Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie

Auteur Topic: Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie  (gelezen 24594 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #20 Gepost op: 21 september 2016, 10:00:07
Citaat
Ik krijg uit jouw reacties steeds het idee dat je interesse vooral is gericht op het medisch domein. Misschien is het een mooi idee om als uitgangspunt eens een onderwerp te kiezen dat aansluit bij het verpleegkundig domein. Een interessant onderwerp over het geven van zorg aan zieke mensen door verpleegkundigen.

Nee hoor, mijn interesse ligt vooral binnen de prehospitale zorg en de spoedeisende hulp

en ik merk dat er een vraagstelling heerst en een probleemsituatie is, dus dan heb je vliegen in een klap nl. een mogelijk bijdrage aan een vraag/probleem waar ook nog mijn interesse ligt en wat ook te maken heeft met zorg aan zieke mensen door verpleegkundigen, alleen dan binnen de prehospitale setting


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #21 Gepost op: 21 september 2016, 10:23:47
Citaat van: senseihomer link=msg=1448195 date=1474444807

en ik merk dat er een vraagstelling heerst en een probleemsituatie is, dus dan heb je vliegen in een klap nl. een mogelijk bijdrage aan een vraag/probleem waar ook nog mijn interesse ligt en wat ook te maken heeft met zorg aan zieke mensen door verpleegkundigen, alleen dan binnen de prehospitale setting


Ja.., ja.., en nu in het Nederlands.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2016, 10:40:42
Begrijp even niet wat er niet duidelijk genoeg is


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2016, 10:54:31
Nee hoor, mijn interesse ligt vooral binnen de prehospitale zorg en de spoedeisende hulp

en ik merk dat er een vraagstelling heerst en een probleemsituatie is, dus dan heb je vliegen in een klap nl. een mogelijk bijdrage aan een vraag/probleem waar ook nog mijn interesse ligt en wat ook te maken heeft met zorg aan zieke mensen door verpleegkundigen, alleen dan binnen de prehospitale setting

Deze alinea is ook voor mij onbegrijpelijk. Wat wil je hier zeggen?


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #24 Gepost op: 21 september 2016, 11:29:18
Er is een vraagstelling omdat uit diverse richtingen kritische kant tekeningen zijn geplaatst bij het huidige systeem, aangezien het een aantal nadelen heeft

Nu moeten verpleegkundigen verplicht de rol van PIT en of MUG-verpleegkundige vervullen

Terwijl regelmatig en ook meerdere collegas aangeven dit niet als prettig te ervaren.

Maar omdat zij de enige zijn met een beroepstitel en je verplicht deze titel moet hebben voor de functie, kan er niet onderling gewisseld worden

Laatst moest de MUG functie op het werk af gezegd worden, omdat er geen personele bezetting was

Anderzijds heeft het te maken met de moeilijkheid in het vinden van voldoende gediplomeerd personeel voor de spoed en dus automatisch ook voor de MUG/PIT

Hierdoor onstaat er een mogelijk en bestaand probleem in de mogelijkheid de mininale wettelijke bezetting te waarborgen wat betreft gediplomeerd personeel op de spoed

Ook de toename van de werkdruk op de aanwezige collegas op de spoed bij het wegvallen van een spoedverpleegkundige en of spoedarts is een reele situatie, terwijl er al een behoorlijke werkdruk ligt


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #25 Gepost op: 21 september 2016, 12:09:20
de onderzoeksvraag waar ik nu aan zit te denken:

Citaat
" Het huidige systeem van de PIT en MUG - verpleegkundige"
   Haalbaar en wenselijk?


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #26 Gepost op: 21 september 2016, 16:52:15
Citaat van: senseihomer link=msg=1448217 date=1474452560

de onderzoeksvraag waar ik nu aan zit te denken:


Citaat

" Het huidige systeem van de PIT en MUG - verpleegkundige". Haalbaar en wenselijk?


Dit is natuurlijk geen onderzoeksvraag.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2016, 17:08:56
Hoe zou jij het dan omschrijven


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2016, 17:14:34
Google op "PICO vraagstelling". Dat is een goede methode om tot een goede wetenschappelijke onderzoeksvraagstelling te komen.


Straatje

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #29 Gepost op: 21 september 2016, 18:14:16
Senseihomer, uit jouw laatste reactie haal ik dat je nog niet veel onderzoekservaring hebt. Onderschat onderzoek niet, het is een kunst om je onderwerp goed af te bakenen en een goede onderzoeksvraag te formuleren. Voor onderzoeksinhoudelijke dingen zoals het opstellen van een goede onderzoeksvraag kan ik je Baarda aanraden. Op die manier weet je zeker dat je het onderzoek op een juiste manier opstelt en daarnaast goede referenties hebt om het te onderbouwen.  Ik maak er momenteel zelf gebruik van voor mijn afstudeeronderzoek en heb er enorm veel aan!
https://www.bol.com/nl/p/dit-is-onderzoek/9200000025422840/

Daarnaast is het misschien een idee om te kijken of je bij het plaatselijke lectoraat terecht kunt voor een interessant en relevant onderwerp. Omdat zij verbonden zijn aan een onderwijsinstelling en full-time met onderzoek bezig zijn, kunnen zij je vast een aantal thema's bieden die ze onderzocht willen hebben. Zo heb je een onderwerp waar je ook het lectoraat mee verder helpt, maar daarnaast een aanspreekpunt mocht je vastlopen of feedback nodig hebben.