dat nou net jouw regio zijn :P Weet jij toevallig welke winkel die voor jou/jullie heeft gemaakt?


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2016, 20:19:23
Tot op heden krijgen wij (ZWB) nog een servicebon mee om bij Beter Horen in te wisselen. Oortje wordt aangemeten en kan een paar weken later opgehaald worden!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2016, 21:36:15
Is dat dan ook een oortje dat omgevingsgeluid doorlaat? Want dan ga ik een keer langs Beter Horen O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 18 september 2016, 00:41:27
Jep de eenheid die Flowcop noemt idd, je kunt ze laten inmeten bij beter horen. De bon was van comfoor.nl als ik het goed herinner.
Overigens is dat inmiddels niet meer mogelijk, althans.... ze worden niet meer op de man verstrekt bij ons.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #8 Gepost op: 18 september 2016, 09:17:07
Via Comfoor kom ik uit bij: http://pluggerz.com/nl/producten/pro/lifeshell-com/

Precies wat ik zoek, dank je! ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9 Gepost op: 18 september 2016, 11:46:04
Dat is 'em inderdaad, kost ongeveer 150 euro geloof ik van inmeten tot productie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.