Vogelgriep

Auteur Topic: Vogelgriep  (gelezen 109010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #180 Gepost op: 9 januari 2017, 17:19:32
Citaat van: Fletwed link=msg=1472829 date=1483977789
Juiste keuze Oma voor deze kleding of hadden ze gifgaspakken moeten dragen?

Jij bent de veiligheidskundige toch? Vertel mij eens wat een gifgaspak precies is? Ik vind dat de Chinezen de juiste kleding hebben gekozen, jij ook?


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #181 Gepost op: 9 januari 2017, 18:44:29
Mi inderdaad de juiste beschermingsmaatregelen. Conform de WHO adviezen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #182 Gepost op: 9 januari 2017, 19:12:41
Citaat van: Embalage link=msg=1472865 date=1483983869
Mi inderdaad de juiste beschermingsmaatregelen. Conform de WHO adviezen.

Inderdaad, wat misschien nog wel belangrijker is is de desinfectie van het patientcompartiment na de inzet.

Ik vond het in 2012 raar dat ambulancepersoneel zelf even een sopje door de ambulance moet halen om de boel te ontsmetten. Ik heb hoorde toen van ambulancemensen dat ze het overal op de wereld zo doen. Ik heb ze toen gezegd dat ik het bizar vind omdat een operatiekamer na gebruik onder handen wordt genomen door professionele schoonmakers.

Het OK personeel haalt hooguit even een lapje over zichtbare vervuiling. Het schoonmaakpersoneel is niet alleen goedkoper maar ze zijn ook speciaal getraind om te kunnen schoonmaken op het operatiekamercomplex. Ze weten in welke volgorde ze moeten reinigen en desinfecteren en uiteraard ook welke middelen geschikt cq ongeschikt zijn.

In Qatar en Dubai hebben we al jaren de regel dat ambulancepersoneel zorgt dat ze de ambulance netjes fris en schoon houden maar iedere dag gaat er ook een ploeg professionele schoonmakers (OK-schoonmakers) door het patientcompartiment waardoor we zeker weten dat iedere minstens 1 maal daags professioneel is gedesinfecteerd.

In landen met MERS-CoV weet je niet eens altijd dat je een besmette patient in je ambulance hebt gehad. Je moet dan zorgen dat de ambulancedienst het virus niet verder gaat verspreiden door het via zieke mensen de ziekenhuizen binnen te brengen zoals in Riyadh, Saudi Arabie gebeurde met fatale gevolgen voor patienten, artsen en verpleegkundigen. In Dubai zijn paramedics gestorven aan MERS-CoV omdat niemand wist dat men besmette patienten in de ambulance had gehad.

In landen waar men geen MERS-CoV heeft is het ook geen schande om 1 maal daags de ambulances te laten desinfecteren zoals men ook normaal vindt bij operatiekamers.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #183 Gepost op: 29 december 2017, 20:06:24
Russia reports virulent H5N2 bird flu at 660,000-bird farm

Citaat
PARIS (Reuters) - Russia has reported an outbreak of highly pathogenic H5N2 bird flu on a farm in the central region of Kostromskaya Oblast that led to the death of more than 660,000 birds, the Paris-based World Organisation for Animal Health (OIE) said on Friday.

Neither the H5N2 or H5N8 strains has been found in humans.

https://in.reuters.com/article/health-birdflu-russia/russia-reports-virulent-h5n2-bird-flu-at-660000-bird-farm-oie-idINKBN1EN1CF




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #185 Gepost op: 26 februari 2018, 18:38:04

The112GRONINGEN
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #186 Gepost op: 15 maart 2018, 16:29:03


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #189 Gepost op: 21 februari 2021, 13:20:49
Samen sterk in de hulpverlening!